Hater Overmadrassen

Ecinnaj

Gift med forumet
Oktoberskatter 2014
Jeg virkelig hater den overmadrassen, den sklir heletiden ut så hver dag må jeg dra den på plass igjen. Vannvittig irriterende.

Kan man droppe overmadrassen eller blir sengen dårligere?
Evt noen som har noen tips til å få den til å ligge iro?

Har du laken på den under? De madrassene under er jo ikke ment å ligge rett på. Steinharde! Kan jo bare kjøpe ny overmadrass også da.

Har du laken på den under? De madrassene under er jo ikke ment å ligge rett på. Steinharde! Kan jo bare kjøpe ny overmadrass også da.
Har laken over overmarassen og den første madrassen.
Men overmadrassen sklir ut uansett :(

Har hatt samme problem og vi har bare tatt vekk overmadrassen. Gikk fint for oss å sove på den under. Det varierer vel fra seng til seng hvor hard den er.

Kjøp en bedre overmadrass? med enten antiskli under eller strikk i hjørnene?

Har hatt samme problem og vi har bare tatt vekk overmadrassen. Gikk fint for oss å sove på den under. Det varierer vel fra seng til seng hvor hard den er.
Ja det jeg også vurderer. Er jo sengen med madrass også kommer det jo en madrass til over og til slutt overmadrassen.
Får prøve om det går bra å sove uten :)

Vår sklir også av heletiden. Så etter jul skal vi kjøpe ny.
Jeg ligger innerst så jeg ligger neddi en grop mellom overmadrassen og hovedmadrassen. Sykt irriterende :p

Vår sklir også, men drar den bare på plass uten at det irriterer så mye. Tar jo ikke ett minutt en gang ;-)
Men et sånt antiskli til tepper burde jo funke?

Sklir ut her å ;) jeg har bare lagt det inn i kveldsrutinen å rette på før jeg legger meg

Hadde det sånn før vi byttet seng. Irriterende!

Aldri opplevd, men hørt enkelte som klager på det.
Prøvd å kjøpt et stort laken som du pakker på både overmadrassen og madrassen under? Strechtlaken som holder den øverste madrassen på plass. Alternativ er å kjøpe antisklimatte for å legge under overmadrassen.

Vår sklir også, men drar den bare på plass uten at det irriterer så mye. Tar jo ikke ett minutt en gang ;-)
Vi har prøvd det på hytta. Fungere ikke. Bare verre å få overmadrassen på plass igjen. Endte med at jeg måtte ta vekk hele matta for å få på plass alt igjen.

Svigermor bruker bukseseler på lakenet for å holde alt på plass. Hu kjøper litt store laken så de kommer rundt begge madrassene og strammer til med bukseseler festet i hvert hjørne.

Jeg kjøpte meg tempur overmadrass. Den gir god støtte og er så tung at den ikke sklir. Vis ikke går det ann å kjøpe sånne antiskli matter av gummi som du kan legge under. Da holder den seg på plass :)

Jo for sengen min går akkurat inn på rummet så går ikke ann å gå rundt den. Å sitte oppå å hoppe den på plass hver dag er så slitsomt.

Hos oss sklei ikke bare overmadrassen av madrassen, men inni trekket sitt også... drit-irriterende, så kastet den tilslutt...

Godt å se at jeg ikke er alene om å være irritert på den overmadrassen ihertfall :P

Ja det jeg også vurderer. Er jo sengen med madrass også kommer det jo en madrass til over og til slutt overmadrassen.
Får prøve om det går bra å sove uten :)
En kontinentalløsning? Jeg ville nok sagt at komforten som regel er mye bedre med en overmadrass, men det kommer veldig ann på hva som er inni hovedmadrassen din. Selv har jeg lagt antiskli der, funker fint det. ;)

Back
Topp