Haugesund sjukehus

Babyverdens redaksjon

Betatt av forumet
⭐️ Babyverden Stab ⭐️
VIP
Telefon: 52 73 23 20
Nettside: https://helse-fonna.no/avdelinger/fode-og-barsel-haugesund#les-meir-om-føde-og-barsel-haugesund
Adresse: Karmsundgata 120, 5528 Haugesund (vis på kartet)

Fødeavdelingen tilbyr følgende typer smertelindring:
- Epidural
- Lystgass
- Akupunktur
- Steriltvannspapler
- Badekar


Barseltilbud og visittider:
Vi har fem fødestuer, og tre store barselrom. Dessuten kan vi bruke rom med to senger om det skulle være behov for det. Vi har fire familierom og barselhotell.
Visittider for barnefar: 09.00-13.00 og 16.00-.21.00
Visittid for barnets søsken og besteforeldre: 17.00-18.00

Gjennomsnittlig liggetid: 2 døgn

Her finner du Spedbarnsboken: Boken deles ut direkte til mor etter fødsel.
(Eller du kan bestille den her https://gobokhandelen.no/produkter/bok/spedbarnsboken-2017/)

Parkering: Parkering: Parkering for besøkende er avgiftspliktig. Under fødsel kan en få gratis parkering. Egen parkeringslapp fåes ved innlegging.

Nyttige telefonnummer:
Føde/barsel: 52 73 23 10
Gynekologisk avdeling: 52 73 23 90
Antall fødsler i året ca 1500.
Vi tar imot fødende med komplikasjoner fra sykehusene på Stord og Odda
 
Last edited by a moderator:
Jeg fødte her og er generelt sett veldig fornøyd. Fikk tilbud om samtlige av smertelindringsmetodene og følte jeg ble godt ivaretatt og hørt under fødselen. Samtlige av de som var til stede ved forløsningen hadde lest fødselsbrevet jeg skrev i forkant og gjorde det de kunne for å etterkomme ønskene og bekymringene mine. Jeg kan ikke si at jeg er overimponert akkurat over oppholdet på føden (måtte bli værende der i flere dager etter fødselen), men de på nyfødt var fantastiske.
 
Jeg fødte mitt første barn her, og hele prosessen frem til ungen var ute gikk som en drøm. Fikk akupunktur og lystgass og trengte ikke noe mer enn det. Dessverre mistet jeg mye blod og var veldig dårlig mens vi lå på barsel.
I løpet av de tre dagene vi var der sov jeg kanskje tre timer tilsammen og opparbeidet meg enorme ammeproblemer. Jeg følte ikke at personalet hadde god nok tid til å følge meg opp, selv om jeg spurte om hjelp for hver gang jeg ammet ungen min fikk jeg bare til svar at "det ser greit ut". Ungen gikk veldig lite ned i vekt også, noe som sikkert gjorde at personalet trodde det gikk bedre med ammingen enn hva som var tilfellet.
Jeg fikk komme tilbake på dag 5 etter fødsel og fikk god hjelp på ammepoliklinikk, men det var jo de samme menneskene som hadde sagt at alt så så greit ut når vi lå inne, som sa på ammepol. at jeg måtte endre både ammestilling, hvordan jeg satt selv, og jobbe masse med at ungen skulle få godt sugetak.
Dette var en utrolig sår opplevelse for en nybakt og veldig stressa mamma.
Så kort oppsummert: bra fødeavdeling, skuffende på barsel.
 
Jeg fødte her og er veldig fornøyd.
Fødte uten smertestillende pga. det hele gikk veldig fort, men følte ikke på noen tilbakeholdenhet i fht.dette. Planen var at jeg skulle få epidural, og dette ble jeg lovet veldig tidlig (mye grunnet svangerskapsforgiftning, men også pga dette var et ønske jeg kom med i fødselsbrevet).
Ble godt ivaretatt både før, under og etter fødsel. Kan ikke sette fingeren på noe som helst akkurat nå. Kommer hvertfall ikke på noe jeg syntes var negativt (sånn utenom å ligge på 6-mannsrom, at pappaen ikke fikk være på besøk uten at vi satt på gangen, og at han ikke kunne sove der med oss, men sånn er det jo bare der). Hadde en positiv fødselsopplevelse, og kan ikke si jeg kjente igjen alt det negative jeg hadde hørt om å føde i Haugesund på forhånd.
 
Jeg er enig med de to øverste her.På føden var de helt fantastiske,og hørte på hva jeg hadde å si om mine ønsker.Barsel tiden var grusom.Jeg var førstegang fødene,og så snart jeg var trillet inn på fler mannsrom forsvant alt av oppfølging.Sure,slitne og stressa eldre jordmødre som jeg absolutt ikke oppførte seg profesjonelt som helsearbeidere skal.Ringte jeg på for hjelp til amming så kom de kanskje etter ett kvarter,da med beskjed om at sånn og sånn mens de reiv å sleit i brystene og ungen...så *poff,borte*.Jeg ringte på tre ganger hele oppholde.En gang på natta,mi sov ikke de første to nettene på flermannsrom så jeg gikk hele natta,ringte på tilslutt om de kunne ha henne litt så jeg bare fikk blunde,Neida,prøv å amme!Nytta ikke.På hjemreisesamtalen sa jeg at jeg ville reise hjem samme kveld,men nei,her var det god oppfølging å få som førstegangs.Joda!Vi sov som stein begge når vi endelig kom oss hjem til ro og fred.Hvordan jeg skal gjøre det denne gang er jeg usikker på
 
Fin føde / kjip barsel..:scratch.Vet ikke om jeg gleder meg akkurat....Flere som skal føde her i Februar 2015 ?:anyone
 
Så bra, første gang for meg også :) Har du fått noen omvisning eller svangerskapsgruppe? Min jordmor er sykemeldt til Februar så jeg har ikke fått klarhet i det enda..Skal du ha gutt eller jente ? Badekar eller epidural?
 
