Hard mage tredje trimester

Bebis88

Forelsket i forumet
Julimammaer 2016
Hei lurer på om det er flere som sliter med hard mage nå i siste del av svangerskapet? Tips til noe som hjelper for hard mage? Bruker også jern tabletter men det har jeg nå brukt mer enn en måned og ikke hatt det problemet før nå. Blir gal snart når jeg sliter med kvalme, konstant sulten og vondt overalt i tillegg til det varme været som gjør at jeg ikke får sove:(((

Forhørte meg litt, men fikk bare til svar at det va vanlig, har prøvd litt forskjellig men ingenting som funka

Like før jeg driter murstein tror jeg. Før jeg ble gravid rann det utav meg dersom jeg drakk melk eller spiste rene melkeprodukter.. Nå kan jeg drikke en liter sjokomelk og spise is uten å reagere... Farlig:p

Ja, her går det mest i hard, med sånn akutt løs innimellom. Slitsomt. Har heldigvis ikke fått hemorroider, men det er sånn «bank i bordet», for jeg føler jeg føder hver gang jeg er på do omtrent.

Huff så slitsomt gleder meg virkelig til at alle vi snart er i mål:( har hatt hard mage nå i 2-3 dager føles som en evighet:(

Like før jeg driter murstein tror jeg. Før jeg ble gravid rann det utav meg dersom jeg drakk melk eller spiste rene melkeprodukter.. Nå kan jeg drikke en liter sjokomelk og spise is uten å reagere... Farlig:p

Samme her [emoji85]

Jeg må spise mye Biola, yoghurt og havregryn, å drikke litervis med vann, men så lenge jeg gjør det holder magen seg grei;)
Men om jeg hopper over en dag :wideyed:

Hei. Jeg slet VELDIG med forstoppelse under svangerskap. Gikk 2 uker før jeg klarte gå på to, jeg hadde så smerter! MEN så kom jeg over denne --> Alkavital, og den reddet mitt svangerskap. Og det er helt naturlig! Virkelig verdt å prøve, og jeg tror du vil oppleve at magen blir normal etter kort tid. Pass på at du ikke tar mer enn anbefalt, jeg fikk nemlig løs mage når jeg overdrev, og er jo ikke så godt det heller

(kjøpte på helsekost)

Skjermbilde 2018-07-19 kl. 06.41.31.png
lkavital er et kusttillskudd som er framstilt av salter fra de fem verdenshavene. Alkavital inneholder blant annet mineralene natrium, magnesium, kalium, mangan, sink, kobolt og jern.

Framstilt under farmasøytisk kontroll.

Dosering
En teskje løses opp i et glass vann morgen og kveld.

Ingredienser
Innhold/100 gram: Jern: 50 mg, magnesium: 5,6 g, mangan: 50 mg, molybden: 3 mcg, sink: 175 mg
Inaktive stoffer: Havsalt, seignettsalt, eplesyre og natriumhydrogenkarbonat.

Innhold pr. 8 gram
magnesium 450 mg
sink 14 mg
jern 4 mg
mangan 2,7 g
molybden 67,5 mcg

Ja, har vært sånn en stund nå - slitsomt:( Her hjelper det litt med linfrø, enten «rå», eller blandet i havregrynen etc.

Havregrøt med linfrø er det som redder magen min! Funker alltid. Og så har jeg erstattet alt av brød med knekkebrød og fullkornsmusli. Litt kjedelig, men funker :)

Bare så man er obs på det så kan jerntabletter gi hard mage.

Her er det omvendt for min del. Er full fart istedet. Så spørs om crohnsen setter igang igjen siden jeg nærmer meg fødsel kanskje.

Og Yes! Tror det blir det eneste kjipe med å ikke være gravid lenger [emoji38]

Er på do hver dag, men vært mindre og hardere avføring i det siste, men også løsere noen ganger... Tatt litt laktulose for å mykgjøre det litt, gjør at jeg ikke føler meg så "stinn" i magen :) Greit for meg å ha i hus etter pks også tenker jeg, kan jo muligens bli litt hard i magen etter op.

Drikke masse vann.. Bevegelse.
Jeg tar litt duphalac innimellom for å forebygge. Vekselvis hard og løs mage... Så tør ikke ta for mye :p

Jeg spiser havregryn med melk og honning til frokost hver dag, tør ikke å gå én dag uten - da blir jeg forstoppet med en gang. Og drikker masse vann. Dette er forebyggende. Hvis du først har blitt skikkelig forstoppet funker det med Microlax! (Fåes på apoteket.) Da blir det fart på sakene. Lykke til! Det er helt forferdelig å være forstoppet. [emoji22]

Har vært forstoppet nå i 7 MNDR, må ha vært mitt første symptom! Har selvfølgelig vært på do, men må spise riktig daglig hvis ikke er det på an igjen. Jeg legger 2 SS linfrø i vann på kvelden, blander det i biola eller havregrøt når jeg står opp. Pluss spiser enten en sviskeyoghurt eller en activia daglig. Drikker alltid 2 liter vann i tillegg til annen drikke.. Lurt å måle opp eller drikke av 0,5l flasker. Ikke så lett å få det i seg som man tror.. Holder magen i sjakk med dette.

De første mnd spiste jeg 10 svisker daglig, men ser jeg seriøst en sviske nå kaster jeg opp, så lei er jeg av det.

Har kjøpt inn duphalac (?) til nærmere fødsel som jeg tenkte å ta vedlikeholdsdose av, siden jeg har hørt at det blir enda verre da.

Takk for gode tips jenter[emoji173]️[emoji173]️ skal prøves [emoji4][emoji1303]

Back
Topp