Har vert til hørsels test

juliuspus

Glad i forumet
No har min sønn vert til hørsels test på øre nesen hals avdelingen på sykehuset, og legen sier at han hører det han skal høre, dvs ingenting i veien der. Hadde litt kort tunge, kanskje det har innvirkning på språk utviklingen, men legen forsikret sambo om at språket kom til å komme, han er bare litt sein.

Vi har også vært på sykehuset og testet hørselen på vår eldste jente pga litt sen språkutvikling. Men fant ingen tegn til nedsatt hørsel her heller. Kommer vel etterhvert [:)] Har også hatt utredning av ppt i barnehagen, men de har nå kommet frem til at hun er innenfor normalen, så da kan vi slappe litt av [:)]

I vår barnehage har dei ikkje tatt noen test, men så er det ikkje språket som er hovedproblemet her, det er mest det sosiale.  Uansett er det veldig greit å ha testet både syn og hørsel, no ser eg at etter han fekk briller så er han mye mer opptatt av å se på andre unger, han enser i all fall at dei er tilstede..

Har assistent i bhg, er bare at dei ikkje har tatt test og funnet ut hvilken alder språket hans er på.Etter PPT begynte med han i midten av februar har vi sett en stor positiv utvikling på språk, og en liten men likevel positiv utvikling på det sosiale. Poenget, tror eg, er å finne noe han interesserer seg for, og deretter prøve å få ungene til å vere med han på det.
Dette virker i all fall når vi prøver..

Back
Topp