har vi begynt å handle?

tinemor fra sula

Forumet er livet
ej he kjøpt en body så langt...he jo to gutta fra før så he det meste av utstyr og klær siden vi får en gutt til :-)
men mangler eller vil ha nytt

*stellebord
*sett i str 56
*sengesett i den minste str.
*sett i str 74
*dress i str 50-56

har dokke begynt å handle eller he dokke det meste dokke som har barn fra før?
 
Har ikke handlet noe enda, og det er min første.. Ventet på ordinær ultralyd, men nå har jeg vært der, og enda har jeg ikke helt turt å kjøpe noe. Kanskje jeg skal driste meg inn i en butikk i dag? Har litt lyst! :)
 
Jeg venter tredjemann men har solgt bilstol og vogna, gitt vekk det meste av kle for eg var jo ferdig 8-) Men har jo litt i de minste str. Så langt har jeg kun kjøpt en pysj, mamma kom med tynn dress i str 50 og det er det eneste innkjøpet så langt. Blir nok ikke handlet før vi kommer i januar februar :)
 
Har ikke kjøpt noe enda, men begynt å planlegge en del. Har ingen ting fra før så er jo litt som skal inn. Har ikke så kjempe stor leilighet og tenkte å vente med ommøbleringen til etter jul, vil derfor helst ikke ha så mange store ting inn hit enda. Hadde egentlig ikke tenkt å begynne handlingen før i januar/februar en gang, men når jeg sier dette til venninne mine som har barn så blir de helt sjokket over at jeg ikke har begynt enda. Hva synes dere? Når bør man ha det meste på plass? Skal man legge opp til at det kan bli en tidlig fødsel eller at man blir liggende de siste mnd med bekkenløsning? Samboeren min kan jo selvfølgelig handle inn, men han ser på det som skrekk og gru å løpe rundt på shoppingsentere og finne babyting. Jeg har jo gledet meg litt til det, så hadde nok blitt litt skuffet om formen min blir så dårlig at jeg ikke får handlet inn selv. Skulle ønske vi hadde et stoort babyrom vi bare kunne sette alt sammen inn på så jeg kunne begynne å gjøre alt klart :) Og til slutt så må jeg nevne at jeg har en liten tanke bak i hodet om at det er fortsatt mulig å miste eller at ting kan gå galt, så egentlig litt redd for å stelle og styre og glede meg alt for mye enda... Flere som tenker sånn?
 
Har det meste fra før, men skal ha ny barnevogn, og vurderer ny bilstol, da den vi har er litt gammel og godt brukt,.
 
Venter vår første, og tør ikke handle noen store ting før etter ultralyden om 1,5 uke i tilfellet alt ikke er som det skal.

Men har kjøpt en body, en sparkebukse, to luer, en fleecedress og noen sokker. Har fått litt i gave også fra utålmodige slektninger 
 
Jeg startet med å kjøpe to-tre klesplagg allerede i 13 uke etter å ha vært på privat ul.  Nå har jeg vært på ordinær ul, og vi har kjøpt inn flere klesplagg. Annet utstyr som seng, vogn, stellebord osv. har vi ikke startet med ennå. Det gjør vi nok i desember-januar. Vogna må vi hvertfall bestille før jul, ettersom den kan ha opptil 3 måneders leveringstid. 
 
Jeg har kjøpt et klessett:) har komt over et røverkjøp på finn - så kanskje det blir barnevogn iløpet av uken.Tenker å kjøpe litt nå og da siden dette er vårt første barn og det blir litt utgifter til sammen for alt vi trenger:) Har vært på ultralyd så da tørr jeg å kjøpe inn litt. 
 
Er vårt første barn, så her mangler vi alt... Tenker vi må spre utgiftene litt vi og..Har av alle ting kjøpt bilstol! Mest fordi vi kom over ett kjempetilbud. Og så har jeg kjøpt en body....Jeg har ikke tenkt å vente til etter nyttår med alt...Er jo en risiko for at man blir dårligere eller føder for tidlig. Jeg er selv født nesten to måneder for tidlig, og da vil man vel nødig gå på shopping ;-)

Nå er det jo selvsagt ikke så sannsynlig, men jeg liker å ha kontroll på ting ;-)
 
Er vårt første barn, så her mangler vi alt... Tenker vi må spre utgiftene litt vi og..Har av alle ting kjøpt bilstol! Mest fordi vi kom over ett kjempetilbud. Og så har jeg kjøpt en body....Jeg har ikke tenkt å vente til etter nyttår med alt...Er jo en risiko for at man blir dårligere eller føder for tidlig. Jeg er selv født nesten to måneder for tidlig, og da vil man vel nødig gå på shopping ;-)

