hard mage...

Håper håper :)

Blir kjent med forumet
Flere som plages me å ikke få fra se avføring ???
1 uke siden med meg no... noen som har råd mot hard mage ??? har prøvd svisker grøt, men funke ikke .....

Å ja det sliter jeg også med! Prøver å drikke masse vann og bevege på meg, men det er jammen ikke lett...

Duphalac (reseptfritt på apotek) var det eneste som hjalp for meg mens jeg ammet. (Det var skikkelig ille!)
Har begynt å få hard mage igjen nå, men har ikke måttet ta noe duphalac enda..
Gruer meg til å amme igjen hvis jeg skal få samme problemet.. Måtte planlegge do-gåingen min nøye i 7 mnd!!

Spis fiberrik mat og drikk masse!

Samme her! I tillegg fikk jeg hemorroider under fødselen som ikke gikk tilbake på grunn av den trege magen, så jeg håper og drømmer om bedre lykke neste gang....Skal virkelig gjøre mitt beste for at det ikke skjer igjen! Duphalac eller Lactulose hjalp meg også, men det er jo ikke noe særlig snadder... :p

Å være litt i fysisk aktivitet bruker å hjelpe for min del... Bare å gå en lang tur f.eks. Men i begge mine forrige svangerskap (etter endel plager til og begynne med i første) har jeg "konvertert" til Ingers Rugbrød og grove knekkebrød, og sammen med mye drikke og mye frukt og grønt har jeg skjelden de plagene lengre. Bare et lite tips...:)

Back
Topp