Hard mage

NasseNøff2014

VenterJente2014
Hei

Jeg lurer på om det er noen som går stadig rundt med hard mage, som jeg vil tro er kynnere.

Jeg er i uke 34 - og i de siste ukene er magen konstant hard. Uansett om jeg er i bevegelse el ikke. Er dette vanlig? Går jeg føler jeg også mye press..

Samtidig har jeg veldig vondt på venstre side av underlivet, så uansett bevegelse gjør vondt..

Begynner i tillegg å bli veldig dårlig med plass i magen tror jeg, siden jeg i løpet av dagen løper på do 4 ganger :(

Sent from my iPhone using BV Forum

Er nok kynnere, har fått masse av det siste to vekene. Er 33 veker no. Er normalt med meir kynnere mot slutten har eg lest.

Ang. vondt på venstre side, så ville eg ha tatt en tur til lege eller jordmor for å sjekke for uvi. I jula kjente hadde eg ubehag på venstre side, som viste seg å vere uvi. Berre for å vere på den sikre sida :)

Magen er ikke konstant hard, men jeg har mere kynnere nå enn tidligere. Helt normalt mot slutten av svangerskapet. Men de er ikke ubehagelige på noen måte. Merker bare at magen blir hard.

Jeg syns det er veldig ubehagelig, sliter med å puste. I tillegg kjenner jeg rompa hennes veldig godt oppe mot høyre bryst :P virker som det er ganske dårlig med plass der inne nå...

I dag starta jeg dagen med å føle meg veldig rar, kvalm og sliten - lurer nesten på om hu snart vil komme..

Jeg har det sånn. Spesielt på kveld/natt. Ble bedre etter at jeg ble sykemeldt, jobber kveld. De var redde fødselen skulle starte, så fikk beskjed om å ta det med ro. Er 35+2 nå.

Jeg opplever både at hele magen blåser seg opp. Ser det tydelig på navlen fordi den blir helt rettet ut og er ikke et søkk innover. Dette forekommer gjerne ved fysisk aktivitet eller når jeg er sliten. Det skjer når jeg er ute og går eller på ettermiddagen når jeg kommer hjem fra jobb.

Det andre fenomenet er at magen/livmoren trekker seg sammen i en slags tykk pølse midt på, i navlenivå. Dette skjer når som helst men jeg observerer det best når jeg har lagt meg ned og kjenner på magen. Det holder fra 30 sekunder og gjentar seg mange ganger ila kort tid. Jeg regner med at livmoren øver seg.

Jeg har også hatt mye ubehag/vondt i underlivet og rundt bakover i ryggen (som moderate menssmerter). Har hatt siden ca 33+0. Trodde det var uvi for presser og svir litt på blæra. Var hos lege og prøven var fin men den ble likevel sendt til dyrking. Legen konsulterte med jm på sykehuset og igjen så er det nok kroppen som gjør seg klar.

Ganske fascinerende med disse naturlige prosessene.

Disse menslignende krampene er ikke bekkenløsning. Ble henvist til fysio for flere måneder siden pga bekkenløsning med gangsperre. Det gjør direkte vondt rundt bekkenet når dette låser seg.

Dette menslignende ubehaget, ikke smerte, er helt nytt av siste par uker og minner virkelig mer om uvi, mer som kramper og trykk. Det er vel ikke akkurat mensvondt heller men siden det ligger i underlivet og nedre mage er det beste måten å beskrive det.

Menskramper var uansett som regel smerter av en annen verden som ikke kunne stilles med verken ibux eller paracet.

Disse menslignende krampene er ikke bekkenløsning. Ble henvist til fysio for flere måneder siden pga bekkenløsning med gangsperre. Det gjør direkte vondt rundt bekkenet når dette låser seg.

Dette menslignende ubehaget, ikke smerte, er helt nytt av siste par uker og minner virkelig mer om uvi, mer som kramper og trykk. Det er vel ikke akkurat mensvondt heller men siden det ligger i underlivet og nedre mage er det beste måten å beskrive det.

Menskramper var uansett som regel smerter av en annen verden som ikke kunne stilles med verken ibux eller paracet.

Jeg tror den der følelsen du beskriver er det såkalte "nedpress"? Har hatt tung, vond mage lenge, noen dager presser det så hardt på blæra at det føles som UVI.

Jeg har selv hatt en del svake mensenmurringer i det siste, og jeg tror det er at saker og ting modnes :) jeg tar det som et godt tegn! Har 4 uker til termin i dag, og satser hardt på nedkomst før/til termin.. Tør å håpe pga murringer og andre diffuse ting som sier meg at noe er på vei til å endre seg :)

Back
Topp