Nå er det jo selvsagt ikke så sannsynlig, men jeg liker å ha kontroll på ting ;-)
 
ej huska når vi sku ha vor første,mykje som må handle inn..
og det blir dyrt med bilstol,vogn og seng å egentlig alt man må ha så lurt å dele utgiftene litt utover...slik det ikkje blir alt på en gang...men man kan komme over mange gode kupp på finn :-) men sia ej visste ej ville ha mange onga kjøpte ej vogna ny,da veit ej at den held :-)
 
ej huska når vi sku ha vor første,mykje som må handle inn..
og det blir dyrt med bilstol,vogn og seng å egentlig alt man må ha så lurt å dele utgiftene litt utover...slik det ikkje blir alt på en gang...men man kan komme over mange gode kupp på finn :-) men sia ej visste ej ville ha mange onga kjøpte ej vogna ny,da veit ej at den held :-)
 
Ja, var/er planen å kjøpe alt nytt her også siden dette er vårt første barn og vi skal ha flere. Men vi har bestemt oss for å kjøpe en Nordic cab, men trenger også en "vanlig" vogn så da fant vi ut at vi skulle sjekke på finn. Vognen vi skal se på er nesten til halv pris og er 2011 modell og bare brukt til et barn - så om den ikke er helt "herpet" så slår vi til på den  ;-) 
 
JA! Eller; jeg vet ca hva jeg skal kjøpe - håper bare at noe kommer på salg i "julekalenderne" til butikkene eller til litt januarsalg :D
Spesielt New Born settet til Stokke, og Stokke stolen.
Storesøsteren har en Stokke, men hun kommer forsatt til å bruke den i noen år til, så da må jeg kjøpe en til.

Men søskenvogn har jeg kjøpt! Fikk en råbillig vogn til kun 1500 (kostet over 10.000 i 2010!). Da måtte jeg bare slå til!

Venter med å bestille hovedvognen til desember/evnt. starten av januar ;) Vil helst at serienummeret skal ha 2013 (slik at de er produsert i så nytt år som mulig), selvom 2013 modellene allerede er butikkene i høstdelen av 2012, hehe. Jeg er litt sær på vogn området, hehe.

Har en skikkelig utfordring med stelleplass på badet. Da det er kun 53 cm mellom speilet og veggen - og det er det eneste stedet man kan henge opp noe/sette noe...
Så tror at jeg byttet ut den litt slitne (dog fine) kommoden som står der nå - for den fyller ikke plassen helt. Kjøper en som passer akkurat inn, og legger stellematten oppå der. Da får jeg både nye kommode, samt stelleplass til babyen med vasken i umiddelbar nærhet :)

Å, men først skal jeg igjennom en travel jobbhøst og tre eksamener neste måned.
Få unna julegaver, hente valpen, stor vask og rydding før jul, og sååååå... kan jeg endelig begynne å handle inn, hehe. Da håper jeg at roen har senket seg (selvom valpen spinner rundt) ;)

 
Har kjøpt tvillingvogn og to bilstoler med baser på finn.no  :)
 
Førstemann, og nesten alt er kjøpt inn. Mangler seng, vippestol og babygym. 
 
Måtte handle inn litt klær etter 1. kontroll da jeg fikk høre hjertelyden. Men tenker å vente med resten til etter ordinær UL i tilfelle det ikke går bra. Om alt viser seg å være fint på tirsdag, blir det kanskje en liten shopping tur. Da dette er vår første tenker vi at det er greit å spre utgiftene :)
 
Vi har alt det store fra sist, barnevogn, seng, stellebord, bilstol.. ja.. Så det blir vel litt sånn småtterier etterhvert.. har mye klær også men hvis det faktisk ER ei jente så må hun jo få noe nytt da.. Tør ikke tro på det før vi har sett det flere ganger, for jordmor var ikke sikker.. :P Og skulle det bli gutt likevel, kommer jeg nok også til å kjøpe litt nytt etterhvert, men da er det jo ingen hast :)
 
Vi har solgt og gitt bort mye av det vi hadde sist, så vi må kjøpe endel! :) Har kjøpt bilstol med base. Ellers tar vi litt etterhvert.. Har noe klær da, men ikke så mye siden vi har jente og venter gutt denne gangen.. Men må sende mannen på loftet, for og få den fulle oversikten over hva vi har ;)
 
Back
Topp