Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Min lille tulle sliter også med atopisk eksem. Vi har fått noen kremer på resept av legen som hjelper ganske bra, men desverre gjør de huden kjempe tynn så hun klorer seg til blods, de siste dagene har jeg kun smurt henne inn med A-DERMA Exomega, og det funker kjempe bra. Den kremen er litt fet, men gjør underverker. Huden er ren og pen og hun klorer seg ikke til blods lenger.Moderator 1 skrev:
Min samboer har hatt atopisk eksem hele livet og min datter har også allerede fått det. Beste tipset er å klippe neglene ofte, moren til samboeren min klippet neglene hans hver kveld før han la seg for at han ikke skulle klø seg helt istykker. Med min lille Hedvig på 1år er ikke dette et problem enda.Veroniceen skrev:
For å lindre kløen er det viktig at det ikke er for varmt på soverommet, kulde demper kløingen. Dusj/bad før leggetid med olje kan også hjelpe, da kan du f.eks. bruke sebamed shower oil el lignende. Det er også en fordel å ikke være for ofte i vann, her bader jeg lille kun en gang i uken. Pass på å smøre godt med en god krem etter å ha vært i kontakt med vann. Kremer jeg anbefaler er Miniderm, og canoderm. De har fungert best her i huset, tar tilogmed vekk bleieutslett!
Er det noe du lurer på ang. atopisk eksem er det bare å sende meg en melding i innboxen:)