HATER undersøkelsene..

Bruker77co

Andre møte med forumet
Var på vekstkontroll i dag (38+1) og på slutten spurte legen om hun kunne sjekke åpningen.. Var ikke forberedt på dette i det hele tatt og syntes det var ekstremt ubehagelig.
Det at noen skal sjekke meg der nede, stikke fingrer inn og i det hele tatt kle av meg foran andre synes jeg er helt grusomt, og jeg har fortsatt en klump i halsen nå flere timer senere.. Kjenner jeg gruer meg i hel til neste sjekk og fødselen pga dette..
Noen andre som har det på samme måte?

Det er liksom en del av det å få barn tenker jeg, og at de som gjør det på deg jobber faktisk med det.. :) men jeg skjønner du synes det er ubehagelig, du får bare tenke at dette må man igjennom og slappe av når du blir undersøkt!

Jeg ba om å bli strippa i går, og syns det var helt greit fordi det er jo så nærme fødsel :)

Jeg har det heelt på samme måte. Har så mye angst for det at jeg har vært inne på sykehuset i samtale med jordmor flere ganger. Anbefaler deg å få jordmora di til å henvise deg til sykehuset om du syns det er ille.

Jeg har skrevet ned noen krav som ligger i journalen min som alle må lese om de skal inn på rommet mitt. Jeg skjønner jo at de må ned DIT en eller annen gang under fødselen, men jeg har sammen med jordmora blitt enig om å ikke ha studenter inne på rommet, MINIMALT med undersøkelse, alt skal skje tildekt (altså, de kan sjekke åpninga uten å SE der nede - de vet jo hvor tingene er) og jeg skal ha minst mulig folk å forholde meg til.

Jeg er vel 'heldig' som har vært igjennom x antall GU'er pga utredning for barnløshet- og så innseminasjoner. Hver måned sjekkes man med innvndig ul, hatt en helt for j..... sjekk av eggledere med kontrastvæske, og når innseminasjonsrundene er i gang er man så vant til at noen styrer og ordner der nede, samtidig er forventningene om at kanskje det klaffer denne gangen at du lar gladelig ti forskjellige leger ta en kikk før de innseminerer mannens sperm...jadda...

Ja jeg prøver og tenke at det er helt naturlig, og at de sjekker folk hele tiden, men klarer ikke å slappe av med det uansett hva jeg tenker rett og slett.. Uff.. Misunner dere som klarer og "finne dere i det".

Det var ikke dumt, iidamartine! Det er sykehuset jeg går til da han har hatt litt vekstavvik, og har en ny time der om 2 uker. Så om han ikke har kommet til da, så skal jeg sannelig ta de tinga du nevner opp med jordmora der og få de til og skrive det i min journal også. Hadde underlivet mitt blitt noe åpent "show" for studentene ++ all slags forskjellige folk, så hadde nok dette blitt mitt første og eneste barn.. Synes det er så grusomt at jeg begynte og gråte foran samboer i kveld da jeg tenkte på neste undersøkelse.
Får vell også skrive en fødsels plan selv, i tilfelle han kommer før neste time :)

Uff, det hørtes ikke noe kjekt ut SmarteMedBarn! Rart hvor mye en velger og gå igjennom for disse søte små :)

Ja jeg prøver og tenke at det er helt naturlig, og at de sjekker folk hele tiden, men klarer ikke å slappe av med det uansett hva jeg tenker rett og slett.. Uff.. Misunner dere som klarer og "finne dere i det".

Det var ikke dumt, iidamartine! Det er sykehuset jeg går til da han har hatt litt vekstavvik, og har en ny time der om 2 uker. Så om han ikke har kommet til da, så skal jeg sannelig ta de tinga du nevner opp med jordmora der og få de til og skrive det i min journal også. Hadde underlivet mitt blitt noe åpent "show" for studentene ++ all slags forskjellige folk, så hadde nok dette blitt mitt første og eneste barn.. Synes det er så grusomt at jeg begynte og gråte foran samboer i kveld da jeg tenkte på neste undersøkelse.
Får vell også skrive en fødsels plan selv, i tilfelle han kommer før neste time :)

Uff, det hørtes ikke noe kjekt ut SmarteMedBarn! Rart hvor mye en velger og gå igjennom for disse søte små :)

Det vil jeg absolutt anbefale deg å gjøre. :) Kjenner jeg er litt roligere nå når jeg vet at det blir tatt hensyn til at jeg har angst for å eksponere meg sånn. Skriv omså ned et lite brev og legg ved helsekortet ditt, så er du sikker på at de får det. :)

Det skal sies at jeg gruet meg til de første gangene jeg også... Jeg har hatt altfor få gu'er tidligere, men man blir liksom vant til det. Jeg har ikke hatt noen undersøkelser "der nede" hittil i svangerskapet (til tross for inseminasjonene så ble jeg gravid au naturelle... :P)

Men enig med iidamartine; ta kontakt med jm. Det går ikke an å få en time tidligere da? To uker kan jo være for sent også?

Kan skjønne at det føles ubehagelig men samtidig tror jeg det er viktig å være åpen for at dem faktisk kansje må se der nede. Om du revner må du jo syes da må lege se der nede å skulle ikke du klare å få ut ungen på egen hånd å må ha hjelp av tang el vakum må dem se å da er det jo flere til stede en bare 1 å. Sier ikke for skremme men tror det er viktig å tenke på det så du ikke får panik midt oppi det om det skulle skje. Dem har sett mange folk å dem er så vant med det at dem tenker iallefall ikke på hvordan du ser ut der nede for alle er forskjellige der nede :)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Er sikkert ikke noen trøst, men en jordmor sa til meg en gang: tror du jeg har sett og hørt mye rart oppigjennom tiden?
det henger liksom med meg, og etter det fikk jeg litt mere naturlig forhold til det.
Men i min journal har jeg lakt ved brev om så få som det er forsvarlig inne på fødestuen. Kun kvinner så langt det lar seg gjøre, ingen studenter. Minst mulig avkledning.... Ikke røske av skjorten for å legge babyen til, det vil jeg gjøre selv f.eks

Da har jeg vertfall fått snakket med jordmor som skulle skrive det i journalen :) Så får jeg håpe at det ikke blir behov for noe tang eller sying, eller andre komplikasjoner..
Men ja, det er jo det som er, at jeg VET at de ikke bryr seg, å at de sikkert ikke tenker over det en gang, men det er bare blitt en sperre oppi hode mitt. For uansett hvor naturlig det er for de og de fleste andre, så er det jo høyst unaturlig for meg..
Men det var noen som sa til meg at fødselen er så vond at en rett og slett driter i det meste, så jeg får bare krysse fingrene for at det gjelder meg også! :) hehe

Back
Topp