Weey, Haugesund er jo verdt å få med seg :)
Verdt å få med seg i området:
Amanda storsenter (10 min fra Hgsd sentrum)
Lekeland (ligger tvers over Amanda storsenter)
Byen har en koselig gågate med noen bra butikker, (Til barn er jo Memini go polarnopyret, kidsroom er alltid verdt et besøk)
Haugaland Zoo, en nyåpnet dyrepark 15 min fra Haugesund sentrum. Ingen tigrer og elefanter her, men en flott park med mange interessanne dyr. Mulighet for grilling og denslags :) Sjekk nettsiden deres.
Hvis dere kjører videre sørover, finner dere masse nydelige sandstrender. De vakreste må man vel kjøre 30 min for å finne, men det finnes flere i området også.Feks Aksnes-stranden.
Liker dere å gå tur, så er byheiane- Kyrping en svært koselig barnevennlig tur. Nydelig utsikt! Her går man en liten halvtime (i barnetempo) og kommer til en plass med geiter som ungene pleier å få lov til å mate. Ca 10 min kjøring fra sentrum.
Ellers finner man jo Edda Kino i byen, med daglig sommerkino hele ferien :)
Tysværtunet i Aksdal har et kjekt badeannlegg!
Ellers er det jo kjempekoselig å ta en trilletur langs bryggen i sentrum, se på båttrafikken og nyte en is. Her ligger de fleste restaurantene i byen, og er dere interesserte i kunst så er det flere museum her.
Jeg er bortreist første uken i August, hadde jeg vært hjemme så skulle jeg gladelig gitt dere en omvisning :)Bare spør hvis du lurer på noe mer.
Ja- så må vi ikke glemme Bukkøy da :) Nydelig turområde på Avaldsnes, ca 15 min fra Byen. Her har de viking-gård, masse griller, flere små strender perfekt til krabbefiske. Rett ovenfor finner du Olavskirken. Vi giftet oss faktisk der- nydelig sted!