Hatt korona i svangerskapet?

Førstegangsgravid42❤️

Glad i forumet
❄️ Januargull 2023 ❄️
Februarbarna 2023
Hei! Jeg er 18+2 på vei og testet akkurat positiv på corona…fikk veldig vondt i hodet i går kveld og våknet med feber, veldig hodepine og sår hals. Har googlet litt om gravid og corona- er jo ikke så mye man kan gjøre, men har tatt Paracet da. Andre som har erfaring med korona i svangerskapet? Noen tips? Hvor lenge har dere vært syk? Alvorlig syk eller «vanlig» syk? Setter pris på alt av tips og råd og erfaringer!

Var syk i uke 15-16. Tre dager med verk i kroppen, lett feber og hodepine. Det fortsatte med en uke uten energi og med hodepine nesten hver dag. Var ikke veldig syk, bare utmattet og typisk luftveissyk.
Det jeg gjorde var å ta paracet når det trengtes, nesespray når nesa tettet seg og ellers bare hvile masse. Lytt til kroppen :) Spurte legen på e-konsultasjon om det var noe spesielt å tenke på, men det var det ikke, babyen skal tåle dette helt fint.
Lykke til og god bedring :Heartred

Jeg har ikke hatt korona selv, men venninner av meg fikk covid i svangerskapet. De ble ikke noe sykere en vanlig, kun de vanlige forkjølelsesymptomene og utmattelse som varte 1-2 uker. Barnene er i dag født, og alt er fint med både mor og barn. God bedring @Førstegangsgravid42❤️

Hadd korona i uke 16, lett symptomer, som vond i halsen, mild hodte, og etterhvert tett nese. Varte kanskje 5-6 dager. Har tatt paracet forebyggende, slik at kroppstemperaturen holdet seg under 38.

Jeg var skikkelig syk den første dagen, tror det var den nye varianten av omikron, tror jeg ble smittet på ferie/reise i utlandet, for jeg var så syk som jeg aldri har vært før… følte ikke Paracet hjalp, så jeg ringte sykehuset, tenkte jeg trengte smertelindring på sykehuset. Hadde så ekstremt vondt i hodet og kroppen. Og hadde feber, og vondt i hals og tett i nesen. Bedre på dag 2. men det er det værste jeg har vært med på!

Back
Topp