Haterne

Vinterbarn16

Gift med forumet
Februarlykke 2016
It's gonna be May 2019
Satt akkurat å så på haterne på tv2 (en serie som oppsøker folk som har skrevet hatmeldinger på nettet)og trenger å få ut litt frustrasjon.. Helt utrolig hvor mye stygt folk skriver til hverandre på nettet :O helt utrolig at disse folkene faktisk finnes, skjønner ikke hva som kan få en person til å yttre seg slik på nettet. Og det jeg ble nesten enda mer skremt av var at han ene som hadde en anonym twitterkonto var lærerstudent, skummelt at det er slike mennesker som skal ha barna våre på skolen.. At ikke folk kan ha vett på å la vær

Jeg tenker alltid at jeg skulle ønske at folk lærte å ytre meningene sine på en ordentlig måte tidlig i livet.
For alle har jo rett til sin mening, og mange har meninger om mye. Noen er bare litt dårlige på å skjønne hva det er greit å si og hvordan det er greit å si det.

Jeg tenker alltid at jeg skulle ønske at folk lærte å ytre meningene sine på en ordentlig måte tidlig i livet.
For alle har jo rett til sin mening, og mange har meninger om mye. Noen er bare litt dårlige på å skjønne hva det er greit å si og hvordan det er greit å si det.
Selvfølgelig har alle rett til å mene ting, men det blir så dumt når en 50 år gammel mann, står å kaller en 20 åring for en knulledukke, og det at han faktisk står for det, jeg vet ikke helt hva jeg syntes om det heller, på en måte så er det jo en god ting å faktisk stå for det man sier, men hva mener man egentlig med å kalle en han ikke kjenner, som har en mening om palmeolje for en knulledukke, det blir så utrolig usakelig

Har ikke sett programmet, tror ikke jeg bør heller... Internett har jo ført med seg mye bra, men plutselig har alle landsbyidiotene fått seg et talerør. Vanskeligere å overse dem når det står side opp og side ned i kommentarfelt og på fb, enn det var den gang de satt ensomme i stua si og mumla.

Selvfølgelig har alle rett til å mene ting, men det blir så dumt når en 50 år gammel mann, står å kaller en 20 åring for en knulledukke, og det at han faktisk står for det, jeg vet ikke helt hva jeg syntes om det heller, på en måte så er det jo en god ting å faktisk stå for det man sier, men hva mener man egentlig med å kalle en han ikke kjenner, som har en mening om palmeolje for en knulledukke, det blir så utrolig usakelig

Og det er nettopp det folk skulle lært:
At man kan mene ting og stå for det man mener, men samtidig være så høflig, ordentlig og sosial kompetent at man vet når og hvordan man skal ytre meningene sine.

Å kalle noen knulledokke er ikke greit, uansett hvor gammel man er, med mindre man faktisk snakker om en sånn knulledokke man får kjøpt på erotiske butikker.
Og det er akkurat det man må lære, ikke at det ikke er lov å ha meninger, for det er det jo.

Det er for drøyt! Jeg tror nok at folk gjennom alle tider har hatt mye rare og fæle meninger, men da var det gjerne mer i det skjulte. Nå vil man kunne finne likesinnede enkelt gjennom nettet, uansett hvor motbydelige meninger man skulle ha. Og det virker som om mange fyrer hverandre opp, når de ser at de har felles meninger...

Herreguuuud, får helt vondt!! Jeg har forståelse for at mange ikke er enig i invandringspolitikken her i landet, men ærlig talt, det er en sak om en druknet 17 åring, det kunne vært sønnen hennes, om man da ikke kan vise medfølelse, så kan man i det minste holde seg for god til å yttre slike ting!

Jeg synes det er på sin plass å reagere på slike ytringer. Det er ren rasisme og hat, og har ingenting med ytringsfrihet å gjøre.
Vet ikke om dama ble veldig satt ut, men hun høres jo ikke spesielt intelligent ut, om jeg kan få si det...

Satt akkurat å så på haterne på tv2 (en serie som oppsøker folk som har skrevet hatmeldinger på nettet)og trenger å få ut litt frustrasjon.. Helt utrolig hvor mye stygt folk skriver til hverandre på nettet :O helt utrolig at disse folkene faktisk finnes, skjønner ikke hva som kan få en person til å yttre seg slik på nettet. Og det jeg ble nesten enda mer skremt av var at han ene som hadde en anonym twitterkonto var lærerstudent, skummelt at det er slike mennesker som skal ha barna våre på skolen.. At ikke folk kan ha vett på å la vær

Ja det har jeg tenkt over også... Desverre så er dette mye som f.eks narkotikabruk, utrolig hvem som bruker... Politi, piloter, lærere og nest skremmende lærere... Tror ikke vi kan sette inntrykk av folk kunn etter yrke lenger.... Det er skikkelig skremmende :(

Det er for drøyt! Jeg tror nok at folk gjennom alle tider har hatt mye rare og fæle meninger, men da var det gjerne mer i det skjulte. Nå vil man kunne finne likesinnede enkelt gjennom nettet, uansett hvor motbydelige meninger man skulle ha. Og det virker som om mange fyrer hverandre opp, når de ser at de har felles meninger...

Er nesten det som er værst... Det er så lett å finne hverandre på nett. Det lages jo egne hatgrupper mot enkelt personer, der de ytrer sine meninger om vedkommende, poster stygge redigerte bilder osv.. desverre er dette blitt nesten vanlig...

Helt forferdelig hva folk får seg til å si når de sitter trygt bak en pcskjerm... At de ikke tenker.

Jeg liker den svenske varianten "trolljegeren", han går litt hardere til verks og folk får bøter/ordre om å møte i rettssak istedenfor "se på denne personen som du har snakket dritt om".. :-)

Jeg liker den svenske varianten "trolljegeren", han går litt hardere til verks og folk får bøter/ordre om å møte i rettssak istedenfor "se på denne personen som du har snakket dritt om".. :)
Ja, jeg har sett dette også tidligere, helt sykt, men syntes det er utrolig bra at noen tar tak i det

Back
Topp