Hard mage, råd?

Kleinstemning

Elsker forumet
Snøfnuggene 2025 ❄️
Jeg bare elsker hvordan denne graviditeten har tulla med IBS-tarmen min.
Neida.

Altså. Har hatt treg mage i store deler av svangerskapet, men de siste par ukene har den vært ekstrem. Hjelper ikke med nok væske. Føler jeg øver meg på å trykke ut ungen hver gang jeg er på do. Haha! Nå begynner jeg å bli desperat..

Hva tar dere/ gjør dere mot treg mage?
 
Jeg legger linfrø i bløt i et glass i kjøleskapet og tar en teskje hver dag. Enten blandes i yoghurt eller bare ta det med vann/saft :) bare pass på å drikke nok, ellers virker det mot sin hensikt
 
Jeg bare elsker hvordan denne graviditeten har tulla med IBS-tarmen min.
Neida.

Altså. Har hatt treg mage i store deler av svangerskapet, men de siste par ukene har den vært ekstrem. Hjelper ikke med nok væske. Føler jeg øver meg på å trykke ut ungen hver gang jeg er på do. Haha! Nå begynner jeg å bli desperat..

Hva tar dere/ gjør dere mot treg mage?
Sliter med samme her. Eneste negativer jeg slet med sist svangerskap og denne gangen. Jeg må spise minst en Kiwi hver dag, samt drikke litt vann med et par spiseskjeer eplesidereddik i hver morgen. Dropper jeg det stoppe det opp, noe jeg hadde gjort denne uken og nå sitter jeg på dag tre uten å ha gått på do selv. Så må være med flink å ikke droppe rutinen for min egen del. Usikker på om det er eplesidereddiken eller noe annet men har plutselig har gjort at jeg har mistet et lite flak av emaljen på to tenner innen kort tid. Har aldri hatt hull før, så ble litt overrasket over det. Er dog bedre enn å ha ekstremt hard mage i mine øyner, orker ikke hermorider :hilarious:
 
Måtte Google da jeg må gjøre noen tiltak selv. Kan ikke gå slik som dette i 13 uler til, minst :hilarious: Fant denne, så blir å gå til innkjøp av det de anbefaler i morgen. Trygg mammamedisin
 
Jeg har brukt laktulose når jeg ikke synes masse væske og linfrø har gitt nok effekt. Smaker passe kvalmende, men prøver å overbevise meg selv om at det er godt før hver «shot», og det gir heldigvis godt resultat for meg!
 
Kjøpte Vi-Sibil frø i dag som anbefalt først av mammamedisin, så får vi håpe på en bedring…
 
Ikke vært noe problem for min del hvertfall, heller motsatt at det er vanskelig å få til at det blir mykt nok:facepalm: men det er vel noe med å finne den rette balansen med hvor mye man skal ta
 
Kjøpte Vi-Sibil frø i dag som anbefalt først av mammamedisin, så får vi håpe på en bedring…
Jeg har også prøvd den, men syns at jeg måtte ta så mye av det for at det skulle virke, så jeg ga opp. Det gikk ned altså, men smakte ikke kjempegodt. Men håper det funker bedre for deg, tvi tvi :smiley-ashamed004
 
Jeg har også prøvd den, men syns at jeg måtte ta så mye av det for at det skulle virke, så jeg ga opp. Det gikk ned altså, men smakte ikke kjempegodt. Men håper det funker bedre for deg, tvi tvi :smiley-ashamed004
Jeg hadde movicol junior liggende og tok en av dem i går, smakte forferdelig selv med nøytral smak, så jeg tenkte jeg måtte prøve noe jeg klarer å drikke hver dag er veldig følsom på smak og lukt til vanlig som forsterkes enormt i svangerskapet. Samboeren mente det ikke smakte noe av movicolen, men jeg slet med smaken:hilarious::bag: Tok første koppen i stad av vi-sivil og syns det smakte helt greit men ikke godt, men håper jo også det har effekt, hvis ikke så må man jo bare teste seg igjennom lista for å slippe hermorider :hilarious:
 
Back
Topp