Hard mage :(

cathy_ln

Andre møte med forumet
Jeg trenger litt hjelp jeg! Lille vennen min har i tre dager nå vært kjempe hard i magen plutselig, har prøvd å gi han sviske saft og sviske mos hver dag nå. Første dagen så kom det plutselig en bløt fullpakket bleie,men siden det så har det bare vært en hard krone en gang i bleien hans. Jeg ser at han prøver veldig men får ikke til,og plages med dette ser det ut som:( Jeg fullammer, men har de tre siste ukene gitt han 5-6 skjeer med grøt + ast jeg har gitt litt sviskemos rett etterpå.Å det har gått veldig fint,helt til nå?:( Hva kan jeg gi,hvor mye kan jeg gi?osv? :)

glemte noe...hehe burde jeg kutte ut grøten inntil han er blit stabil i magen igjen??

Tror jeg ville latt vær å gi grøt til han blir bra i magen igjen... ellers har jeg ingen råd å gi deg.. huff, det er så trist når de små plages

Får håpe det går over emoticon

Jeg må gi snupppa et halvt glass sviske mos før det skjer noe.... En isbit eller to med sviskemos har ingen hensikt her... Helsesøster sa at vi kunne prøve med malt i grøten også... Hrar ingen gode forslag siden vi ikke har hatt de helt store problemene med hard mage... Risgrøten var mildere mot magen her enn ris/hvete grøten..

Hei hei

Vi har samme problemet og fikk løst det i dag! :)
Min lille gutt på 5 mnd hadde ikke fått ut noe på en uke, og etter å ha plagdes og trykket masse og prompet masse de siste to dagene og nettene måtte vi bare gjøre noe. Det vi gjorde var å måle temperaturen i rompa hans. Altså bruke vanlig temp måler med bittelitt olje på og måle som vanlig. (Ikke stikke langt inn, bare ca 1 cm). Det stimulerer systemet og gir hjelp til å få det ut.
Det som skjedde her etterpå var at vi lot han ligge uten bleie på noen engangskluter på stellebordet mens han bæsjet. Han sleit veldig og det var skikkelig fast først, men plutselig kom proppen ut og da kom det omtrent en halv meter ut. Skikkelig stappa var han, stakkar liten!

Anbefaler metoden! Min gutt får også litt grøt, men ikke noen fulle måltider enda. Ingen grunn til å stoppe med grøten hvis du får hjulpet han til å få ut bæsjen. Regner med magen stabiliserer seg etterhvert og at den slutter å bli så hard.

Back
Topp