Haukeland!!!

MaiTjohei

Forumet er livet
MAI 2013
Jeg ser de ikke har lystgass :/ Oh my. Det visste jeg ikke. Det ble redningen forrige gang, og jeg har ikke lyst på epidural. Hva da? :P

Ja stemmer det :-( tror de er det eneste sykehuset i Norge som ikke tilbyr lystgass :-( Tror de har på Voss da hvis du føde der ;-)

Ingen av sykehusene i de store byene tilbyr lystgass lengre. Dette er fordi jordmødrene kan få fysiske skader av dette. Snart er det ingen sykehus som tilbyr dette

Er veldig glad for at dem fortsatt har det her i kr.sand. Men jm sa at de fleste andre har sluttet med det.

Ja de har det ikke på ullevål lenger heller. Vi får klare oss med andre ting!

Har det heldigvis i Skien også. Var skikkelig redd for at de hadde kutta det ut.. Men de har sikker andre ting som funker også ;)

Sent from my iPad using Tapatalk HD

Ouch. Vet jo om at det sprer seg til rommet osv, men alikevel. Nå ble jeg litt umotivert :P Voss orker jeg ikke. Fødte hjemme på en liten lokal fødestue forrige gang, men nå må det nok bli KK. Men fins det andre ting å få enn epidural da? Under min forrige fødsel fikk jeg petidin/sprøyte i rompa i starten, siden jeg ikke hadde sovet på et døgn. Jeg fikk også akupunktur og lystgass under de siste åpningsriene. Jeg ble jo helt surrete :p

:oops: Hva er det de brukes som erstatning for det da?

Brukes ingenting i erstatning. Er vel kun de andre typene smertelindring som man får andre plasser i tillegg?

Kan hende de har oksygen da, sånn at man får konsentrert seg og pustet i noe. Er usikker, men finner ut av det snart :p

Det var det jeg trodde. Og jeg som synes lystgass virket så greit:) Du får ha masse lykke til!:)

Det var det jeg trodde. Og jeg som synes lystgass virket så greit:) Du får ha masse lykke til!:)

Var min beste venn forrige gang iallefall. Sugde som besatt den siste timen. He he he.

Takk skal du ha! :)

Drammen hadde heller ikke lystgass. Men jeg fikk morfin. Det tok toppen av riene synes jeg. Var veldig fornøyd med det ihvertfall :)

Okei, takk skal du ha for tips:) Var første gang hos jordmor igår og hun mente at alle burde føde uten noen former for hjelpemidler så hun ville ikke fortelle meg om de forskjellige mulighetene en gang:P

Okei, takk skal du ha for tips:) Var første gang hos jordmor igår og hun mente at alle burde føde uten noen former for hjelpemidler så hun ville ikke fortelle meg om de forskjellige mulighetene en gang:P
? Det var vel en litt rar holdning for å være jordmor? Lystgass var min redning inder fødselen, epiduralen fungerte nemlig ikke på meg, så er sjeleglad for lystgassen :)

Ja, veldig rar holdning synes jeg.. Åh, det er det jeg har hørt fra så mange. Synd de ikke har det på Haukeland:(

Ja stemmer det :-( tror de er det eneste sykehuset i Norge som ikke tilbyr lystgass :-( Tror de har på Voss da hvis du føde der ;-)
Drammen sykehus har heller ikke :/ de har visst for dårlig luftesystem eller noe, så for at de ansatte ikke skal bli "høye" (hehe) etter endt arbeidsdag , så kunne de ikke tilby det. Har jeg hørt er grunnen uten å kunne bekrefte det. Men lystgass har de ikke....derfor valgte jeg Ringerike :)

Jeg brukte lystgass ig epidural. Lystgass var veldig bra i begynnelsen, men med meg var det lite fremgang og fikk drypp og epidural fra 4 cm og da gikk det fort til 10 cm uten smerter. Var veldig fornøyd :)

Back
Topp