Har vi råd?

Rebecca85

Forumet er livet
VIP
Tenker mye på å få nummer 3..mannen er ikke helt der ennå men jeg kan alltids overtale [8D]

Det er jo dyrt med 3 barn, må det jo være.. Vi har vel ca 16-18.000 når alt er betalt.. men man er jo alltid blakk før neste lønn[>:] tenker jo på enda en bhg regning og det da..blir noen tusen i året det[8|] Mat, klær og bleier koster og ungene trenger ALLTID noe nytt[:-]

Hvor mye dyrere er det egentlig med 1 unge til? Har jo litt utstyr fra snuppa vi kan bruke og kommunen gir gratis barnevogn man kan velge selv[:D]

Vil ikke måtte slite økonomisk fordi jeg vil ha en til liksom..men man kan jo spare inn på mye småting da[:D]

ORIGINAL: mammasin

ORIGINAL: Rebecca85

Tenker mye på å få nummer 3..mannen er ikke helt der ennå men jeg kan alltids overtale [8D]

Det er jo dyrt med 3 barn, må det jo være.. Vi har vel ca 16-18.000 når alt er betalt.. men man er jo alltid blakk før neste lønn[>:] tenker jo på enda en bhg regning og det da..blir noen tusen i året det[8|] Mat, klær og bleier koster og ungene trenger ALLTID noe nytt[:-]

Hvor mye dyrere er det egentlig med 1 unge til? Har jo litt utstyr fra snuppa vi kan bruke og kommunen gir gratis barnevogn man kan velge selv[:D]

Vil ikke måtte slite økonomisk fordi jeg vil ha en til liksom..men man kan jo spare inn på mye småting da[:D]

Hæ??[8|]
Men for å svare, så syns jeg jo at med ca 18 tusen igjen i mnd bør man ha råd til ett barn til[:)] Som du sier har dere endel utstyr fra snuppa deres.. Så for meg høres det ikke ut som noe problem[:)]

Bor i en kommune med under 2000 innbyggere mener jeg det var...så da støtter de alle med en sum til barnevogn for å få flere innbyggere[8D]

De kan vel arve litt etter hverandre også, klær og sånn.... må bare overbevise mannen min nå da[:-]

ORIGINAL: *ceccemor*

får dere gratis vogn av kommunen??????????????why? - så kul kommune,hehe[:D]

men om dere sitter igjen med 18000 etter alle betalte regninger så vil jeg si at dere har god råd og at dere har råd til barn nr 3....[:)]

De var kulere før, da ga de alle ny innflyttede 70.000 kr for å få flere til å kjøpe der...men de slutta før vi kjøpte der[:'(][8D]

ja jeg vil si at dere har råd til det. 16000- 18000 er mye penger. bare å gå igjennom hva dere bruker de på og se hva dere kan klare dere uten[:D]

[:)]Man skal bare ha i bakhodet at småbarn er faktisk billige! De blir dyrere og dyrere etterhvert som de blir eldre. (Fritidsaktiviteter ,klær,sko ,slalom,langrenn ,skøyter osv. Koster penger å ha tenåringer ja - for i tillegg vokser de jo ut av ting omtrent før de rekker å bruke det!)
Men ,med 18000 bør dere klare en til ja!

ORIGINAL: _Alex..Micamor_

[:)]Man skal bare ha i bakhodet at småbarn er faktisk billige! De blir dyrere og dyrere etterhvert som de blir eldre. (Fritidsaktiviteter ,klær,sko ,slalom,langrenn ,skøyter osv. Koster penger å ha tenåringer ja - for i tillegg vokser de jo ut av ting omtrent før de rekker å bruke det!)
Men ,med 18000 bør dere klare en til ja!

Ja det er det jeg tenker på..merkeklær, dyre vesker og gud vet hva[8D] men da får de gå med aviser eller noe og spare litt selv[:D]

Men de kan jo arve utstyr osv etter hverandre siden det da blir 4 år mellom hver av de... har man først fått en til må man bare tilpasse da[:D]

ORIGINAL: Anskar

ja jeg vil si at dere har råd til det. 16000- 18000 er mye penger. bare å gå igjennom hva dere bruker de på og se hva dere kan klare dere uten[:D]

Ja det har vi gjort i november...brukte over 10.000 i matbutikker[:-] så der kan man spare MYE ja[:)] handleliste er en fin ting[8D]

ORIGINAL: mammasin

Hæ??[8|]
Men for å svare, så syns jeg jo at med ca 18 tusen igjen i mnd bør man ha råd til ett barn til[:)] Som du sier har dere endel utstyr fra snuppa deres.. Så for meg høres det ikke ut som noe problem[:)]

Bor i en kommune med under 2000 innbyggere mener jeg det var...så da støtter de alle med en sum til barnevogn for å få flere innbyggere[8D]

De kan vel arve litt etter hverandre også, klær og sånn.... må bare overbevise mannen min nå da[:-]

så kult med gratis vogn! du kan jo bare selge den ny og bruke en du har fra før da:)

Dere sitter igjen med nesten mer i mnd etter alt er betalt enn det vi har utbetalt! tror så absolutt dere har råd til en unge til.

dere har absolutt råd [;)] kan nok spare mye på mathandlinga hvis dere bruker 10 000 pr måned! [8D] 

tror dere har råd ja[8D][:D]
vi har litt mer enn det før regningene er betalt jo[8D]
og vi har helt grei råd synns jeg[8D]

Back
Topp