Haukeland fertilitetsklinikk

Delia

Saman er ein mindre aleine
Desemberskatter 2016
Noen som er/har vært der?:anyone:)

Har fått henvisning der nå og lurer på hvor lang tid dere har ventet og hvilke erfaringer dere har med Haukeland?

Hvor fort kan jeg forvente at vi er i gang?

Hvordan er det å gå på hormoner? Hva må jeg ta, hvordan reagerer man, hvor lenge må man gå på dette før egguttak osv.. Del gjerne alt dere har erfart, jeg er helt grønn på området!:confused:;)

Noen som er/har vært der?:anyone:)

Har fått henvisning der nå og lurer på hvor lang tid dere har ventet og hvilke erfaringer dere har med Haukeland?

Hvor fort kan jeg forvente at vi er i gang?

Hvordan er det å gå på hormoner? Hva må jeg ta, hvordan reagerer man, hvor lenge må man gå på dette før egguttak osv.. Del gjerne alt dere har erfart, jeg er helt grønn på området!:confused:;)

Mine erfaringer til Haukeland er bra. Selvfølgelig er det et par småting vi ikke var helt fornøyd med, men det tror jeg det er over alt?!

Jeg ble gravid for litt mer enn et år siden med hjelp fra Haukeland. Fra vi sendte søknad til vi startet med forsøk gikk det ca 6mnd.. Har fått inntrykk av at ventetiden er noe lengre i dag...

Hormner og meg er dårlig kombo :( Hvordan du reagerer må du bare vente å se.. Noen får masse bivirkninger, mens andre merker veldig lite. Hvilke hormoner og hvor lenge du skal gå på de spørs om dere skal ha kort eller lang regime, hvilke hormoner legen mener er best for dere osv... Det finnes ingen fasit svar dessverre... :(

Mitt første forsøk var hos Haukeland. Fra henvisning til time hos gynekologisk poliklinikk tok 6 mnd. Da ble jeg sendt til laprascopi for å utelukke endometriosis eller pco. Men det er ikke sikkert at du trenger det, jeg har smertefulle menstruasjoner. Når alle disse va på plass, ble jeg henvist videre til avdeling for assistert befruktning som hadde 3 mnd ventetid og der ble vi fortalt hvilke regime skal vi gå på osv. Og da tok 2 mnd før første forsøk. Så fra henvisning til start det tok ca 1 år. Det kan selvfølgelig variere fra person til person.
Vi har hatt grei erfaring med de selvom jeg ikke ble gravid. Sykepleiere er utrolig snill og grei. Det kan variere med legene. Vårt problem var at vi aldri klarte å snakke med legen direkte, de er alltid opptatt. Og det blir mye venting mellom hvert forsøk. Derfor tar vi andre forsøke privat. Jeg har en brosjyre om behandling, skal laste den opp til deg.
Med offentlig må du være tålmodig! :-) masse lykke til!

Sent from my iPad using BV Forum mobile app

Jeg hører til på Haukeland også .
Etter alle prøver var tatt privat , så sendte vi henvisning til Haukeland i august 2013. Kom til forsamtale november 13. Og oppstart på hormoner og forsøk mars 14. Så 7 mnd fra søknad ble sendt til vi fikk starte.

Hormoner kommer helt an på hva som gjør at dere må ha hjelp , og dose blir satt ut i fra svar på dine tidligere blodprøver osv.

Folk reagerer helt forskjellig på hormonene, jeg hadde ikke noe særlig plager. Hadde kortregim.

Ble gravid på første forsøk, og er nå 23+6 uker på vei med en liten gutt :D

Lykke til :)

Desemberspire , termin 17.12.14 etter 6 års prøving!

Takk for svar!! :)

Her blir det nok Icsi slik jeg forstår det. Har vært hos spesialist både jeg og ham, må vi da gjennom undersøkelser på Haukeland også? Henvisningen var til fertilitets-ette-eller annet på Haukeland. Så da er det kanskje bare 3 mnds ventetid?

Vi er begge over 35, så hørte noe om at da kommer man kanskje fortere til? Å vente er år er jo lenge... og hvertfall i vår alder:( Hos gynekologen som henviste oss var det ikke noe spørsmål om vi skulle ta det privat eller ei. Om vi vil ta det privat, hva koster det i forskjell og hvor lang ventetid snakker man da om i så tilfelle?:)

Gratulerer med gutten ØnskerSpireNå!!:):)

Takk for brosjyre RedBushTea!!:)

Takk for svar!! :)

Her blir det nok Icsi slik jeg forstår det. Har vært hos spesialist både jeg og ham, må vi da gjennom undersøkelser på Haukeland også? Henvisningen var til fertilitets-ette-eller annet på Haukeland. Så da er det kanskje bare 3 mnds ventetid?

Vi er begge over 35, så hørte noe om at da kommer man kanskje fortere til? Å vente er år er jo lenge... og hvertfall i vår alder:( Hos gynekologen som henviste oss var det ikke noe spørsmål om vi skulle ta det privat eller ei. Om vi vil ta det privat, hva koster det i forskjell og hvor lang ventetid snakker man da om i så tilfelle?:)

Gratulerer med gutten ØnskerSpireNå!!:):)
Om dere er over 35, kommer dere mye raskere inn. Du kan ringe å spørre om hvordan det går med deres henvisning og når får dere en time. På privat er det veldig rask, vanligvis etter forsamtalen starter man med behandling. Kostnadene variere litt men jeg tror det er ca 25000 for et forsøk utenom medisiner. Det finnes også pakker som er 3 forsøk og koster ca 50000 eller mer. Du kan bare søke de private klinikker og prislisten står på nettet.
Masse lykke til!

Sent from my iPad using BV Forum mobile app

Jeg har veldig gode erfaringer fra Haukeland. Mine to første er laget der. Den gangen var vi til forsamtale i november og startet i februar, men det er jo noen år siden. Hadde et forsøk til i februar i år, men det ble negativt. Pga lang ventetid til neste forsøk (september) tok vi et forsøk på Hausken i mellomtiden, og er nå gravid. Hausken i Bergen er ca 25000 kr dyrere med vanlig IVF (+/-) i tillegg til medisinene, men det koster jo uansett hvor du er. Lykke til!

Takk for svar jenter henvisningen er nok sendt fredag eller kanskje i morgen så får vente liiit før jeg ringer He He.. Kanskje bare høre om de har mottatt den i slutten av uken eller starten på neste spent kjenner jeg, og da blir ventetiden alltid lang ja

Lykke til til dere og!!

Sent from my iPhone using BV Forum

Back
Topp