Har vi tanker om vogn da jenter? :-)

Bublan

Elsker forumet
Til de to første hadde vi ei kombivogn vi arva av søskenbarnet mitt, husker ikke merket (var ikke av de mest kjente). Funket ok med bag i, men den var liten og barna vokste raskt ut av den. Uten bag var den nesten ubrukelig, men vi brukte den ei stund begge gangene likevel. Denne vogna ga vi bort på gjenbrukstorget for vel et år siden...
Nå når tredjemann (og antagelig sistemann) kommer, må vi altså ha ny vogn.

Men hvilken?? Nytt vinterbarn, så bør være romslig bag. Ønsker også en sportsvogndel som er funksjonell til barnet er et par/tre år, og behovet for vogn ikke er der lenger. En alt-i-ett vogn, som er bahagelig å trille og ser ok ut.
Forslag noen?

Vi har en Easywalker sky til storesøster og bagen er nesten ny (brukt i 5mnd) så vi skal bare pumpe mer luft i dekkene så er den good to go :-) Den står forøvrig i bhg nå som sovevogn, men den er helt fantastisk å trille!! Jeg har trilla den på all slags føre og underlag og den kommer lett frem. Den er heller ikke tung og blir ganske flat når jeg legger den sammen. Skal ikke bytte den ut.

Jeg skal bare kjøpe kopp-holder til den tenkte jeg :-P Og en ny stelleveske. Hater den jeg har nå (Teotuia - svart firkantet). Vil ha en med mange rom som er større og glidelås!

Jeg skal ha Emaljunga duo edge. Har vært å sett på den. den er kjempe fin og jeg trenger ikke kjøpe flere vogner, den har alt:)

Jeg har tenkt litt på Emmaljunga City Cross, og kanskje en Quinny Zapp til å ha i bilen til bilstolen :)

Har en Mountain Buggy-urban jungle fra førstemann, kommer til å bruke den til nr 2 også. Fornøyd med den vognen :-)

Jeg har en Simo duo fra de to andre, men jeg er møkklei den vognen! 

Stor og tung.. Greit nok, den er solid osv, men gud!  

Så skal følge med her for tips! :) 

Jeg har en Simo duo fra de to andre, men jeg er møkklei den vognen! 

Stor og tung.. Greit nok, den er solid osv, men gud!  

Så skal følge med her for tips! :) 

Jeg har en teutonia til førstemann og har vært veldig fornøyd. Skal kjøpe ny til nr 2 og har veldig lyst på en teutonia cosmo :-) Har sjekka endel på youtube for visning av forskj funksjoner på forskj vogner og synes cosmoen virker veldig bra. Men om noen har en nyere cosmo vogn må du/dere bare gi tilbakemelding om den! positivt og negativt :-)

jeg slipper kjøpe vogn. vi får en teutonia vogn av søsteren til samboeren. den har ho kjøpt brukt for et år siden, og jeg aner ikke hvor gammel den er, eller tilstanden på den:P har tre hjul da. så skal gi den en sjanse. er jo kjekt å slippe å kjøpe så mye dyre ting, men jeg har noe ordentlig :) så vi får se, liker jeg den ikke så kjøper jeg en ny. liker å gå turer, så må kunne brukes til det :)

skal følge videre på hva slags tips dere kommer med! jeg har så lite peil på vogner! har ikkje satt meg så godt inn i det nei!

Her var det jo flere gode tips å sjekke ut videre! :-)

Vi har emmaljunga mondial, i cremefarget skinn. Veldig stor og god bag, super til vinterbarn! Vet mange syns sportsdelen er litt tung, men jeg er kjempefornøyd. Junior bruker den enda, men han vil jo være nærmere 3 år når babyen popper ut så satser på at vi ikke trenger ny. Har stokkevogn og ei trille han kan bruke ved behov :)

