Haugesund - er det noe å gjøre der?

*NinaK*

Forumet er livet
Lillebror skal dit første uken i august, og jeg lurte litt på om Maya og jeg skal henge oss med siden vi har ferie da. Men er det noe å finne på der? Er det en fin by? Har aldri vært der, og ikke noe forhold til byen, så alt av tips tas imot med takk!

Tja er jo en relativt fin by da:) Men litt usikker på hva du kan finne på å gjøre da.) Er jo en fiskeby da:) Kanskje Sildajazzen kommer mens du er der? Den er jo gøy:)

Ellers så har jo Haugesund 2 store kjøpesenter da:) men handlegata er veldig fin den og da:) så kan du jo ta en titt på båtene som ligger til kai

Vet ikke om dette hjalp jeg da

Joda, alt hjelper!!!! Vil egentlig frem til om Maya og jeg har ting å se på eller gjøre i 3-5 dager uten å kjede oss... Er det et hyggelig sentrum er mye gjort.

Da kan vi jo treffes en gjeng fra Haugalandet...hadde vært morro. Haugesund er mest shopping og nytelse..he he Er nydelig lang kai med masse båtliv, barer og restauranter. det er faktisk 3 handlesenter i byen. De har en lang og flott gågate med mange spennende butikker. Så er det 10 min til Aksdal som har badeanlegg. I begynnelsen av august kan du jo håpe på sommervær, og da er det jo bademuligheter på vestlandet vett du.
Om dere har bil tilgjengelig er det mange flotte steder å se rundt på haugalandet...men det har dere kanskje ikke.

Ellers er dere hjertelig velkommen en tur til Bømlo på besøk her er det aldri kjedelig. Går direktebuss fra Haugesund

http://www.visithaugesund.no/no/AKTIVITETER/

Joda, kjører om vi bestemmer oss for å dra med. Var på tripadvisor, og der sto det, Det er ingenting å gjøre i Haugesund eller området rundt. Måtte le litt, for NOE er det alltids!!!! Har som sagt ikke helt bestem oss enda, men gir beskjed om vi kommer!!! Hadde vært super hyggelig å treffe litt vestlandsjenter også!!!

Weey, Haugesund er jo verdt å få med seg :)
Verdt å få med seg i området:

Amanda storsenter (10 min fra Hgsd sentrum)

Lekeland (ligger tvers over Amanda storsenter)

Byen har en koselig gågate med noen bra butikker, (Til barn er jo Memini go polarnopyret, kidsroom er alltid verdt et besøk)

Haugaland Zoo, en nyåpnet dyrepark 15 min fra Haugesund sentrum. Ingen tigrer og elefanter her, men en flott park med mange interessanne dyr. Mulighet for grilling og denslags :) Sjekk nettsiden deres.

Hvis dere kjører videre sørover, finner dere masse nydelige sandstrender. De vakreste må man vel kjøre 30 min for å finne, men det finnes flere i området også.Feks Aksnes-stranden.

Liker dere å gå tur, så er byheiane- Kyrping en svært koselig barnevennlig tur. Nydelig utsikt! Her går man en liten halvtime (i barnetempo) og kommer til en plass med geiter som ungene pleier å få lov til å mate. Ca 10 min kjøring fra sentrum.

Ellers finner man jo Edda Kino i byen, med daglig sommerkino hele ferien :)

Tysværtunet i Aksdal har et kjekt badeannlegg!

Ellers er det jo kjempekoselig å ta en trilletur langs bryggen i sentrum, se på båttrafikken og nyte en is. Her ligger de fleste restaurantene i byen, og er dere interesserte i kunst så er det flere museum her.

Jeg er bortreist første uken i August, hadde jeg vært hjemme så skulle jeg gladelig gitt dere en omvisning :)Bare spør hvis du lurer på noe mer.

Ja- så må vi ikke glemme Bukkøy da :) Nydelig turområde på Avaldsnes, ca 15 min fra Byen. Her har de viking-gård, masse griller, flere små strender perfekt til krabbefiske. Rett ovenfor finner du Olavskirken. Vi giftet oss faktisk der- nydelig sted!

Takk!!!!! Tror det blir haugesund den uken gitt!!!!! Mamma tar seg fri også, så da kjører vi søndagen halve veien, og er i Haugesund på mandag, tenker jeg.... ev tirsdag....

Takk for masse gode tips!!

Ja veldig fint her!! Masse kos å finne på! Nyåpnet dyrepark, metro lekeland, deilig fin kai med gode uterestauranter, flott gågate, 3 kjekke kjøpesenteret, og kjører du litt finner du en koselig liten småby som heter Skudeneshavn, der er det veldig vakkert..

Back
Topp