Har vært på tidligtidlig ultralyd i dag..

Lyckeliten10

Forumet er livet
VIP
✨️Julestjernene2023✨️
Septemberlykke 2024
Oktoberfest 2024 ❤️
Hei jenter :happy:
Var i dag på ultralyd (uke 7+4) og vi så fine sterke hjerteslag. Men jm mente at jeg var kortere på vei. Jeg har hatt ganske stabile sykluser og skulle hatt ikm den 15.april og testet positivt 3 dager før. (Forrige mens var 18.03) Lillespiren var bare 7mm og plommesekken godt synlig enda. Har noen av dere vært på så tidlig ul og kommet tilbake senere der alt har rettet seg opp igjen?
Blir jo litt småredd for at det skal gå feil vei..:oops:

Altså..jeg hadde IVF, men ble målt til 7+6 da jeg var 7+2.
Og jeg kunne jo se at utviklingen lå litt foran, for har hatt TUL i uke 7+x før.
I uke 13 ble hun målt på dagen i riktig størrelse.
Må huske at embryo/foster vokser mye i rykk og napp, og det kan være opp mot 5 dager feil av den grunn.. (i tillegg vil 1mm feilmåling gi "feil" størrelse). Det tidspunktet fostre er i mest mulig lik størrelse, er rundt uke 12; så om man skal regne seg bakover, vil den være mest rett å gå etter. (Men kan fremdeles slå noen dager feil).
Så det ville jeg ikke tenkt på.

Forøvrig! Selv om du har stabile sykluser, så kan du jo ha hatt f.eks 12 dager, istedenfor 14 dager lutealfase, som din standard.. :)

Jeg testet positivt allerede 7dpo denne gangen, så da gyn mente jeg var 5+5 og ikke 6+5 skjønte jeg at det ikke stemte. Hos fastlegen i uke 8+0 ble jeg målt til 7+5, sykehuset 9+3 ble jeg målt til 9+1. Tilbake hos samme Gyn 10+3 og målt til 9+5. Hos fastlegen 11+6 mente hun (basert på hodemål bare) at jeg var flere dager lenger på vei. Sykehuset 12+4, målt til 12+2. Tilbake hos samme gyn 16+0 og målt til 16+0! Så som du ser kommer det helt an på Hvordan de ligger og også hvordan de måler. Det er små marginer så tidlig!

Skal på oul på mandag (19+3), så spent på hva den ultralyden sier. Ettersom jeg testet positivt allerede 7dpo VET jeg jo at jeg ikke kan være noe kortere på vei! Men som det allerede er sagt her så vokser de i rykk og napp :happy:

P.S. Plommesekken skal være synlig så tidlig. Den var godt synlig hos meg på ultralyden i uke 10 (både dette svangerskapet og sist da jeg også ble målt til 10+2).

Last edited:
Back
Topp