haugesund sykehus

tuppis

Glad i forumet
jeg var hos jordmor på mandag.
å hun sendte en henvisning til ny Ul i haugesund..siden de visst nok har bedre kompetanse der.¨(en på stord)
hun sa også at de skulle vurderes om jeg skulle føde i haugesund også.
men sa egentlig ikke noe særlig hvorfor,
eneste at jeg er liten av veksa og er redd for at det i værste fall skulle endt me hastekeisersnitt, noe de IKKE gjør på stord[&:] og så må de se kordam bekkene mitt var, om eg evt måtte føde for tidlig så ikke babyen ble for stor.
hun ligger helt etter skjema så langt.
men, så har jeg hørt at i haugesund har de ikke enkeltrom,å du kan ikke ha me den babyfar på føden, tenker sove der.
han må sove på et hotell.
men jeg SKAl ha han der med meg uansett..
og vet at på stord har de dobbeltrom, hvor en familie kan bo.der er det kjempe fint og greit.
er det noen som vet om dette stemmer om haugesund?

du får ha med mannen på føden, men når du skal på barselrom får han bare være der i besøkstida...men om du kommer på rom med ei anna kan dere lage privat avtale om mennene kan få være der utenom besøkstid..

men du kan få hotellrom på sykehushotellet, du bor der gratis, men mannen må betale, tror det koster ca 500-600 pr natt. da kan du også ha besøk der så mye du vil av hvem du vil[:D]

mange skryter veldigt av det[:D]

Ganske sikker på at de tar keisersnitt på stord! Mener de skal ha "alt"!!??[8|] 

Sniker frå januar 2011 [:)]

Aner ikkje korleis det er i haugesund, men du kan ivertfall bli flytta til Stord etter fødselen viss du har lyst til å ha barseltida der [:)]

Da at dei ikkje tar haste-keisersnitt/keisersnitt på Stord stemme ikkje, mamma er operasjons-sjukepleiar der oppe og e med på slikt titt og ofta....

jordmora sa til meg at de ikkje tar hastekeisersnitt på stord, derfor om det skulle bli problemer skulle eg føde i haugesund..

Søsteren min har født i haugesund to ganger, og vil aldri gjør det igjen. Men dette er jo hennes syn da[:)] Men grunnen er at med nr en ble brystvortene så såre på henne at hun ikke klarte å amme. Ungen fikk liksom melk med blod i for hun var så sår. Men jordmor og sykepleierene feide dette til sides, hun kom ikke ut at dette sykehuset før hun kunne amme barnet sitt. Flaskebarn skulle no ikke denne ungen bli. Stakkars søsteren min gråt hver kveld for hun følte seg som en dårlig mor som ikke kunne amme barnet sitt. Men til slutt såg sykehuset hvor gale det var, og hun fikk endelig komme hjem. Med nr to som ble født en måned fortidlig, hadde gulsott og vann på nyrene ble oppholdet ett mareritt, hun følte hun ikke ble hørt, og godt nok informert om hva som skulle skje. Hun følte seg ikke ivaretatt heller. Men som sagt er dette hennes syn på det, kanskje hun traff på de ''feile'' folka den gangen[:)]

Barnefar kan overnatte jo, men det er på sykehushotellet. Ddu får det dekket, men barnefar må betale, ddette er mye mye billigere enn et vanlig hotell[:)] det som er så dumt er at de som føder rundt jul, påske osv ikke kan overnatte der, for da er hotellet stengt.

Har og hørt mykje negativt om Haugesund sjukehus, har du mulighet til å føde på Stord hadde eg heller gjort da (og dei tar haste-keisersnitt her)...men om det er fare for komplikasjoner og fare for helse/liv til baby/mor så sjølvsagt Haugesund sidan dei ikkje har barnelege på Stord sjukehust

ORIGINAL: Catepiller

Har og hørt mykje negativt om Haugesund sjukehus, har du mulighet til å føde på Stord hadde eg heller gjort da (og dei tar haste-keisersnitt her)...men om det er fare for komplikasjoner og fare for helse/liv til baby/mor så sjølvsagt Haugesund sidan dei ikkje har barnelege på Stord sjukehust

Har også hørt og opplevd mye negativt ved dette sykehuset, dessverre[&:]Har selv vurdert Stord av den grunn..

Jeg må kanskje føde på haugesund, for stord er vist blitt nedgradert til fødestue, og jeg er overvektig og vist nok en risiko, selv om jeg fødte der for 15 mnd siden og veide 15 kg mer...kvir meg og har mistet all lyst til å føde[:(]
Kjipt å måtte kjøre så langt når en har Stord sykehus 10 min unna...

Utenom å la meg gå 16 dager over tiden, så har jeg bare positive ting og si :-)) Hadde en veldig fin tid der etter vi fikk gutten vår. Vi lå ikke på hotelle.

sniker fra nov 10 og fødte i haugesund.

hvis du har en vanlig vaginal fødsel så får du ikke enkeltrom. vi var 5 på rommet og de sa at det var ganske vanlig. Barnefaren fikk kun lov å være på rommet i besøkstiden, ellers måtte vi treffe hverandre på gangen/dagstua.

Men SAMTLIGE som jeg kjenner som har hatt keisersnitt fikk dobbelt- eller enkeltrom og faren fikk være der døgnet rundt.

Jeg fødte på Haugesund sykehus for litt over 3 år siden og følte meg veldig godt ivaretatt. Skal føde igjen der i juni også.
Men er det mulig da, så kommer jeg til å ønske å bo på hotellet. Sist var vi 5 stykker på samme rom.

Å forresten, koselig å se deg her inne bloomen [;)]

Bare positivt her om hgsd sykehus! Fødte min datter for snart 4 år siden å di hjalp til med alt mulig..var fullt på Sykehushotellet da så far var innom på besøkstid og ellers da gikk jeg ut i gangen eller stua:)
Håper på sykehushotell denne gang,men har termin 2 påskedag så får se når ungen har tenkt seg ut...

Jeg har og hørt disse skrekk historiene fra haugesund. Vet d er noen som ikke er fornøyd, men de fleste er faktisk fornøyd. Jeg har fire venninner som har hatt prematur der oppe. To av mødrene holdt faktisk på å dø av komplikasjonene de hadde fra svangerskapet. Alle er kjempe fornøyd med oppfølgingen de har fått og familien har fått. De er kjempe flinke der oppe og de fleste er veldig fornøyd. Jeg skal selv fø der oppe og er ikke noe redd for hvordan de er. Vet ikke hvordan det er med at barnefaren får overnatte, da må d nok bli på pasienthotelet.

Back
Topp