Jeg skal kjøpe Teutonia Elegance...lett å stødig vogn...å så kjempefin i hvit

Vi skal bruke vogna vi kjøpte til eldstemann, Emmaljunga Edge Duo - er vel 2009 modell. Er kjempe fornøyd med den. Bagen er stor og kan brukes over den værste vinterperioden, den har gyngefunksjon på bagen når du setter den på gulvet så den er kjekk å bruke inne dersom det er vanskelig å få ungen til å sovne i egen seng. Og ellers en god vogn å trille i all slags terreng. Og det trengs når det er masse grusvei her. Slik jeg skjønner det er det lurt med 4 hjul på vogna om man ikke bare skal holde på med bytrilling. Noen klager på at denne vogna er tung, men jeg har ikke hatt behov for å bære den over lengre avstander under armen :p og synes den er grei å ta inn og ut av bil, men man bør sjekke at vogna faktisk går inn i bagasjerommet før den kjøpes - for den tar sin plass :)

Jeg skal ha Simo Duo!
Svær god bag, og sportsdelen kan brukes opp til 4 år =D

vi har hvert igjennom mange vogner  emmaljonga- syne den ble for stor å klompette quinny- veldig fin men liten bag, sportsdelen  var grei vendt mot deg men fra deg ble den veldig ustabil
tautonia s3- god vogn hadde ikke hardbag til denne brukte bare sportsdelen , fin vogn sportsdelen var god men litt kort så min datter vokste fort ut av den
så nå til slutt endte vi opp med mountain -urban jungel veldig fin sportsdel men merker jeg er spent for det går jo ikke å ha sportsdelen mot deg bare fra men har ved siden av en tfk bugster som det går ann å ha hardbag på og jeg vurderer på å kjøpe den nye hard bagen som går ann å gjøre om til sitte del også for da kan jeg jo bytte på imellom den storevogna og den lille og klare å dekke opp for de behovene  jeg tror jeg trenger .
håper egentlig at jeg klarer å slå meg til ro nå med de vognene for min mann sier at jeg har vogn dilla og det stemmer nok

Den førtste vogna vi kjøpte til storebror var Brio Happy Duo, likte bagdelen kjempe godt. Men var dessverre utrolig misfornøyd med vogna sin sportsdel. 

Kjøpte derfor en Brio Go etter ca 7 måneder, og den er vi super fornøyd med =)

Tar kjempe liten plass i bilen, veier kun 6,5 kg, super å trille med og det at du kan ha sportsdelen mot deg er ett kjempe pluss =) 

Må bare kjøpe en hard bag til den så babyen kan bruke den å :) Den er brun så går til både gutt og jente. 

♥ my Bugagoo :)

Har ikke fått testet ut vognen med bagdelen i, så gleder meg til å få bruke den :)

Jeg synes Brio go duo og Bugaboo er utrolig fine vogner.. Men de er veldig lette og lurer da på om det er dumt å ha siden vi bor på gård og har en 800 m lang pukk vei å gå på! vil vognen riste veldig da? Synes det er utrolig vanskelig å vite hva som er bra og ikke!!! Trenger tips og råd! ser at flere av dere skriver emmaljunga og tetunia, men har hørt at simo er den beste og mestselgende.. hmm vanskelig avgjørelse.. heldigvis noen måneder igjen på å prøve å komme seg gjennom denne jungelen!

Vi fikk jenta vår i september 2010. Da kjøpte vi en TFK joggster twist. En super vogn på mange måter. Sportsdelen er stor og god å sove i og den veier lite, er kjempelett å klappe igjen og det er en veldig tøff vogn. Minuset med den vognen, synes jeg, er at bagdelen er liten. Og vognene er stiv. Liten vuggefunksjon. Det savnet jeg da hun var baby og lå i bagen. Nå fikk jeg en stor jente så jeg måtte gå fort over til sportsdelen.

Kommer til å bruke den som sovevogn i barnehagen for henne. Neste vogn kjøper jeg med søskensete. Luuuurer på om det skal bli en TFK eller en med større bag. Det er ingen andre vogner som kan måle seg med sportsdelen til TFK. Bare synd bagen er mindre enn vanlig.

kosermeg skrev:
Jeg skal ha Emaljunga duo edge. Har vært å sett på den. den er kjempe fin og jeg trenger ikke kjøpe flere vogner, den har alt:)

Signerer! Denne skal vi også ha:)

Back
Topp