HATER å gå sånn

Minime88

Glad i forumet
Septembermødre <3
I 2017 måtte vi ta senabort pga en sjelden misdannelse (ikke genetisk, kun tilfeldig)
I 2018 fikk vi en frisk jente ❤️
Og nå ble jeg litt uplanlagt gravid...

Har kjent murringer og stikkinger (spesielt høyre side) Flere som gjør det?
Minner litt om menssmerter, så på en måte har jeg trodd jeg mister.... har aldri mistet i spontanabort før.

Har også i snart en uke hatt brun utflod som også inneholder frisk blødning når jeg tørker meg... da tenkte jeg at nå er det vel over.

Var på tidlig ul igår og der så vi hjertet som slo. Alt så normalt ut med fosteranlegget hittil..men under fosteranlegget kunne ho se væskeansamling som kan forklare blødningene mine. Det kunne bety: enten en begynnende spontanabort ELLER at noen rett og slett bare blør i svangerskap. Jeg blødde nok litt sist svangerskap også og alt gikk bra. Men husker ikke om jeg hadde murringer/stikk i tillegg.

Flere som opplever blødning uten SA? Eller som har hørt om lignende??

Hater dette.... nok en gang må jeg gjennom uker med uvisshet
 
Min svigerinne blødde mye gjennom hele første trimester. Hematom blødning kalte gynekologen det, hun fikk beskjed om at i løpet av noen dager/uke ville hun spontanabortere. Men det ble ingen spontanabort, det gikk helt fint! Babyen ble født i november, frisk og fin:Heartred

Jeg opplever også en del av de smertene du beskriver, opplevde ikke det sist. Har googlet og funnet ut at det er ganske normalt. Noen opplever det, og noen får det ikke:)

Leste forresten på NHI her en dag at 20-30% av alle kvinner som føder til termin opplever en blødning tidlig i svangerskapet, så ville senket skuldrene og ikke ta sorgen på forskudd:love017
 
Min svigerinne blødde mye gjennom hele første trimester. Hematom blødning kalte gynekologen det, hun fikk beskjed om at i løpet av noen dager/uke ville hun spontanabortere. Men det ble ingen spontanabort, det gikk helt fint! Babyen ble født i november, frisk og fin:Heartred

Jeg opplever også en del av de smertene du beskriver, opplevde ikke det sist. Har googlet og funnet ut at det er ganske normalt. Noen opplever det, og noen får det ikke:)

Leste forresten på NHI her en dag at 20-30% av alle kvinner som føder til termin opplever en blødning tidlig i svangerskapet, så ville senket skuldrene og ikke ta sorgen på forskudd:love017

Ja mannen min mener jeg har blødd i begge de siste svangerskapene de første ukene, men det husker jeg ikke
Haha.... jeg hadde så stikkinger og murring på høyre siden at jeg ble redd det var blindtarmen. Ringte tilogmed lege.... men da sa legen at siden dette begynte igår ville nok smertene økt betraktelig hvis det var blindtarmen.... (da følte jeg meg ganske hypokonder)
 
Forrige svangerskap hadde jeg såkalte hematom blødninger første halvdel av svangerskapet. Var alt i fra brunlig utflod til friskt, fra lite og til god menger vil jeg kalle det. Fødte en frisk jente ❤️ Fikk ekstra oppfølging med ultralyder og vekstkontroller senere ❤️
 
Forrige svangerskap hadde jeg såkalte hematom blødninger første halvdel av svangerskapet. Var alt i fra brunlig utflod til friskt, fra lite og til god menger vil jeg kalle det. Fødte en frisk jente ❤️ Fikk ekstra oppfølging med ultralyder og vekstkontroller senere ❤️

Kunne de se væske/hematom på ultralyd?
Siden du vet det var hematom blødninger? ❤️
 
Ja, det kunne de ☺️ Ble på en måte betryggende av at de kunne se den og at de ikke hadde noen svar på hvorfor jeg blødde. De målte den jevnlig og kunne se at den misket ❤️

Skulle ønske ho hadde sagt litt mer om «hva» væsken var. Ho sa jo det var blod, for det var det de så som regel.. men hvis ho hadde sagt hematom og at det skal følges opp hadde det vært greit. Men kjenner jo murringer og stikkinger høyre side også, så har ikke helt troen. Selv om mange sier det er normalt også..
 
Skulle ønske ho hadde sagt litt mer om «hva» væsken var. Ho sa jo det var blod, for det var det de så som regel.. men hvis ho hadde sagt hematom og at det skal følges opp hadde det vært greit. Men kjenner jo murringer og stikkinger høyre side også, så har ikke helt troen. Selv om mange sier det er normalt også..
Var lenge jeg ikke hadde troen selv, men etter hvert som ukene gikk så slappet jeg mer og mer av❤️

Jeg forstår godt hvordan du har det og hva du tenker og føler! Det er ikke noe kjekt i det hele tatt! Jeg hadde den gang en butikkjobb og ble da sykemeldt. Prøvde og jobbe til tider, men klarte ikke å slappe skikkelig av.
 
Ja mannen min mener jeg har blødd i begge de siste svangerskapene de første ukene, men det husker jeg ikke
Haha.... jeg hadde så stikkinger og murring på høyre siden at jeg ble redd det var blindtarmen. Ringte tilogmed lege.... men da sa legen at siden dette begynte igår ville nok smertene økt betraktelig hvis det var blindtarmen.... (da følte jeg meg ganske hypokonder)
Haha, godt det ikke bare er meg som kan være hypokonder:hilarious:
Krysser fingrene for spiren din:Heartred
 
Back
Topp