Hard mage og tilbakevendende kvalme

EndeligMinTur?

Flørter med forumet
er 15+0 idag og merket i det siste at magen gir meg mye ubehag.
Det er ubehagelig å bøye seg frem og klemme på magen. Jeg blir veldig fort mett, veldig hard avføring.
Merker også idag at jeg er steinhard på magen over navlen men myk under navlen.
Har også de siste dagene fått tilbake kvalmen og konstant uggenhet?
Er alt dette vanlig?

Vanlig å være plaget med magen ja.. Har også vært mye uggen, dårlig i magen og nå litt forstoppet følelse når jeg går på do.. Min kvalme ga seg denne uken. Er 16+0 i dag

Sniker. Jeg plages ekstremt med kvalme hvis jeg er forstoppet, så jeg må ta movicol mot forstoppelse hele tiden nå, slutter jeg så stopper det opp, og da kommer kvalmen hardt tilbake. Vært sånn hele graviditeten, det ble liksom "fult" i hele systemet slik at det å spise var helt forferdelig ekkelt :p

15+2 og har samme plager!
Vert forstoppet i 4 dager, og jeg tar laktulose hver dag! Kjempe kvalm i går og i dag.
Fikk gått på do i morges og jeg, trodde det skulle være forbedring, men føler jeg er fortsatt full. Og kvalm..
kjenner og at magen er hard og ikke helt greit å trykke på den.
Så håper og at alt dette er vanlige symptomer

Kjørte en runde med klyster (dvs stikkpille som skulle virke nedenfra). Fikk tømt iallefall nok til å få magen igang.
Legen sa det var lurt og anbefalte å ta lactulose jevnt resten av svangerskapet for å holde det i sjakk. Ny runde med klyster/el om det skulle stoppe helt opp igjen.

Har så langt droppa lactulose, men spiser store mengder knekkebrød laget av ølbryggerester (fiber), havregryn, linfrø og littegrann mel. Virker det også!

(og ja, det er ganske vanlig. Her var det kvalmen som har gjort at eg spiser mindre fiber og mer usunt enn vanlig, bedre å spise noe enn å ikke spise i det hele liksom. Mye fint brød førte til forstoppelse som gav enda mer kvalme. Dårlig sirkel.... Har klart å bryte den, men det er en kamp å få spist passelig og nok fiber/frukt/grønt til å holde kvalme og forstoppelse i sjakk.)

(og ja, det er ganske vanlig. Her var det kvalmen som har gjort at eg spiser mindre fiber og mer usunt enn vanlig, bedre å spise noe enn å ikke spise i det hele liksom. Mye fint brød førte til forstoppelse som gav enda mer kvalme. Dårlig sirkel.... Har klart å bryte den, men det er en kamp å få spist passelig og nok fiber/frukt/grønt til å holde kvalme og forstoppelse i sjakk.)
Ja akkurat det har nok vært mitt problem også. Spist mye loff og smør, eneste jeg orket å få i meg. Nå er jeg så stinn i magen at vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg og kan sitte sykt lenge på do...
Skal prøve stikkpiller ikveld - takk for godt tips

Håper det ordner seg! Kjedelig når man kommer inn i en ond sirkel, når man er mye kvalm og spiser deretter

Kvalmen gir seg jo aldri føles det som.. er 16+5 idag.. noen dager er det heldigvis bedre, men så plutselig kommer en sikkerlig ille periode igjen. Kaster heldigvis ikke opp, men vet liksom ikke helt hva jeg skal gjøre når kvalmestakene kommer..

Back
Topp