Hard mage...?

*Mamma t Gullungene*

Elsker forumet
Lurer på, er det flere som får sån hard mage, vond følelse på begge sidene liksom..?
Speisellt når man vært en dag på jobb, sitter ner på soffan og sen ska reise seg opp igjen.. Føles drit vondt..!
Har også samme problem når jeg er ute å går på tur, må ofte ta pauser fordi det gjør vondt... Hmm.. Flere som kjent av det..?
Vet ikke helt vært jeg ska gjøre av meg.. Har ihf ordnet time hos legen på onsdag.. [;)]

kanskje du har kynnere? Det er sammentrekning av livmoren (livmoren "trener" på å føde). Det er noe alle har, men de fleste plages ikke noe av det - noen får sterke kynnere og det er visstnok veldig vondt. Svigerinnen min ble sykmeldt i fjor på grunn av hyppige og sterke kynnere.

Jeg kan også få sånn. En dag jeg gikk tur, måtte jeg bare stoppe opp fordi det ble så jævlig vondt. Sånn på begge sider av magen nederst.[8D]

Åh, det har jeg og opplevd[:'(] Skikkelig vondt jo!! har aldri tenkt over at det kan være kynnere, for jm sa at de ikke skulle være smertefulle[&:] Får ta det opp med henne neste gang da, for ubehagelig er det i alle fall, får det heldigvis ikke så veldig ofte!

ORIGINAL: Pelota

Åh, det har jeg og opplevd[:'(] Skikkelig vondt jo!! har aldri tenkt over at det kan være kynnere, for jm sa at de ikke skulle være smertefulle[&:] Får ta det opp med henne neste gang da, for ubehagelig er det i alle fall, får det heldigvis ikke så veldig ofte!

Jeg vet ikke - bare et forslag. Har ikke merket noe til noen kynnere ennå, så jeg aner ikke hvordan det er , men som sagt ble svigerinnen min sykmeldt på grunn av dem..

Aner ikke....har ikke vondt, men magen blir hard noen ganger, men det gjör ikke vondt, annet enn at det "strekkes" liksom.....

Føles likevel bra at det er flere som har kjent det.. Har også hørt at på en del kjennes det mer, på andre mindre..
Er ikke så morsomt å ha så vondt innimellom at man ikke klarer å bevege seg.. De som har "mindre" kynnere ska bare være glade [;)] 

Er nå 50% sykemeldt pga bekkenproblemer, å har ikke helt lyst till å bli helt borte enda..
Har en tanke om å gå ned å jobbe 25%, 2 dager i uka a`5 timer (jobber på cafè).. Håper på at det hjelper litt..!
Men akkuratt nå får jeg vel bare avvakte å se vad legen sier nå på onsdag..

jeg plages fryktelig mye med kynnere.. har hatt dem siden uke 16-17.. da blir enten nederste del rett over blæra hard (blir tissa trengt av den) eller hele høyresiden hard, men det er forskjellig fra person til person.. det er ganske normalt å ha kynnere, så lenge de ikke kommer hele tiden eller danner seg et mønster og kommer etter regelmessige tider. om de blir for smertefulle skal du også kontakte jordmor. det høres ut som kynnere det du har.

Var hos legen igår og fikk bekreftet at det var kynnere jeg har.. Som forsterkes å blir vonde når jeg anstrenger meg..
Hun kjente å trykkte litt magen, gjorde litt vondt da.. Så det eneste hun sa var, Du skall ikke jobbe mer.. [:o]
Så nå er man 100% sykemeldt frem til 16/8.. Skulle ringe direkte om det ble verre da, så nå er det bare å ta livet med ro noen måneder..

Uff da, kjipt å bli sykemeldt når man helst vil være i jobb da[&:] men er nok for det beste ja. Har ei venninne som også var sykemeldt nesten hele svangerskapet pga nettopp det.

Du får kose deg her inne sammen med oss istedet for å jobbe da[:)]

Uansett var det jo bra at de fant ut hva det var slik at det ikke blir "værre"!

Så kjedelig at du har kynnere da, maria_10! Men bedre at det er det enn noe alvorlig. Synd du ikke kan jobbe mer da,men det er fin årstid å være sykemeldt på da!!

Håper det hjelper når du får slappet av litt!!

Klem,M

Tanken på at slike smerter kan være kynnere har ikke engang streifet meg. Jeg går hjem fra jobb nesten hver dag (tar ca en halvtime), og det har gjentatt seg at jeg får veldig vondt på sidene, særlig høyre side. Jeg har trodd at det var de der ligamentene som alle snakker om pga livmora vokser og greier. Jeg pleier å få det når jeg reiser meg brått også, men merkelig nok har jeg ikke plagdes med det på jobben og det er litt rart da jeg står og går mye. Vel, så lenge det ikke blir verre for det bare være. Jeg slapper av når jeg føler for det. De på jobben har sagt at jeg må ta de pausene jeg trenger.

Håper at du tar det med ro og får slappet av Maria :)

Så bra legen tok deg på alvor og sykemeldte deg, selv om det ikke gikk helt etter planen din.

Kynnere som man "bare" kjenner foran i livmoren skal man ikke bekymre seg så veldig over (om de ikke gjør forferdelig vondt), det er de kynnerne som setter seg i korsryggen i tillegg man skal være ekstra obs på.

Pass godt på deg selv og pass på å hvile deg masse

Har nå hatt "fri" en uke nesten å det føles så mye bedre, faktisk..
Kjenner det når jeg er ute å går på tur, spesiellt i oppforsbakker...
Men, men, man får bare ta det med ro å ta den tiden man trenger..
Sambor`n sa det igår: Du har ikke klaget på flere dager jo!
Å det stemmer nok, hjelper kanskje å vile litt da.. [:)]

Back
Topp