haukeland

hibo

Blir kjent med forumet
hei alle sammen!

hvem av dere skal føde på haukeland rundt 20 januar? (dersom lille gull vil ut rundt termin)
Jeg må til haukeland, kvir meg litt. vil egentlig til Voss... :/

Jeg skal føde på haukeland rundt 22 januar hvis terminen stemmer[:)] Har født der 3 ganger før å er fornøyd jeg[;)]

jeg skal føde for første gang. kvir meg ikke til selve fødselen, men etterpå. har hørt man ikke får særlig hjelp, og at pappaen får kun være i besøktida :(

Eg har valget mellom haukeland og voss, og det blir nok voss![:D] har termin 23. hvorfor kan du ikke føde på voss viss det er det du vil da?

ja er der jeg og vil. men har slått det i fra meg, prøver å godta haukeland. Jeg har resusminus blodtype, og det kan derfor oppstå risikofødsel, evt tidligere fødsel.. haukeland har mer erfaring med dette, og mer tilgang til mitt blod.

Jeg er enig om at det beste for både meg og barnet er å dra på haukeland, for sikkerthetsskyld.. men kunne bare ønskt de hadde bedre rykte på seg når det gjelder omsorg og være hjelpsomme etter fødsel..

Hei eg skal føda mitt 4 barn på voss, og eg har og resus minus. Da har aldri vært problem for meg[:)].eg har termin dan 23 januar.

Eg høyrte og mykje negativt om Haukeland, men fekk førstemann der og det var ikkje noko problem. Pappaen var der stort sett heile tida, og eg fekk all den hjelpa eg trengte.

Me vurderte også Voss, sidan jordmora reklamerte så voldsomt for det. Men enda på at det var uaktuelt å køyra 1,5 time når Haukeland var så nære.

ORIGINAL: hibo

ja er der jeg og vil. men har slått det i fra meg, prøver å godta haukeland. Jeg har resusminus blodtype, og det kan derfor oppstå risikofødsel, evt tidligere fødsel.. haukeland har mer erfaring med dette, og mer tilgang til mitt blod.

Jeg er enig om at det beste for både meg og barnet er å dra på haukeland, for sikkerthetsskyld.. men kunne bare ønskt de hadde bedre rykte på seg når det gjelder omsorg og være hjelpsomme etter fødsel..

Har jeg aldri hør om før. Jeg er det og har født 2 ganger uten og fått beskjed om at det er riskikofødsel[:-]

Jeg skal føde på Haukeland [:)]
Jeg hadde en fin barselsopplevelse der sist!

ORIGINAL: My_

ORIGINAL: hibo

Har jeg aldri hør om før. Jeg er det og har født 2 ganger uten og fått beskjed om at det er riskikofødsel[:-]

Jeg er også det og fikk ikke beskjed om at det er risikofødsel...

Eg har foreløpig termin 21 januar og ska føde på haukeland. Kunne valgt voss eg også, men eg hadde en kjapp fødsel sist og i tillegg har min datter cystisk fibrose så vil gjerne være der eg kjenner legene om dette barne sku ha cf[:)] hadde en trist opplevelse med første og ska d skje denne gangen vil eg være på kjente trakter[:)]
Eneste dumme e at nå e d ikke barselloft lenger. var der med første etter fødselen og d var veldig behagelig. eget rom med helt ro og fred. eneste minuset var at eg følte vi ikke fikk all hjelpen vi ønsket. men men..
vi får ta d som d kommer. Man må bare kreve den hjelpen man ønsker så får man d nok[;)]

Spennede å se om noen av oss havner der samtidig[:D]

ja blir spennende å se om det er noen av som havner der samtidig :D

Det er ikke risikofødsel, men kan bli.. Kommer ann på hvilke blod barnet har og om det kommer i kontakt med mitt.. Da må de evt skifte blod. Og dersom de finner antistoffer i blodet mitt før termin, kan fødsel bli satt i gang.. Har snakket med både lege, jordmor og andre som har slik blodtype, de kommer med det samme svar.. Men regner med det går fint, akkurat som med dere :D håper på det!!! Jeg kan velge Voss visst jeg vil, men de anbefaler haukeland dersom noe skulle skje..

Regner med sykehusoppholdet på haukeland går fint, er bare veldig kjipt at pappaen ikke får være der så mye utenom besøkstida. Sikkert trist for han å måtte reise hjem og vente til dagen etter..

Det er en sånn fellesstue på kk, og hvis formen din er bra kan jo pappaen komme opp tidligere enn "lov", så kan dere treffes der.[;)] Vi gjorde det slik med de to siste, gikk kjempefint.[:)]

håper på å få bo på hotellet etter fødsel. rett og slett fordi at der VET jeg at gubben kan være med meg og lille nurk...
jeg har veldig lite lyst å tilbringe timer alene uten gubben etter fødelsen...
det skal jo væer en opplevelse for han og.. :(

ORIGINAL: turteldue

håper på å få bo på hotellet etter fødsel. rett og slett fordi at der VET jeg at gubben kan være med meg og lille nurk...
jeg har veldig lite lyst å tilbringe timer alene uten gubben etter fødelsen...
det skal jo væer en opplevelse for han og.. :(

Hotellet? Eg har hørt d ikke e barseloft lenger så blir nok ikke noe hotell på noen av oss desverre!
Eg var der sist og d var kjempe deilig, men de skjærer jo ned på alt og da går konfort først!!

Back
Topp