Har vi tanker om vogn da jenter? :-)

Teutonia Elegance her...helt forelska i den vogna

jeg quinny speedi etter første mann. veldig fornøyd med vogna, men den har litt liten bag.. gutten vår var født i februar, så da var det ikke noe problem.. 
hadde simo kombi til han først.. greit at det er ei stor, fin, stødig vogn som kan brukes til de er 4 år... men etter du har løfta på den vogna i 4 år så er du ødelagt i ryggen... den er tung!!
liker personlig mye bedre 3hjulsvognene.. mange mener de er ustødige, men min er i alle fall like stødig som simoen...

Har Mountain Buggy som vi fremdeles bruker på småen. Kommer til å bruke den videre da jeg ikke har funnet noe bedre alternativ. Baggen er litt liten, men før det ble et problem var det ikke lenger aktuellt for småen å ligge rolig i en bag (ca 5 måneder). Vognen er kjempe god å trille og stabil selv om den "kun" har 3 hjul. På sportsdelen er kalesjen med solskjerming helt fantastisk.

Emmaljunga City Cross :) Vil ha en stødig 4-hjuling som ikke er den tyngste. Lett å legge sammen og tar ikke opp all plassen i bilen. Stor og god bag :)

Emmaljunga Limited Navy Dream 
har falt helt i smak =) litt dyr men en stor favoritt. har alltid hatt emmaljung en stødig stor og lett vogn :D

Vi kjøpte bugaboo til Mina da hun ble født, så vi setter nok bagdelen på den igjen. Er utrolig fornøyd med den. Veldig greit at den bare veier 9kg når man bor i 2.etasje ihvertfall. :o) Jeg bar hele vognen opp trappen, med matvarer under og ungen oppi uten å slite meg totalt ut. Er også veldig praktisk at den kan brukes som høystol når man er ute og spiser, og at den tar minimalt med plass i bilen når den er slått sammen.

Til deg som lurte på om denne vognen fungerer på puk så vil jeg absolutt anbefale deg å kjøpe vinterhjul til vognen. Hjulene byttes kjempelett ut med svinghjulene forann og gjør det mye lettere å kjøre i sand, puk, skog og snø. Svinghjulene er helt fantastiske på asfalt og innendørs, og de fungerer på singel og sånt også. Men vinterhjulene er absolutt verd pengene dersom du skal på tur på grovere underlag. :o)

Har emmaljunga edge duo fra før, men lurer på å kjøpe ny vogn denne gangen.
Har litt lyst på simo duo vogn :) Men vi får se :)

Syns dette er skikkelig vanskelig jeg altså, men tanke på at storebror er da 2 år når lille blir født... tvillingvogn eller ikke??
Ser det er mange av dere som har unger i samme alder, som IKKE vurderer tvillingvogn?

Blir det ikke tungvint uten? Eller er det det at det er så innmari tungvint med tvillgvogn at de fleste dropper det?

Jeg hadde i utgangspunktet bestemt med for TFK sin twins vogn, da med en bag. Men som du sier Bublan, så blir det trangt.. Det blir ikke no varm og god vintervogn for lille da.
Men jeg syns liksom gutten min er for liten til å stå på søskenbrett/sete når vi da er ute på tur..

Noen som SKAL ha søsken vogn? Eller som har erfaring med det? For jeg klør meg i hodet, og blir faktisk kvalm å tenke mer å det! ;-)

Vi hadde søskenvogn til de to eldste. 22 måneder mellom dem. Brukte vogna da jeg gikk til og fra bhg - ellers ble den nesten ikke brukt. Storesøster gikk mye selv, og var vi to voksne tilgjengelig hadde vi heller to vogner om vi skulle gå langt. (Da var det en viss sjans for at minst en av dem sov skikkelig godt :-)).

Siden vi bor så nært bhg at det var mest praktisk å gå, ble vogna veldig praktisk for oss i begynnelsen, men den ble ikke brukt lenge. Nå har den derimot stått lenge og samlet støv i garasjen - men nå her det HELT sikkert at jeg ikke trenger den mer, så nå skal jeg kvitte meg med den, tror jeg.

Selv etter å ha eid noen vogner i mitt liv, må jeg si jeg syns dette er vanskelig altså! Sikkert fordi jeg ikke har vært 100% fornøyd med noen av de jeg har hatt. Men her har det kommet en del gode tips, så jeg må vel klare å finne ut av det før november.

Simo vogn frå 2006, veldig fornøyd me størrelse, brukervennlighet og fargen, samt den er solid og tåler å bli brukt, ha brukt den til to gutter så langt og den ser ikkje sånn ud ! :-)

Maria med 2 små skrev:
Har emmaljunga edge duo fra før, men lurer på å kjøpe ny vogn denne gangen.
Har litt lyst på simo duo vogn :) Men vi får se :)

Hvorfor ny? var du ikke fornøyd?

Skal ha Simo Duo. Har hatt ganske mange vogner opp i gjennom, så vi prøver noe nytt nå. Har hatt Emmaljunga edge to ganger, simo dypvogn og flere triller. Emmaljunga koster for mye nå som jeg skal ha barn nr 3, jeg synes ikke den er verdt det nå jeg! Men de er fine da....

Back
Topp