Terminen min var forresten 15 Feb, ti dager før deg- men alt kan skje ;) mest sansynelig er det alikevel at jeg kan gi deg en ferk rapport om oppholdets pluss og minus :)
 
Så bra, første gang for meg også :) Har du fått noen omvisning eller svangerskapsgruppe? Min jordmor er sykemeldt til Februar så jeg har ikke fått klarhet i det enda..Skal du ha gutt eller jente ? Badekar eller epidural?
Nei ingen slike ting, det var et treningsopplegg jeg kunne vært med på å de skulle ha omvisning på sykehuset, Mn jeg hadde ikke råd :-(
Skal ha en gutt :) vil nok ha epidural, er ikke noe fan av for mye smerter ;-)
 
Terminen min var forresten 15 Feb, ti dager før deg- men alt kan skje ;) mest sansynelig er det alikevel at jeg kan gi deg en ferk rapport om oppholdets pluss og minus :)
Jeg hadde et kjempefint opphold på familierommet!:) Hyggelige folk og alt gikk fint. Da anbefales det jo at ammingen går fint osv. Men vi stortrivdes med å få være alene som familie etter fødsel.
 
Godt og høre :) Det er nok ganske individuelt hvordan det oppleves, fint og høre noen gladmeldinger også da.
 
Fin føde / kjip barsel..:scratch.Vet ikke om jeg gleder meg akkurat....Flere som skal føde her i Februar 2015 ?:anyone
Jeg har vanlig termin 10 mars og skal føde i Haugesund, men siden det er tvillinger regner jeg med at de kommer i Februar :)
Har vært på føden endel ganger allerede for oppfølging, og der virker de ganske flinke. Blir litt redd når jeg leser kommentarene over vedr. barselavdelingen. Jeg skal jo amme tvillinger, noe som ikke skal være enkelt i utgangspunktet og kommer til å være avhengig av hjelp tror jeg....
 
Awsome,:excited001 Tvillinger ! Mine 2 søstre er eneggede tvillinger.... Tenkte jo kaansje jeg fikk tvillinger siden det ligger til slekta. Men dennegang ei - Ønsker alt godt på veien :)
 
Dere får skrive hvordan dere syns når dere har vært. Jeg føder for første gang i april. Og bekymrer meg litt over tilbakemeldingene av sykehuset. Er ny tilflytter til området. Så er litt trist at jeg ikke skal føde nede på SUS. Som er sykehuset jeg kjenner mer til. Sånn generelt sett. Syns det er litt skummelt med dårlige tilbakemeldinger :-/ særlig siden det er første ungen og ikke vet hva jeg går til. Men går nok på et vis uansett :) hehe
 
Jeg var fornøyd. Dessverre stor pågang da jeg fødte så lå mye alene. Men veldig glad da min jordmor som fulgte meg i svangerskapet kom og skulle ta i mot. Barsel var jeg bare på i 6 timer. Stappfullt der også..
gleder meg igjen. De er så hyggelige:)
 
Dere får skrive hvordan dere syns når dere har vært. Jeg føder for første gang i april. Og bekymrer meg litt over tilbakemeldingene av sykehuset. Er ny tilflytter til området. Så er litt trist at jeg ikke skal føde nede på SUS. Som er sykehuset jeg kjenner mer til. Sånn generelt sett. Syns det er litt skummelt med dårlige tilbakemeldinger :-/ særlig siden det er første ungen og ikke vet hva jeg går til. Men går nok på et vis uansett :) hehe
Jeg fødte i september og var veldig fornøyd!:) Ingenting å bekymre seg over skal du se. Bare gled deg:) ikke til fødselen da, men etterpå;)
 
Jeg fødte i september og var veldig fornøyd!:) Ingenting å bekymre seg over skal du se. Bare gled deg:) ikke til fødselen da, men etterpå;)

Så bra. Kan ikke si jeg gleder meg til fødselen nei, men tror sekundet ungen er ute, så er alt så fantastisk nesten uansett kor vondt det var. Gleder meg til å få småen :-D
 
Så bra. Kan ikke si jeg gleder meg til fødselen nei, men tror sekundet ungen er ute, så er alt så fantastisk nesten uansett kor vondt det var. Gleder meg til å få småen :-D
Man vet liksom hvorfor man har vondt, så det er liksom "greit":) Det er liksom verdt det når det lille knøttet kommer ut:)
 
Fødte her for 16 april og ble gledelig overrasket. Hadde jo lest dårlige omtaler om sykehuset, særlig barsel, men syns dei var fantastiske både på føden og barsel jeg. Fikk komplikasjoner så havnet på intensiv 1,5 dag. Ble tatt supergodt vare på alle plassene jeg :) såklart, møtte på et par ansatte som jeg ikke fant tonen så godt med, men det er jo ganske umulig å gå like godt ilag med alle. Jeg fikk alt hjelp jeg trengte og mer. Koselig plass og gruer meg ikke til evt neste fødsel der.
 
Back
Topp