Hard i magen og rift :/

Tusjen

Forelsket i forumet
Sommerfuglene <3
Huff å huff. Er så vondt å gå på do om dagen, er jo stein hard xD som har ført til rift som begynner å blø hver gang. Noen som vet om hva jeg kan bruke for å bli kvitt denne riften? Tar lactulose, drikker Biola og masse vann men føler ikke noe av det her hjelper :(

Biola fungerer vel andre veien? Svisker er vel det beste for å bli kvitt hard mage. Eller malt. Mannen har lært å aldri smake på mme flasker med malt i. Hehe. Er visst ganske effektivt ifølge han.

Linfrø hjelper, ett par ss i frokostblandinga eller kok havregrynsgrøt med linfrø. I nøden kan du også smøre med babyolje i endetarmen (bare sprøyt inn litt med ei engangssprøyte), blir litt lettere å få ut avføring da.

Ta kontakt med legen og få resept på scheriproct stikkpiller og salve. Det hjelper på plagene i endetarmen. Er du flink til å drikke nok?

Tror kanskje jeg ville prøvd duphalac om ikke laktulose fungerer :) spise mat som øker volumet men også bløtgjør.
Biola skal stabilisere magen, entenved diare eller forstoppelse.
Sliter egentlig med samme selv, og få ting som hjelper. Drikker nå mellom 3-4 liter væske til dagen. Utrolig slitsomt at det skal være så vanskelig å få igang systemet igjen etter fødsel!

Jeg har det også slik. Prøver å drikke enormt mye vann, men drikker nok ikke nok. Fryktelig å ha det slik, gruer meg så til de gangene jeg må på do. Har hatt det slik etter hver fødsel, så vet det går seg til etter hvert. 1 mnd siden fødselen nå, så håper magen snart er i orden.....

Husk å drikk godt om du bruker laktulose/duphalac. Linfrø og svisker er mageregulerende. Evt få legen til å skrive ut resept på scheripeoct stikkpille og salve. Det finnes sikkert andre salver som er reseptfrie.

Det finnes en salve som heter xylocain.. Den er smertestillende, og kan smøres i endetarmsåpningen før du går på do.. Da er det ikke vondt å få ut avføringen hvertfall.. :-) ellers anbefaler jeg 5-6 svisker hver morgen. Om du legger de i litt vann kvelden før, så funker de raskere(er min erfaring) :-)

Back
Topp