Hater jobben min "tvang?"

tullejente

Andre møte med forumet
Hei, jeg vet ikke hvem jeg skal snakke med eller hvor jeg skal henvende meg så jeg bare buser ut her og håper på noen andres meninger eller om noen andre har opplevd/opplever det samme..
Har jobbet to måneder i ny jobb, og på mandag fortalte jeg sjefen min at jeg er gravid (16uker på vei, begynner å bli synlig så ville si det før han så no). Han tok det pent og sa gratulerer.. Men for to dager siden, så begynte han å svare frekt og være veldig nedlatende mot meg.. Jeg jobber hundre prosent der jeg og sjefen skal dele kveldsvaktene oss i mellom (som avtalt ved underskriving av kontrakt). Men i går fikk jeg timeslista for desember over mail der jeg var setti opp ALLE de 150 timene KVELD?!?!

Jeg sa klart i fra til han at det aksepterer jeg ikke (vet jeg er ny men man skal ikke finne seg i alt selvom), han har i tillegg til dette setti meg opp ett par timer ekstra alene hvor jeg skal vaske hele butikken fra topp til tå før jul!!!!

Han snakket med han men han nekter og bytte på en eneste vakt eller høre på meg... Så i dag ble jeg sykemeldt til jeg har fått tatt dette videre med hovedkontoret!

Jeg føler meg virkelig tråkket på! Er det noen som har opplevd det samme?
Hvis det er det, hva gjorde du? Jeg har vurdert å si opp men jeg er heelt avhengi av denne jobben for å få permpenger til jeg skal føde.. [:(] beklager for all denne sytinga, men setter veeldig pris på aaaall svar!! KLEM til dere

Jupp.. ble sykmeldt de siste 3 mnd av svangerskapet siden jobben ikke var villige til å tilpasse arb.situasjon.. hos meg var hovedproblemet at i stedet for å gi meg de vaktene som hadde vært best for meg, så ble jeg rett og slett ikke satt opp.. Mistet masse timer (var 100% fast ansatt).. Forklarte situasjonen for legen, og han mente at verken jobben  i seg selv eller stresset og usikkerheten var bra for meg og barnet.. Dersom du er fagorganisert ville jeg nok kontaktet de.. Eller i første omgang snakket med sjefen om det, helt åpent..

Håper det ordner seg[:)]

Jeg skjønner ikke at folk har samvittighet til slikt!!!
Jeg skjønner at NOEN selskaper og bedrifter ikke kan legge til rette så mye for en gravid ansatt, men NOE kan dem alltid gjøre...! Men å ta fra den gravide timer eller tvinge dem til å jobbe er helt uaktuelt spør du meg!
[:@]
Jeg må jo bare holde ut i fem måneder til da.. Har forsøkt å snakke med sjefen min, men han har satt seg på bakbeina.. Han har nettopp fått tittelen "sjef" og nettopp fylt 20... lurer på om han har latt det gå til hode på'n.. Jeg er ikke fagorganisert, tror jeg.. men sendte en mail til FO nå.. Har ikke så mye erfaring/kjenskap til slikt.

Om du har en skriftlig kontrakt som sier at du skal jobbe 50% kveld og dermed dele på kveldsvaktene med sjefen så kan han ikke endre på dette i timeslista. Om det ikke er spesifisert i kontrakten at du skal jobbe 50% kveld har du dessverre ingenting å stille opp med..... Har du kontrakt som spesifiserer dette så ta det videre med arbeidstilsynet!!!!

Har en bekjent som opplevde noe lignende for noen år tilbake. Hun kunne ikke få hjelp av fagforeningen. Så hun ble sykemeldt ut svangerskapet pga konflikt på arbeidsplassen. Hun jobber i samme butikk i dag, med samme sjef. Ting gikk seg til, da hun kom tilbake.
Bare dustesjefer gjør sånt, hadde sykemeldt meg!!![:@]

Har snakket med NAV og arbeidstilsynet, pluss skrevet mail til NAV og Fagorganisasjonen.. Men jeg har ikke skriftlig det med kveldsjobbinga. Fikk ingen hjelp og vet ikke hva mer jeg skal gjøre..
Fikk da på fredagskvelden en mail fra sjefen der han forteller hvor dårlig medarbeider jeg er, at jeg gjør en dårlig jobb og lærer for sakte!! [:(] Klarte ikke svare på den, gjorde rett og slett for vondt å lese.
Har sliti med depresjon tidligere, og føler at den er sakte men sikkert på vei tilbake på grunn av denne idiotiske konflikten.. Dette er min første graviditet, og jeg vil så gjerne kose meg og glede meg.. har litt over fire måneder igjen og har ikke kunne glede meg enda pga dette her.

