Hardt bryst

emma1

Betatt av forumet
HJELP.

Det føles som venstre bryst fyller seg fortere "opp" enn høyre. I går og i dag er venstre veldig hardt og den gjør VELDIG vondt... har prøvd varm klut, varm dusj. Det lindrer noe men like vondt. Ganske vondt de første takene når hun begynner å amme på venstre side.

Har dere noen tips til å få dette bort?
Skulle jeg ha kjøpt brystpumpe å pumpet?
Har forsøk å la henne spise av begge, men igjen føler jeg bare at puppen blir mer eksplosiv etterpå

Har du varmeflaske? Sitt med det en stund! Du må varme ordentlig opp! Sliter den lille å ta tak? I så fall Google "cottermans grep". Prøv å intervallamme slik at du bytter bryst hver 3. time uavhengig av hvor ofte den lille spiser.

Har du varmeflaske? Sitt med det en stund! Du må varme ordentlig opp! Sliter den lille å ta tak? I så fall Google "cottermans grep". Prøv å intervallamme slik at du bytter bryst hver 3. time uavhengig av hvor ofte den lille spiser.
Tror jeg må prøve med varmeflaske :)
Lille sliter litt, takk skal sjekke det ut:love2

Tror ikke jeg ville pumpet, for da kan det fort komme enda mer melk..

Hvor gammel er lille?

Jeg opplevde også en liten periode at den ene ble fortere full... men det stabiliserte seg etterhvert. Kanskje bedre å håndmelke litt for å få bort verste spreng.

Enig det med å ikke pumpe. Derfor heller intervallamming. Det høres ut som du har litt høyere produksjon på ene brystet. Det vil vi ha ned på produksjon nå. Det handler om etterspørsel. Så jo mer som blir tatt ut (mer enn det babyen skal ha), jo verre blir det. Hatt overproduksjon selv, og lest mye på ammehjelpen. Intervallamming fungerer!

Tror ikke jeg ville pumpet, for da kan det fort komme enda mer melk..

Hvor gammel er lille?

Jeg opplevde også en liten periode at den ene ble fortere full... men det stabiliserte seg etterhvert. Kanskje bedre å håndmelke litt for å få bort verste spreng.
Lille er 5 uker

Velg den ammestillingen som gjør at barnets hake masserer der det er vondt. Det kan hjelpe på å få løst opp en evt tett melkegang eller begynnende betennelse. Hadde også villet pumpet ut det som evt stod igjen i brystet etter at barnet hadde diet så mye det ville. Da slipper du kanskje at det fyller seg så raskt opp, i og med barnet kan bli litt urolig på den siden. Ellers ville jeg gått til innkjøp av lecitin kapsler på helsekost for å ta forebyggende videre [emoji4]

Jeg synes det kan høres ut som en begynnende brystbetennelse. Jeg har hatt tre runder på seks uker. Vondt, hardt bryst, veldig vondt å amme, etterhvert feber, influensafølelse og så bedring etter ca et døgn. Ved brystbetennelse ammer jeg alltid det betente brystet først, annenhver time på dagtid og hver fjerde time på natten. Ammehjelpen har god beskrivelse av hva man skal gjøre.

Back
Topp