Haugesund høst / vinter 2009

Vakle

Elsker forumet
Hei! Vi skal ha forsamtale i september og er selvsagt spendt på hva som venter oss. Mest av alt lurer vi på hvor lang tid det vil ta fra samtalen til vi er i gang med icsi forsøket.

Alle blodprøver (inkludert kromosonprøven) er tatt, så det meste burde ligge til rette for at ting skal skje raskt.

Er det andre som er i samme fase som oss?
Lite tips: Hold ut og husk at optimisme hjelper alltid :)

Hva var årsaken til at dere fikk IVF i utgangspunktet?

Hos oss ble det tidlig i prosessen bekreftet svært dårlig kvalitet / mengde hos mannen og derfor ble jeg ikke noe videre undersøkt. Litt rart at de ikke er litt grundigere før man setter i gang den store mølla. Tenker JEG.

Likeledes er vi positive og gleder oss til forhåpentligvis positive resultater etterhvert :)

Hei Vakle og velkommen inn til oss. [:)]
Kan ikke svare deg på ang ventetid, men håper dere kommer raskt igang.

Hei *Bobbo*!

Jeg blir litt halvskremt av å se at enkelte av dere har hatt så mange forsøk uten hell. Grådig urettferdig. Håper det ordner seg neste gang :)

ORIGINAL: Vakle

Hei *Bobbo*!

Jeg blir litt halvskremt av å se at enkelte av dere har hatt så mange forsøk uten hell. Grådig urettferdig. Håper det ordner seg neste gang :)

Ja, huff det er veldig utrettferdig. [:(]
Ble gravid på mitt 4 forsøk, men lykken var kortvarig da de fant tom livmor på Ul.
Så neste gang SKAL det gå bra. Håper jeg [;)]

Klart det SKAL gå bra! Da vet du i det minste at det er mulig for deg å bli gravid, og bare det er er verdt et lite "tjohei!". Krysser både fingrer og tær for dere :)

Hva er årsaken til at du trenger IVF? Jeg tar meg ikke bryet med å lese alle de gamle trådene og håper det er OK! :)

Klart det SKAL gå bra! Da vet du i det minste at det er mulig for deg å bli gravid, og bare det er er verdt et lite "tjohei!". Krysser både fingrer og tær for dere :)

Hva er årsaken til at du trenger IVF? Jeg tar meg ikke bryet med å lese alle de gamle trådene og håper det er OK! :)

Ja, det er vært ett tjohei. [;)] Nå har jeg jo fått besvist at jeg kan.
Grunnen vår er dårlig sædkvalitet. Deres da?

Det er det samme her hos oss... Jeg vet det står ille til med sædkvaliteten, men jeg vet ikke hvor galt det er.

...Heldigvis har jeg bra resultater av FSH og østradiol. Samme med gyn. underundersøkelsen, jeg var der under el og hun fant masse modne egg :)

Nå har vi prøvd i tre år, det klaffer nok til slutt!

Hei! Vi skal ha forsamtale i september og er selvsagt spendt på hva som venter oss. Mest av alt lurer vi på hvor lang tid det vil ta fra samtalen til vi er i gang med icsi forsøket.

Alle blodprøver (inkludert kromosonprøven) er tatt, så det meste burde ligge til rette for at ting skal skje raskt.

Er det andre som er i samme fase som oss?
Lite tips: Hold ut og husk at optimisme hjelper alltid :)

Velkommen til oss![:)]vi skal til samtale 28.august!Hvilken klinikk skal dere være på?

Velkommen skal du være.. Masse kjekke damer som svarer på alt.. [:)]  Bare å spørre når spørsmålene dukker opp.
Jeg hører til hos Hausken i Haugesund. Vi startet opp ganske med en gang etter forsamtale i september, hadde uttak i midten av desember. Ble gravid, men mistet etter noen uker. Holder på med andre ferskforsøk nå.
Lykke til på samtale. Så er dere nok snart igang dere også.. [:)]

Velkommen inn hit[:)] Jeg henger litt her enda; klarer ikke helt å gi slipp på alle de herlige jentene her inne! Jeg hørte til Hausken i Haugesund[;)] Ville bare ønske deg lykke til jeg[:)]

ORIGINAL: AngelWishBaby

Velkommen til oss![:)]vi skal til samtale 28.august!Hvilken klinikk skal dere være på?

Vi skal til Haukeland. Siden det er første forsøk og mange skryter av Haukeland så gjør vi et forsøk. Hausken har ikke vært i tankerekken vår- enda.

Hvor skal dere? Kanskje vi har oppstart samtidig, det hadde vært spennende!

Hei Vakle[:)]

Eg hørte til der i fjor høst, var inne på forsamtale i begynnelsen av oktober! Fikk mensen to dager før samtalen, så var utrulig heldig å fikk starta opp den samme syklusen (17-18 dager senere var eg i gong med nasespray). Så det kan gå fort for enkelte altså!
Det kommer an på kapasiteteten til klinikken utover mnd[:)] Det vanligste er å ringe inn mensen som kommer etter forsamtalen, eller når dere selv er klare!
Er det Haugesund sjukehus/Haugesund fertilitetsklinikk dere skal på forsamtale til? Eg likte meg veldig godt der hos de i alle fall[:)]
Og skal nok tilbake der om et par år, kanskje neste år for den saks skyld, når nestemann er i tankene[:)]

ORIGINAL: Ivara

I utgangspunktet ble vi henvist pga dårlig kvalitet hos mannen. Men så ble den plutselig bra så da var vi i en periode "uforklarlig barnløse". Nå tror de jeg har endometriose, så skal igjennom lap nå for å bekrefte det.

Helt enig i at det er synd når man føler at man ikke har fått skikkelig utredning.

Det er godt de finner utav det etterhvert. Lykken snur seg snart og plutselig er du gravid :)

Back
Topp