Hard mage

Lutzern

Februar 14 - miss trøtt
Februar 2014 - Skjult forum
VIP
Endelig spiste vesla rundt et halvt middagsglass og halv posjon grøt eller mer. Konsekvensen ble hard mage. Hun gikk 3 dager uten avføring og deretter 4 dager for så å bæsje en hard klump på størrelse med en liten plomme tre dager på rad. Altså ganske lite og ganske hardt. Hun gråter og presser og styrer. Vil ikke ha mye mat for tiden igjen, noe som er forståelig, så da var det ødelagt.

Hun får jo mye morsmelk i løpet av et døgn, så det er jo bra. Men hun trenger nok noe mer. Liker ikke svisker, hverken hele eller most eller sviskesaft. Kan få i henne litt aprikosmos om jeg er heldig (1 ts). Og i dag drakk hun noen små slurker aprikossaft (vannet aprikosene ble kokt i - vet ikke hvor effektivt det er).

Har dere noen andre tips?

Pære som er nevnt funker her.
Drikker hun noe utenom mm? Min er helt avhengig av å drikke en del vann for å ikke bli hard i magen.

Pære som er nevnt funker her.
Drikker hun noe utenom mm? Min er helt avhengig av å drikke en del vann for å ikke bli hard i magen.
Ja hun får vann til både frokost, middag og kvelds. Men hun drikker jo 6-7 måltider med mm så det burde jo være nok væske? Når jeg trenker over det er det ikke mange tissebleier i døgnet... Merkelig...

Ja hun får vann til både frokost, middag og kvelds. Men hun drikker jo 6-7 måltider med mm så det burde jo være nok væske? Når jeg trenker over det er det ikke mange tissebleier i døgnet... Merkelig...

kanskje hun ikke drikker så mye av puppen lenger?
Hadde prøvd å gi litt vann mellom måltidene i tillegg.
Eller bland litt maltekstrakt i grøten? Jeg pleide å bruke det i mme hvertfall.

Fikk også anbefalt å gi olivenolje en gang. Men magen til frøkna ble bedre så rakk aldri å prøve det :)

Laktulose til du har fått løst opp magen. Fås reseptfritt på apoteket. Hør evnt med hs eller apotek om dosering. Håper det ordner seg!

• Liker
Reactions: EJ
Jeg har brukt maltekstrakt når de har hatt problemer med magen. Blander litt inn i melken, men kan jo blande det inn i alt mulig. Har hvertfall hjulpet godt på mine:)

kanskje hun ikke drikker så mye av puppen lenger?
Hadde prøvd å gi litt vann mellom måltidene i tillegg.
Eller bland litt maltekstrakt i grøten? Jeg pleide å bruke det i mme hvertfall.

Fikk også anbefalt å gi olivenolje en gang. Men magen til frøkna ble bedre så rakk aldri å prøve det :)
Takk for tips. Hun drikker fulle måltider som metter i 3-4 timer så regner med hun får i seg en del ;)

Hugs at maltekstrakt fort kan gjera det værre. Heller prøvd evt å laga grauten med litt aprikos/pære saft/mos oppi :)

Hugs at maltekstrakt fort kan gjera det værre. Heller prøvd evt å laga grauten med litt aprikos/pære saft/mos oppi :)
Hun vil kun ha grøten plain. Men hun er glad i å spise selv så skal gi henne en pærebit. Og så øver vi på fruktmos hver dag. Men da skal jeg ikke gi for mye malt hvertfall :)

Hun bæsjet ordentlig i dag så da løsnet det endelig. Spiste ei hel brødskive (uten skorper) og pupp etterpå :D Men kan jo fort skje igjen. Takk for tips.

Back
Topp