Haugesundsområde *ang Jordmor

***Lykkelig***

Elsker forumet
Juli13-jentene
Skal dåkke gå til jordmor? I såfall kim ska dåkke gå te?

Eg hadde Siv Anett Herner sist, hu holdt te på Bleikemyr og flytta te Avadanes etter eg fekk jentå mi.
Hu sa eg konne søka hu opp når eg blei gravid igjen. Men eg finne hu ikkje :(
Er det noen av dåkke så vett om hu fremdeles jobbe som jordmor?

Viss eg ikkje finne hu så tror eg at eg velge privat jordmortjeneste ;)

De forrige svangerskapene gikk jeg kun til lege.
Vurderer denne gangen å gå til jordmor, men vet ikke hvor jeg da evt ønsker å gå.
Vet det er ei som hører til sentrum helsestasjon, hadde jo vært praktisk å gå til henne tenker jeg.
Men jeg vet ikke hva jeg kan forvente ved å gå til jordmor i stede for lege.
Hvilke fordeler har det?
Er det dyrt å evt gå til privat?

Vett ikkje pris hos private, ska ringa å hørra etter nyttår. Eg syns det var greit å gå te jordmor annenhver gang, følte hu hadde mer tid te meg enn fastlegen. Hos fastlegen var det bare prøvar, vekt , symfysemål og hørra hjerteslag. Hos jordmorå var det mer tid te spørsmål og eg konne setta meg litt bedre inn i forberedelsane ;)

Vett ikkje pris hos private, ska ringa å hørra etter nyttår. Eg syns det var greit å gå te jordmor annenhver gang, følte hu hadde mer tid te meg enn fastlegen. Hos fastlegen var det bare prøvar, vekt , symfysemål og hørra hjerteslag. Hos jordmorå var det mer tid te spørsmål og eg konne setta meg litt bedre inn i forberedelsane ;)
Ja det er det jeg tenkte, leger har det som regel alltid travelt.
Tenker jeg ringer Bleikmyr helsestasjon og bestiller time til jordmor over nyttår. :)
Så får vi prøve det hvertfall :)

Søkt litt på nettet nå og fant pris hos de private jordmødrene.

Første konsultasjon - 60 min: 500 kr
Andre konsultasjoner - 30 min: 320 kr

Dette blir nok litt i det meste laget for meg, siden eg allerede er hos kiroprakter innimellom - og sikkert må innom fysioterapi i løpet av svangerskapet.

Søkt litt på nettet nå og fant pris hos de private jordmødrene.

Første konsultasjon - 60 min: 500 kr
Andre konsultasjoner - 30 min: 320 kr

Dette blir nok litt i det meste laget for meg, siden eg allerede er hos kiroprakter innimellom - og sikkert må innom fysioterapi i løpet av svangerskapet.
Nei jeg tror jeg skal klare meg med legen og den offentlige jormortjenesten, bør jo ikke være så stor forskjell på kvaliteten enten det er privat eller offentlig jordmor?

Eg var kjempe fornøyd med kommunal jordmor tjeneste sist, å blir det nok nå også ;)

Hei! Jeg skal til jordmor på Bleikmyr imorgen, så jeg kan teste ut for deg. ;) Er vel to stk. der oppe, men jeg vet ikke hvem jeg har fått hos. Gikk der i 2011 også, og var veldig fornøgd da ihvertfall.:)

Hei! Jeg skal til jordmor på Bleikmyr imorgen, så jeg kan teste ut for deg. ;) Er vel to stk. der oppe, men jeg vet ikke hvem jeg har fått hos. Gikk der i 2011 også, og var veldig fornøgd da ihvertfall.:)
Venter i spenning på oppdatering :)
Lykke til i dag da :)

Sorry...jordmor var selfølgelig syk i dag, så hadde time hos fastlegen min istede. Fått ny time 1. Feb, så jeg må vente i spenning på hva slags jordmor jeg får en stund til.;)

Tenkte jeg skulle ringe neste uke og bestille time hos jordmor.
Har neste time hos legen den 11 januar :)

Back
Topp