Hardmage

Atpåklatt

Andre møte med forumet
Hei:)

Jeg har en jente på 6 uker, og vi fullammer og har tenkt å fortsette med amming lenge, men nå har jeg fått brystbetennelse og måtte starte med antibiotika. Har gått på antibiotika med den eldste når vi ammet også av samme grunn, men forskjellen er at han fikk løs mage, mens hun har fått hard mage :( Hun tar i og tar i men kommer ikke noe... Hun ammer fra begge bryst og har lagt godt på seg hele veien, bæsjet flere ganger for dag siden fødsel.. Men nå er det altså stopp.. Hva kan jeg gi henne, evt gjøre for at hun skal få bæsjet? Begynte på kur i går og håper å kunne avslutte over helga, men på kontroll i dag hadd crp doblet seg, og testen for hvite blodlegemer viste ingen nedgang...

HJELP!!!

Hei:)

Jeg har en jente på 6 uker, og vi fullammer og har tenkt å fortsette med amming lenge, men nå har jeg fått brystbetennelse og måtte starte med antibiotika. Har gått på antibiotika med den eldste når vi ammet også av samme grunn, men forskjellen er at han fikk løs mage, mens hun har fått hard mage :( Hun tar i og tar i men kommer ikke noe... Hun ammer fra begge bryst og har lagt godt på seg hele veien, bæsjet flere ganger for dag siden fødsel.. Men nå er det altså stopp.. Hva kan jeg gi henne, evt gjøre for at hun skal få bæsjet? Begynte på kur i går og håper å kunne avslutte over helga, men på kontroll i dag hadd crp doblet seg, og testen for hvite blodlegemer viste ingen nedgang...

HJELP!!!
Hei!
Så leit at du har fått brystebetennelse. Antibiotiae kan ha innvirkning på babyens mage dersom mor står på antibiotika og ammer. Som regel gir det seg utslag i form av løs mage,- som du også tdilgere har erfart. Det at jenta di ikke har hatt avføring så ofte nå, kan også skyldes at du kanskje har litt mindre melk i forbindelse med brystbetennelsen, Hun vokser og krever stadig mer melk, og kanskje har hun fått noe mindre i denne perioden. I slike perioder, og også i økeperioder, er det ganske vanlig at avføringen kommer sjeldnere,- uten at det er noe som helst i veien med babyen. Man ser imidlertid ganske ofte at barnet presser og kaver litt mer enn når avføringen kommer hyppigt. Dere kan f. eks. gi litt vann, evt. forsøke litt tynn sviskesaft for å hjelpe ekstra til for å få fart på tarmfunksjonen. Så lenge du fullammer, så blir ikke avførignen hard. Det kan gå inntil 14 dager før du trenger å bekymre deg. Hilsen Elin

Back
Topp