Hard mage

Junibarn84

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
Marsboerne
VIP
Julimammaer 2016
Junibarna 2019
Jeg ble ekstremt matforgiftet for 3 år siden, ble tilslutt innlagt på sykehus med intranervøst.

Siden denne episoden har jeg slitt ekstremt med magen, den er veldig hard og til tider veldig smertefull.
Jeg har forsøkt: mye fiber, svisker, linfrø, loppeskal (husk), magnesia, magnesium, drikke masse vann, noe på V fra apoteket (ala husk) og trene. Jeg unngår å spise banan.

Finnes det andre råd?

Lactulose. Reseptfritt på apotek.

Jeg vil helst ikke bruke noe legemidler, da jeg vil finne ut hvorfor det har blitt sånn.
Det er ikke er sånt avføringsmiddlel som løser opp (og kan gjøre kroppen avhengig av det), men hjelper på problemet. Du får neppe normalisert magen din før du ha løst opp i og blitt kvitt forstoppelsen først.

Ja, men ikke mengder..litt i kaffen.
Det skulle ikke ha noe å si om man ikke er overømfintlig for melk. Duphalac og lactulose er konsentrert melkesukker og bløtgjør avføringen. Ellers kan du blande ut natron eller bakepulver i vann, det skal også løse opp.

Det er ikke er sånt avføringsmiddlel som løser opp (og kan gjøre kroppen avhengig av det), men hjelper på problemet. Du får neppe normalisert magen din før du ha løst opp i og blitt kvitt forstoppelsen først.

Jeg er ikke forstoppet :)

For mye linfrø kan også skape magesmerter, forresten. Man skal ikke ta for store daglige doser.

Er man ikke forstoppet om man er hard i magen? Betyr at avføringen bruker for lang tid gjennom systemet?

Du tar ikke noen tabletter med jern i eller spiser mer bær enn vanlig? Evt annet som du spiser som er annerledes?

Enig i ikke for store doser av alt sånt som skal hjelpe. Hadde selv satset på mye vann, litt sviskesaft og bløte pærer, og litt ekstra aktivitet hver dag hvis man kan orke det.

Du fikk ikke antibiotika for matforgiftningen, kun væskeerstatning?:)

Haha, jeg leste 3 uker i stedet for år..

Maltekstrakt? Jeg har slitt med kronisk hard mage så lenge jeg kan huske, men etter at jeg startet med å ta Litt av det hver dag fikk jeg en helt ny verden :) prøvd det meste før det, men maltekstrakt jeg sverger til nå :p

Utfra det du beskrev vil jeg si at jo. Du er nok det

Jeg kommer på do, men har bare veldig hard mage.
Jeg trodde at forstoppelse var at man slet med å komme på.

Anyway, ikke så nøye for meg. Leste nettopp at nedsatt stoffskifte kan være en av årsakene, det har jeg.

Jeg kommer på do, men har bare veldig hard mage.
Jeg trodde at forstoppelse var at man slet med å komme på.

Anyway, ikke så nøye for meg. Leste nettopp at nedsatt stoffskifte kan være en av årsakene, det har jeg.

MAn kan være forstoppet selv om det kommer ut, veldig hard mage er gjerne det.

Back
Topp