hard i magen tips?

Mileka

Glad i forumet
Junibarna 2019
Første to uker kastet jeg opp å det var nesten bedre enn å være hard i magen! Fikser ikke svisker! Hjelp til tips

Første to uker kastet jeg opp å det var nesten bedre enn å være hard i magen! Fikser ikke svisker! Hjelp til tips

Drikke masse væske og spise fiberrik mat. Jeg har brukt noe som heter Movicol etter anbefaling fra lege på føde/gyn på Ullevål da jeg har sliti med mye smerter og hun kjente jeg hadde mye i tarmene når jeg ble undersøkt. Finnes også andre reseptfrie midler på apoteket og de har jo oversikt over hva som kan/ikke kan brukes av gravide.
God bedring og lykke til!

Få i deg masse væske! Mer enn du tror. Sitt gjerne med føttene på en krakk slik at du sitter mer på huk på doen :) vil tro du kan ta eksempelvis duphalac og lignende, men dobbeltsjekk med lege/tryggmammamedisin, det vil hjelpe :)

• Masse vann
  • Regelmessig mosjon/gode gåturer
  • Fiberrik mat (viktig med mye væske ved siden av, ellers motsatt effekt) frukt, grove korn, grønnsaler
  • En kiwi til frokost
  • Dulphalac / laktulose (viktig med mye væske ved siden av, ellers motsatt effekt)
  • Som andre sier over, riktig stilling på do
  • Vi-siblin (pulver du tar i vannglass. Går fint til gravide.
  • Ved veldig forstoppelse, kan man prøve miniklyster. Men prat med jordmor eller lege først :)

Har også hard mage, så vondt!

• Masse vann
  • Regelmessig mosjon/gode gåturer
  • Fiberrik mat (viktig med mye væske ved siden av, ellers motsatt effekt) frukt, grove korn, grønnsaler
  • En kiwi til frokost
  • Dulphalac / laktulose (viktig med mye væske ved siden av, ellers motsatt effekt)
  • Som andre sier over, riktig stilling på do
  • Vi-siblin (pulver du tar i vannglass. Går fint til gravide.
  • Ved veldig forstoppelse, kan man prøve miniklyster. Men prat med jordmor eller lege først :)
Hei har laktose intolerante og gluten kraftig og masse annen mat, som kiwi. Går 3-4 turer pga hund he he skal prøve det pulveret takk for tips :-)

Back
Topp