Har vært på ul (men absolutt ikke gravid-relatert)

Olive76

Forumet er livet
Var på kontroll etter operasjonen idag. Det så vist bra ut. Skal begynne på hormoner til august. Men da skal jeg slutte å amme. Hadde Felix vært jente kunne jeg fortsatt, men kvinnelige kjønnshormoner er lite gunstige for en liten gutt. Det skjønner jeg jo.
Men jeg er ganske lei meg for at jeg må avslutte ammingen når han bare er 5 mnd. Skal jo nok bli folk av ham på mme, det vet jeg jo. Men det er noe med amminga som gir en helt spesiell form for nærhet. og så er det så lettvint.
Legen begynte å bable om politikk og sånt. Og at det var helt håpløst at man skulle amme til barnet var 2 år og det var ikke næringsmessigt korrekt og blablabla. Men det var ikke akkurat der jeg var- Ville ønske jeg kunne amme og så trappe ned i takt med at den faste føde ble økt. Men sådan blir det ikke. blir bråstopp etter ferien istedet!
Trenger litt tid til at fordøye det og venne meg til tanken. Akkurat nå er det hele bare trist... og så kan jeg ikke en gang skylde på hormoner.....
 
Jeg forstår godt at du synes det er trist jeg - ikke noe negativt om flaskebarn i det hele tatt, men jeg personlig har satt stor pris på den nærheten ammingen gir. Nå har du ikke noe valg, og da må du bare tenke på at felix har mer godt av en frisk mor enn noen ekstra måneder med morsmelk... og du får jo amme i et par måneder til i det minste (jeg regner med at du har undersøkt muligheten for å utsette hormonstart littegrann)
 
Rådet om å vente med hormoner til det var gått 3 mnd etter operasjonen kom fra hormonlegene på sct. olavs hospital. så følger det.
Men så er jeg litt usikker på om det hormonpreperat jeg har fått resept på er det rette. Legen bladde først opp på et rent østrogen-preperat i felleskatalogen og lot meg lese, Da måtte jeg jo fortelle ham at det ikke var anbefalt med ren østrogen når livmor var igjen (hadde lest på leksen før jeg kom dit og det sto jo også i felleskatalogen). Så bladde han opp på et annet middel. et kombinasjonspreperat med gestagen i. Det blir i alle fall mer rett. Men føle det ble litt tilfeldig allikevel. Lurer på om jeg skal be min faslege sjekke litt nøyere opp for meg. Er selv på ganske bar bunn her og vil gjerne dobbelsjekke at det blir rett....
 
Skjønner godt at du synes det er trist å slutte og amme, synes det var veldig vemodig begge gangene. Alannah fikk flaske fra hun var 9 mnd, og det var mye mer lettvindt enn jeg hadde trodd på forhånd. Men like koselig var det jo ikke, selv om jeg la Alannah i "ammeposisjon".

Håper du får en medisin som passer deg, og jeg holder med deg i å få sjekket det videre ut med fastlegen.

Forresten synes jeg legen var en dust som sa at han ikke skjønte noe av amming til 2 år, det er jo det who anbefaler. Virket jo som han var veldig nedlatende til amming.

Skjønner du er lei deg, og det har du lov til å være. Desverre blir ikke ting alltid som vi ønsker.
 
Legen var for det første mannlig og for det andre av utenlandsk opprinnelse. Jeg velger å tro at det kan ha betydning for hans holdning til amming. Han har rygte for å være veldig dyktig. Og det tviler jeg ikke på han er. Men har opplevd, særlig hos de mannlige leger på gyn - norske såvel som utenlandske - at de ikke helt skjønner kvinnens psyke og sårbarhet. Derfor er det ikke enkelt å samtale når jeg er lei meg og ikke får forståelse for det. Så tror en liten prat med min kvinnlige fastlege kan være nyttigHun er også utenlandsk, men kvinne!
 
Jeg hadde også følt meg trist og lei for å måtte avslutte ammingen. Husker hvordan det var da Aslak var liten baby og ammingen var bånn! Som du sier så er det helt forståelig at kvinnelig hormoner ikke er så bra for Felix!
 
Sender deg en stor klem, skjønner deg godt at du er trist rundt ammingen og alt som skjer med kroppen.Men godt å høre at det så bra ut på ul.
 
Back
Topp