Haugesund offentlig

Honu

Betatt av forumet
Hei, vi har fått henvisning og skal til Haugesund i september. Er det noen her inne som har erfaringer derfra?

2023:
Ble henvist i februar, fikk første time i mai og oppstart medisiner egguttak/insett september.

Hvordan var din erfaring med Haugesund?
kan ikke si jeg er veldig fornøyd, men hadde kanskje hatt en annen opplevelse om jeg var gravid. Hatt siden januar 1 uttak og 2 insett så det går ufattelig treigt. Hadde på siste insett nå i juni positiv test, men ble SA. De hadde skrevet meg ut av systemet og neste ledig egguttak var i oktober !! Så ja ganske forbanna og lei meg kan du si. En føler seg lite sett og hørt. Fikk ut 8/9 egg på begge uttakene men bare 2 ble til noe. Jeg følte de tok ut eggene alt for tidlig, de var jo ikke modne. Ja en skal stole på proffene, men blir jo gang på gang skuffet. Har bare ett forsøk igjen nå så håper virkelig de får ut flere egg i oktober. Vi prøver selv i mellomtiden. Hvis det ikke går blir det privat.

kan ikke si jeg er veldig fornøyd, men hadde kanskje hatt en annen opplevelse om jeg var gravid. Hatt siden januar 1 uttak og 2 insett så det går ufattelig treigt. Hadde på siste insett nå i juni positiv test, men ble SA. De hadde skrevet meg ut av systemet og neste ledig egguttak var i oktober !! Så ja ganske forbanna og lei meg kan du si. En føler seg lite sett og hørt. Fikk ut 8/9 egg på begge uttakene men bare 2 ble til noe. Jeg følte de tok ut eggene alt for tidlig, de var jo ikke modne. Ja en skal stole på proffene, men blir jo gang på gang skuffet. Har bare ett forsøk igjen nå så håper virkelig de får ut flere egg i oktober. Vi prøver selv i mellomtiden. Hvis det ikke går blir det privat.
Det var veldig tregt ja.. skjønner at du er skuffet. Synd at det er så stor forskjell på offentlig og privat.. men det er vel det man betaler for. Vi prøver offentlig nå, men skjønner at det kan være greit å forberede meg på at ting tar tid. Håper det går veien snart for deg ❤️

Har hatt første konsultasjon i går, syns det gikk veldig greit. Eneste jeg reagerte på var at legen mente at jeg hadde hatt PCOS som 20åring men at det er noe man vokser av seg?

Har hatt første konsultasjon i går, syns det gikk veldig greit. Eneste jeg reagerte på var at legen mente at jeg hadde hatt PCOS som 20åring men at det er noe man vokser av seg?
Jeg hadde cyster på eggstokkene før jeg ble 20, gikk på p-piller uten stopp i 10 år, hadde fortsatt pcos etterpå :hilarious: aldri hørt at man vokser det av seg, da hadde livet mitt vært vesentlig lettere i så fall

Jeg hadde cyster på eggstokkene før jeg ble 20, gikk på p-piller uten stopp i 10 år, hadde fortsatt pcos etterpå :hilarious: aldri hørt at man vokser det av seg, da hadde livet mitt vært vesentlig lettere i så fall
Ja, sant! Fikk du noen ekstra medisin på grunn av pcos? Hun sa også at selv om man får positiv EL-test betyr det ikke at folikkelen nødvendigvis har sluppet ett egg..så hva er vitsen med å teste da?

Ja, sant! Fikk du noen ekstra medisin på grunn av pcos? Hun sa også at selv om man får positiv EL-test betyr det ikke at folikkelen nødvendigvis har sluppet ett egg..så hva er vitsen med å teste da?
Fikk ikke noe ekstra, man får vel heller kanskje litt mindre! Fordi det er så mange små follikler er de redde for å stimulere opp alt for mange. For min del har det gått fint, de har funnet riktig dosering til meg sånn at det ikke har blitt alt for mange :happy:

For min del har EL-tester vært helt bortkasta. Jeg har testa slavisk uten å få antydning til positiv test. Testa flere ganger om dagen osv osv. LH-stigningen (som ELtest reagerer på) kan gi falske positive, fordi man med pcos gjerne har forhøyet LH hele tiden. For min del ble testene bare aldri positive. LH indikerer vel bare at kroppen prøver å slippe et egg, ikke at det har sluppet... For mange vil jo kroppen slippe egget, men det er absolutt en risiko man må være klar over når det kommer til testing etter eggløsning. Bare blodprøve etter eggløsning vil kunne bevise at den har skjedd

Back
Topp