Skal til legen i morgen og jeg skal fortelle han at jeg virkelig har ringt rundt til alle som går ann for hjelp og veiledning uten napp og at jeg vurderer å si opp jobben og gå på arbeidsledighetstrygd om det ikke finnes noen andre løsninger.... Vil absolut IKKE snylte på noe som helst, derfor dette er så vanskelig for meg, bare engster meg for perm tiden hvis jeg ikke får permpenger..

Takk for hjelp jenter.. Dere er veldige betryggende å ha her

Dessverre har arbeidsgiver rett til å gjøre dette så lenge du ikke har en kontrakt som spesifiserer arbeidstiden... Så da må du nesten velge om du vil fortsette eller finne en annen jobb... Husk at du må ha 8 ukers karantene før du får dagpenger...

Tusen takk snurren! [:)]
Jeg snakket med legen min, han ville ikke sykemelde meg fordi han hadde ikke grunnlag for det, selvom jeg har vært depressiv før og at jeg har endt opp på sykehus flere ganger pga samme opplegget. At noen har psyket meg ut. Selvom jeg fortalte han at jeg blir rett og slett dårlig, gruer meg til jobb hver dag, får vondt i magen hver gang jeg tenker på stedet, og at jeg ikke klarer å være i nærheten av stedet når jeg ikke er på jobb, tilfelle sjefen er i nærheten..
Jeg snakket med moren min og samboeren min, og etter alt tullet så anbefalte de meg og si opp jobben.. Det gjorde jeg.. og legen min var så snill at han sykemeldte meg ut oppsigelsestiden min... håper sjefen IKKE får noe som helst fritid HELE DESEMBER!
Jeg leverte oppsigelse pluss sykemelding men da begynte han å le og mumlet "snakkes"

Blir jo syk av hele opplegget!!!  Blir så sint også!!! Jeg kjenner at det ikke er bra og være så sint og så bekymret pga dette her daglig, kjenner jeg får vondt i magen når det er som værst.. Så var nok for babyens beste tror jeg! Alt skal være bra når han kommer ut.. Både økonomien og roa!!
Er heldigvis så heldig at samboeren min tjener bra og har tatt på seg ett par ekstravakter så vi får spart til "trange" tider!

Nå kan det KUN GÅ OPPOVER!! [:)] Takk for betryggende svar jenter!

For meg kan det se ut som sjefen din hele tiden prøvde å få deg til å si opp.
Forstår deg veldig godt at du ikke ville jobbe der lenger, for en ufyselig sjef!

ORIGINAL: tullejente

Tusen takk snurren! [:)]
Jeg snakket med legen min, han ville ikke sykemelde meg fordi han hadde ikke grunnlag for det, selvom jeg har vært depressiv før og at jeg har endt opp på sykehus flere ganger pga samme opplegget. At noen har psyket meg ut. Selvom jeg fortalte han at jeg blir rett og slett dårlig, gruer meg til jobb hver dag, får vondt i magen hver gang jeg tenker på stedet, og at jeg ikke klarer å være i nærheten av stedet når jeg ikke er på jobb, tilfelle sjefen er i nærheten..
Jeg snakket med moren min og samboeren min, og etter alt tullet så anbefalte de meg og si opp jobben.. Det gjorde jeg.. og legen min var så snill at han sykemeldte meg ut oppsigelsestiden min... håper sjefen IKKE får noe som helst fritid HELE DESEMBER!
Jeg leverte oppsigelse pluss sykemelding men da begynte han å le og mumlet "snakkes"

Blir jo syk av hele opplegget!!!  Blir så sint også!!! Jeg kjenner at det ikke er bra og være så sint og så bekymret pga dette her daglig, kjenner jeg får vondt i magen når det er som værst.. Så var nok for babyens beste tror jeg! Alt skal være bra når han kommer ut.. Både økonomien og roa!!
Er heldigvis så heldig at samboeren min tjener bra og har tatt på seg ett par ekstravakter så vi får spart til "trange" tider!

Nå kan det KUN GÅ OPPOVER!! [:)] Takk for betryggende svar jenter!

Sa du opp????? Da har du jo INGEN rettigheter og sjefen oppnådde nøyaktig det han ville, å presse deg ut pga graviditet.. I slike tilfeller burde du vært organisert. Håper du tar lærdom og organiserer deg for fremtiden. Hadde du ikke sagt opp, hadde du hatt en sjanse hos både arbeidstilsynet og likestillingsombudet. Gravde vinner frem i 80% av sakene. Hvordan skal du få permsjonspenger nå?

I den situasjonen der, så hadde jeg vært villig til og lyve for legen min, og årsak til at jeg ønsket sykemld, så presset hadde jeg følt meg![:(]

ORIGINAL: kniberg

I den situasjonen der, så hadde jeg vært villig til og lyve for legen min, og årsak til at jeg ønsket sykemld, så presset hadde jeg følt meg![:(]

Enig! Men hvordan går det med deg nå?[:)]

Back
Topp