Hater Britax - hjelp til bilsete?

Sukkertopp

Forumet er livet
VIP
Er det virkelig bare jeg som har problemer med å feste seter fra britax i bilen? Synes det er så mange andre som har de barnesetene, og som påstår at de får festet dem godt nok?

I dag har vi vært og prøvd hi-way. Det var helt umulig å få festet skikkelig i vår bil, for selefestene våre stikker litt opp fra setet. Har akkurat det samme problemet med multi-tech, og har hatt det problemet i 5 forskjellige biler.[>:] Selgeren påsto at hun aldri hadde vært borti problemet før.[8|] Er det noen av dere som har hatt samme problem? Hvilke seter endte dere opp med til slutt? Er jeg avhengig av isofix, eller finnes det barneseter som kan festes med slike selefester?

Her er et bilde av problemet med multi-tech. Bildet er tatt i en annen bil, men vi har like håpløse selefester nå. I bruksanvisningene er det tegninger av et slikt selefeste med store røde kryss over.[>:]

Jeg har slike selefester i min bil, og jeg har britax two-way. Fungerer helt fint!
Hadde også Besafe Izi Combi, og det også gikk greit å feste[:)]

ORIGINAL: *Becca*

Jeg har slike selefester i min bil, og jeg har britax two-way. Fungerer helt fint!
Hadde også Besafe Izi Combi, og det også gikk greit å feste[:)]

Two-way må vel lenes mot setet foran? Tror det blir vanskelig i praksis for oss dessverre.

Vi har et besafe izi kid som vi egentlig er veldig fornøyd med, og det er genialt enkelt å få festet med isofix.[:)] Skal prøve om det går med izi kid uten isofix i midtsetet, håper ikke selefestene er noe problem da. Det som gjør meg så sinnsykt irritert i dag er nok at hi-way bare tok halvparten så stor plass i bilen.

ORIGINAL: *Rebella*

Jepp, nettopp solgt Multi-Techen vår av samme grunn.. [:'(]

Hvilket sete har dere nå?

Akta graco, cosmic comfort setet[:)]

Vet ikke om vi hadde hatt problemer med britax sine seter altså, men iallefall bilen vi hadde når vi gikk over til sete nr 2 til vesla, hadde slike beltefester som stakk langt opp av setet.
Hadde null problemer med og feste setet jeg nevnte ovenfor[:D]

Er det et slikt bilde med rødt kryss over i bruksanvisningen til HiWay også?
Vi har nettopp fått inn Acta Graco sitt nye sete - Belogic - i butikken jeg jobber i, og det virker utrolig kjekt og feste!
Har kun prøvd i teststolen i har i butikken da, men. Tenkte å teste det i bilen min i morgen for jeg vurderer faktisk å bytte ut multitechen vår med dette.
Bare et tips om dere har mulithet til å prøve det noe sted - det virket så romslig og!

ORIGINAL: *UtspyttaLaban*

Akta graco, cosmic comfort setet[:)]

Vet ikke om vi hadde hatt problemer med britax sine seter altså, men iallefall bilen vi hadde når vi gikk over til sete nr 2 til vesla, hadde slike beltefester som stakk langt opp av setet.
Hadde null problemer med og feste setet jeg nevnte ovenfor[:D]

Takk![:)] Jeg er på leting etter en butikk som selger akta graco seter, slik at jeg kan få prøvd flere.

ORIGINAL: Fru H

Er det et slikt bilde med rødt kryss over i bruksanvisningen til HiWay også?
Vi har nettopp fått inn Acta Graco sitt nye sete - Belogic - i butikken jeg jobber i, og det virker utrolig kjekt og feste!
Har kun prøvd i teststolen i har i butikken da, men. Tenkte å teste det i bilen min i morgen for jeg vurderer faktisk å bytte ut multitechen vår med dette.
Bare et tips om dere har mulithet til å prøve det noe sted - det virket så romslig og!

Det ser litt annerledes ut med hi-way, men det er samme tingen. Det blir ikke like mye brekk på selen, der vises det ved at den harde delen kommer bort i festet på setet. Stort rødt kryss over det, og det må det være, for da får vi ikke strammet så setet sitter skikkelig.

Belogic var egentlig det setet som sto øverst på prøvelisten min, men jeg sliter med å finne noen som selger det. Butikken din er i Lillehammer? Hvor lenge er dere åpen på torsdager? Vi skal kjøre gjennom en dag i mai, før vi egentlig trenger nytt sete.

Lillehammer ja, åpent til kl 19 på torsdager [;)]
Gi meg beskjed om jeg eventuelt skal bestille et til deg, men da er det sikkert greit om du har fått prøvd det et sted først.

Akkurat samme problemet har vi også. Men two-way passer fint i bilen vår, siden den ikke har slike klips på siden

Gi meg beskjed om jeg eventuelt skal bestille et til deg, men da er det sikkert greit om du har fått prøvd det et sted først.

Tusen takk, men jeg må nok prøve først ja. Akkurat nå ser jeg for meg at jeg aldri finner noe jeg greier å montere uten isofix, men jeg skal lete opp en akta graco forhandler før jeg gir opp.

Hvis vi ved et mirakel kommer helt til Lillehammer før stengetid, skal jeg stikke innom butikken din.[:D] Skal du fortsette å jobbe der forresten?

Det blir sånn her også. Men det går greit hvis vi justerer litt på plasseringen, men jeg synes det er dårlig patent.

ORIGINAL: Sukkertopp

Tusen takk, men jeg må nok prøve først ja. Akkurat nå ser jeg for meg at jeg aldri finner noe jeg greier å montere uten isofix, men jeg skal lete opp en akta graco forhandler før jeg gir opp.

Hvis vi ved et mirakel kommer helt til Lillehammer før stengetid, skal jeg stikke innom butikken din.[:D] Skal du fortsette å jobbe der forresten?

Ja jeg håper jeg kan jobbe litt innimellom, har friuker mellom øktene med nattevakter så det bør la seg gjøre =)
Jeg prøvde den i bilen min i dag, det er lett å feste, men litt vanskelig å få helt stramt synes jeg. Men det regnet og jeg skylle skyndte meg, dårlig combo...

Ja jeg håper jeg kan jobbe litt innimellom, har friuker mellom øktene med nattevakter så det bør la seg gjøre =)
Jeg prøvde den i bilen min i dag, det er lett å feste, men litt vanskelig å få helt stramt synes jeg. Men det regnet og jeg skylle skyndte meg, dårlig combo...

Hmm, jeg vil jo gjerne at det skal sitte helt stramt, men jeg får vel prøve om det går i vår bil med god tid. Du la ikke merke til om det var god avstand fra bilens selefester og til der bilselen skal festes på barnesetet?

Vi kjøpte acto graco sette i horten, så du bor i vestfold, så da vet du at der får en kjøpt, husker desverre hva den barnebutikken hetter

ORIGINAL: bondekone

Vi kjøpte acto graco sette i horten, så du bor i vestfold, så da vet du at der får en kjøpt, husker desverre hva den barnebutikken hetter

Tusen takk![:D][:D] Jeg bor i Tønsberg, så Horten er bare en bitteliten tur.[:D] Fantastisk mye lettere enn å kjøre til Lillehammer.[8D] Jeg skal klare å finne alle barnebutikkene i Horten.[:)]

ORIGINAL: bondekone

Tusen takk![:D][:D] Jeg bor i Tønsberg, så Horten er bare en bitteliten tur.[:D] Fantastisk mye lettere enn å kjøre til Lillehammer.[8D] Jeg skal klare å finne alle barnebutikkene i Horten.[:)]
lykke til

Back
Topp