Har veien til svangerskapet vært lang?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Camilla
  • Opprettet Opprettet
M

Moderator Camilla

Guest
Noen trenger hjelp og andre ikke.

Hvordan har det vært for dere, har det vært en lang vei for dere, eller har dere klart å bli gravide selv?

Å bli gravid uten hjelp er ingen selvfølge og jeg føler meg utrolig heldig som har klart å bli gravid uten hjelp, 2 ganger :Heartpink

Ja!
Med førstemann trengte vi nesten ikke prøve en gang.. Men denne spiren har latt vente på seg! Fire år gikk det fra vi bestemte oss for å prøve til den satt. Siste året har jeg gått jevnlig til gynekolog. Ble diagnostisert med pcos på første time hos han, så det er nok derfor det har vært vanskelig. Vært ganske irritert på meg selv for at jeg ikke oppsøkte denne legen tidligere..
Blir nesten 7 år mellom første og andre barn.

Vi har vært veldig heldige og blitt gravid med begge to med en gang vi begynte å prøve <3

For oss var veien litt lang, men synes også at det gikk greit at det tok tid. Vi brukte nesten 2 år fra vi begynte å prøve til det gikk. Det siste av de årene gikk det i eggløsningstester for å time det best mulig. Det var ikke noe galt med min mann, så jeg ble henvist til gynekolog. Rett etter innkallingen til timen kom i posten ble jeg gravid til vår store overraskelse. Litt morsomt at det skjedde da. Men da jeg var i uke 7 (6+3) endte det i en SA. Det var i hvert fall godt å få bekreftet at jeg var i stand til å bli gravid, så timen hos gynekologen avbestilte jeg. Vi ventet en vanlig menstruasjon før vi prøvde igjen, og jammen meg satt spiren med èn gang da. Veldig merkelig at man kan slite så lenge med å bli gravid og så plutselig løsner det :knegg: Kroppen er jammen meg underlig!

Dette er min tredje. Satt på 2pp. Eldstemann ble jeg også fort gravid med. Men det er 17 år siden så husker ikke akkurat. Mellomste er uplanlagt. Men mellom nr 1 og 2 så har jeg 2 års prøveperiode der det endte med pergokur pga manglende el. De mente pcos mens jeg heller mye mot psprøyta.

Back
Topp