Hatt utslett/sårhet rundt munnen i 1 år-hjelp!

Mortil2jenter

Forelsket i forumet
Mi lille jente på 2 år har utslett/sårhet rundt munnen. Jeg føler jeg har kjøpt alt av kremer og prøvd det meste, men det går bare ikke vekk for godt.

Nå holder jeg på å avvenne hun med tutten sin, og håper det hjelper på.

Men er det noen av dere som har noen gode tips å komme med? Salver, kremer evt. andre ting??

Nå vet jeg ikke helt hvordan dette ser ut da.. men datteren min er 2 år og fikk munnsår her nå.. og det ville hverken lege, apotek eller legevakten gi henne noe for.. pga at hun er så liten.. ikke bra å få sånne salver i munnen.. for er jo det som skjer når de er så små

Min jente har hatt utslett under munnen i perioder, spesielt når tennene holdt på og hun slevet mye. Men det gikk vekk av seg selv, prøvde bare å holde det litt tørt.

Jeg tror jeg ville ha sjekket med lege hvis det har vart i 1 år, ville ikke ha brukt så mye kremer ol. uten at det var anbefalt av legen.

Ok! Da ringer jeg legen og hører med han!

I går da jeg hentet hun i barnehagen så sa hun som jobbet der at Emma hadde vært ekstremt rød og sår rundt munnen. Da jeg så hun så var hun helt knallrød på haka. Ble helt dårlig.

Ja, kontakt lege du[;)]

Frida var så sår på leppa hun at det sprakk.. og hun blødde litt..

Jenta mi på 1,5 år har også vært rød/prikkete rundt munnen/haka/nesa..var hos legen, og hun har trolig atopisk eksem! Fikk en mild kortisonkrem og locobase til å smøre henne med!

ORIGINAL: *Linnea08*

Jenta mi på 1,5 år har også vært rød/prikkete rundt munnen/haka/nesa..var hos legen, og hun har trolig atopisk eksem! Fikk en mild kortisonkrem og locobase til å smøre henne med!

Det har antagelig min også, men det er heldigvis veldig lite. Så det kan være derfor hun også har vært sår på haken, men har ikke brukt kortisonen der.

Fikk du anbefalt det? Var så redd for at hun skulle få krem i munnen, så jeg turde ikke [8D]

Back
Topp