Hatt en fin helg *med bilder*

almara

Forumet er livet
VIP
Her har vi hatt en super helg! Med baking og aking og det som hører til på fine desemberdager. Har også besøk av svigermor, som dessverre har fått omgangssyke.. jeg hadde selv omgangssyke for en uke siden, da slapp Alma og pappaen unna. Håper dette er det samme viruset slik at ingen flere blir smittet..! Tipper hun har blitt smittet på flyet på vei hit.. Men bestemora fikk også akt litt før hun ble syk, noe hun aldri hadde gjort før (spansk som hun er), og som hun syntes var utrolig gøy[:D].

Hvordan har deres helg vært? (Gjerne vis fram bilder:)

Så koselige bilder av lille, søte Alma, og noen veldig fristende lussekatter. [:D]
Håper virkelig dere ikke må gjennom omgangsyken igjen.

Vi har bare lekt og kost oss inne hele helgen. Endelig har det vært levelig å gå ut, men siden storejenta var slått ut av feber torsdag og fredag, og fremdeles har stygg hoste og mye snørr, har vi dessverre vært nødt til å holde oss inne.

ORIGINAL: *Fru H*

Får hun til å gå på ski?
Jeg er så spent på om Teodor får det til, eller om han i det hele tatt liker det.
Har fikset ski nå, men tror han skal få de til jul.
Jeg jobbet i går, men har fri i dag.
Vi har bakt brune pinner, kokosmakroner og vært og handlet litt julegaver på senteret.
Nå er ribba i ovnen og vi har pepperkakedeig klart til senere (tenkte å bake mens vi venter på ribba, men får jo ikke stekt [>:]) Men mannen har planer om å lage slike kaker med puffet ris og sjokolade, og de trenger jo ikke å steke!
Teodor ble helt utslått av turen på senteret, så han ser julefilm med Mikke og vennene nå, som han valgte ut selv [:D]
Nå skal jeg tenne litt lys og finne frem mer røkelse så det blir skikkelig jul her! <3

Hun gikk liksom framover med dem, litt som når man går vanlig, det så veldig bra ut til å være første gang[:)]. Vet ikke hvor mye hun følte at hun skled framover på snøen, men dette må jo prøves igjen! Etter en liten stund var hun lei og ville ta dem av. Det er nok aking som er det mest populære foreløpig!
Å, de kakene der er så gode, elsker dem!

De så utrolig gode ut, Fru H!![:)] Jeg har forspist meg på lussekatter, så tror ikke jeg klarer å presse ned en smule til i dag, men.....[;)]

Nydelige bilder, det ser ut som om dere har hatt en morsom helg.[:)] Håper dere slipper mer omgangssyke, det må være ekstra kjedelig for svigemor å ha fått slikt når hun er på ferie her.[&:]

Lussekattene så deilige ut.[:)] Vi planlegger å bake i morgen, men jeg tviler sterkt på at Felix og jeg får til noe slikt.[8D]

De lussekattene fikk jeg altså sååå lyst på!!!! [:)]
Ser ut som en perfekt helg!

Håper temperaturen holder seg - Mathilde fikk ski til bursdagen sin som jeg gleder meg vilt til å prøve !

Jobbehelg her og julekonsert i kveld etter jobbmed "Nordic tenors" - kjempebra!!!![:)]

Sukkertopp: Lussekatter er jo kjempelett å lage, bare å trille pølser og forme dem...[:)] Men kanskje ikke så lett å få tid til baking med to små.. Den jula Alma var nyfødt, gjorde jeg ingenting, var ferdig med det lille jeg gjorde av julebakst i november...
Tuttelure: Julekonsert hørtes fint ut.. det har jeg også veldig lyst til å gå på i år, det gir sånn stemning. Hadde lyst til å gå på Harlem Gospel Choir, men fikk det ikke til å passe med dette besøket.

Her har vi bare kosa oss hele helgen, med besøk av mormor og tante[:)] Bakt julekaker, hengt opp juleneket, lekt i snøen og handla litt julegaver.
Var på postmannpat show på senteret i dag, det var stas[:)] Ellers har jeg og mor vert på oslo gospel kor i kveld, kjempe nydelig!!![:)]

Almara: flotte bilder! [:)] kunne du lagt ut oppskriften på lussekattene dine??[:)]

ORIGINAL: beibi08og11

Her har vi bare kosa oss hele helgen, med besøk av mormor og tante[:)] Bakt julekaker, hengt opp juleneket, lekt i snøen og handla litt julegaver.
Var på postmannpat show på senteret i dag, det var stas[:)] Ellers har jeg og mor vert på oslo gospel kor i kveld, kjempe nydelig!!![:)]

Almara: flotte bilder! [:)] kunne du lagt ut oppskriften på lussekattene dine??[:)]

Oppskriften fant jeg her: http://www.tine.no/7522.cms
Likte den godt, de ble bra syns jeg! Men jeg brukte ikke meierismør, bare vanlig Melange. Heller ikke helmelk, men lettmelk. Og siden jeg brukte tørrgjær istedenfor fersk gjær, blandet jeg det tørre først. Brukte også litt mer gurkemeie enn det som står i oppskriften for at fargen skulle bli ordentlig gul.

Oslo Gospel Choir høres også kjempeflott ut, skulle gjerne vært der selv!

ORIGINAL: almara

Likte den godt, de ble bra syns jeg! Men jeg brukte ikke meierismør, bare vanlig Melange. Heller ikke helmelk, men lettmelk. Og siden jeg brukte tørrgjær istedenfor fersk gjær, blandet jeg det tørre først. Brukte også litt mer gurkemeie enn det som står i oppskriften for at fargen skulle bli ordentlig gul.

Kjempe flott!!! Tusen takk!!![:)]
Konserten var virkelig en opplevelse, med mine hormoner, ble jeg rørt hehe[:D]

ORIGINAL: almara

Kjempe flott!!! Tusen takk!!![:)]
Konserten var virkelig en opplevelse, med mine hormoner, ble jeg rørt hehe[:D]

Hmm, kanskje jeg må bestille billetter, tror de skal ha konsert i Oslo igjen den 22. eller noe sånt...! Ville helt sikkert blitt rørt jeg også[:)]

Vi var også på senteret når Postmann Pat var der. Men Linnea sov i vogna da, å ville ikke vekke henne.
Var der for måtte kjøpe en bursdagsgave.

Ellers er det kun oppussing for vår del, så helga har gått med til det [&:]

Kjempe koselige bilder Almara [:D]

Back
Topp