Har vært på legevakta med lillegutt!

moccii

Elsker forumet
Jeg som skrev om min forkjøla sønn tidligere i dag [:)]
Tenkte det var greit å oppdatere dere om hvordan det har gått [:)]
Han begynte bare å hoste mer og mer og begynte å få utslett på ryggen, så vi tok en tur på legevakta. Utslettet var typisk "virusutslett" og det var visstnok et virus i høyre lunge. De sier nå alltid virus når de egentlig ikke vet hva det er da [&:]
Fikk hvertfall Bricanyl mikstur som han skal få 3 ganger daglig. Hvis ikke dette hjalp, så mistenkte legen falsk krupp [&:]
Aaaanyyyywaaaay, nå er hvertfall Axel i seng og jeg håper av hele mitt hjerte at han sover i natt.
Jeg er ganske sliten etter 2 våkne netter [:)]
Ha en fantastisk kveld og natt alle sammen [;)]

Krysser fingre for at dere får en god natts søvn begge to!!...og bra det ikke var noe mer alvorlig, men aldri noe særlig når disse smågulla er syke uansett da..[&:] så masse god bedring til lillegutt - håper det går fort over! [:)]

ORIGINAL: Cilie#

Krysser fingre for at dere får en god natts søvn begge to!!...og bra det ikke var noe mer alvorlig, men aldri noe særlig når disse smågulla er syke uansett da..[&:] så masse god bedring til lillegutt - håper det går fort over! [:)]

Tusen takk [:)] Ja nå skal jeg pent komme etter og legge meg i håp om noen timer på øyet. Jeg er veldig glad det ikke var noe mer alvorlig. Er jo ikke mer enn 5 uker siden vi var inne på sykehuset i 5 dager og han hadde RS-virus. Så etter den runden her håper jeg han holder seg frisk en stund [;)]

uff så kjedelig når de sier virus. Men bra du fikk medisin til han. krysser fingrene for at medisinen gjør susen og at dere får god natt søvn[:)]

Krysser fingrene for at lille blir fort frisk!

Håper dere har fått sove og gutten er på bedringens vei [:D]

Masse god bedring til lillegutten din [:)][:)]

Tusen takk alle sammen [:)]

ORIGINAL: Scorp80

Vet ikke om du fikk med deg at Emma var innlagt på sykehuset tidligere denne uka pga falsk krupp!?

Jeg fikk vite at så små barn ikke skal ha sånne miksturer pga fare for lungebetennelse som bivirkning fordi di ikke klarer hoste opp alt som blir løst opp. Anbefaler deg å kontakte sykehuset for dette. For legevakten skriver ut hostesafter, mens barne avdelingen fraråder det på det sterkeste.

Det som funket på Emma var inhalator og steroider/kortison.

Hei.
Nei det fikk jeg ikke med meg. Å kan det være en bivirkning? Dumt at legen ikke forteller meg det da.
Axel fikk mikstur i går kveld og han har sove hele natta. Så det gjorde tydeligvis susen.
Bør jeg likevel ringe sykehuset og høre?
Dette er en mikstur som skal utvide bronkiene, ikke direkte hostesaft. Den heter Bricanyl.

ORIGINAL: Scorp80

Jeg har overhode ikke mer peiling enn det jeg skrev i forrige innlegg. Om du ringer å hører må du jo bestemme selv, men jeg hadde ringt å hørt direkte med barne avd, det er di som vet best ang så små barn.

Emma fikk ingen mikstur pga fare for lungebetennelse som bivirkning iallefall.

Ellers anbefales det damp og frisk luft. Sett deg på badet med lillegull, og sett på dusjen så det blir damp i rommet. Skal funke bra på lungene.

Og igjen, sier bare videre det jeg fikk beskjed om på sykehuset[8D]

god bedring til lille Axel[:)]

Ok. Han er alltid bra når vi er ute. Men vil ikke ha han så mye ute når han er syk. Men det med damp skal jeg prøve hvis han tetner [:)]

Takk skal du ha[:D]

Tusen takk alle sammen [;)]

Han har sovet i HELE natt [:D]

ORIGINAL: termin10112010

Han begynte bare å hoste mer og mer og begynte å få utslett på ryggen, så vi tok en tur på legevakta. Utslettet var typisk "virusutslett" og det var visstnok et virus i høyre lunge. De sier nå alltid virus når de egentlig ikke vet hva det er da [&:]
Fikk hvertfall Bricanyl mikstur som han skal få 3 ganger daglig. Hvis ikke dette hjalp, så mistenkte legen falsk krupp [&:]
Aaaanyyyywaaaay, nå er hvertfall Axel i seng og jeg håper av hele mitt hjerte at han sover i natt.

Uff ikke noe kjekt :(

Nå har hun røpt navnet på sønnen, kansje vi nå klarer å finne ut hvem som gjemmer seg bak dette nicket? hehe... Jeg er så nysjerrig :P

ORIGINAL: Trizia

Nå har hun røpt navnet på sønnen, kansje vi nå klarer å finne ut hvem som gjemmer seg bak dette nicket? hehe... Jeg er så nysjerrig :P

Hihi, jeg har vel skrevet navnet hans før også tror jeg. Bare å spørre hvis dere lurer på noe [:)]

Huff.. god bedring til lillegutt!:(

Så bra at han har sovet i natt da[:)]
God bedring til lillegutt!!

så godt han har sovet=) ej tar alt legen sier med en klype salt. ang virus så er det vel et ord leger har diktet opp selv. har noe med når de skal å ikke skal gi antibiotika. folk har fått det for mye å begynner å bli imun. så dermed må de ha en grense på når de skal gi antibiotika å ikke. så lenge crp er under 50 får man ikke antibiotika. så da har de vel bare lagd ordet virus for ikke vi skal bli hysterisk, eller noe i den dur.. min mening=)

ORIGINAL: chriz

så godt han har sovet=) ej tar alt legen sier med en klype salt. ang virus så er det vel et ord leger har diktet opp selv. har noe med når de skal å ikke skal gi antibiotika. folk har fått det for mye å begynner å bli imun. så dermed må de ha en grense på når de skal gi antibiotika å ikke. så lenge crp er under 50 får man ikke antibiotika. så da har de vel bare lagd ordet virus for ikke vi skal bli hysterisk, eller noe i den dur.. min mening=)

Helt enig med deg chriz. De sier virus når de egentlig ikke vet hva det er som er galt. Jeg får prøve miksturen noen dager. Hjelper det ikke, kontakter jeg fastlegen. Han pleier stort sett å henvise til barneavd på sykehuset hvis han er i tvil. Bedre det enn å bare si at det er virus. Men men. Legen på legevakta i går sa hvertfall at han hørte noe "ulyder" i høyre lunge.

ORIGINAL: Bambling

ORIGINAL: Trizia

Hun har presentert seg som ny bruker for lenge siden, og sagt at hun ikke er en aktiv bruker her inne fra før.. [:)]

Ja det har jeg gjort. Men fortsatt noen som er nysgjerrige [:)] Kanskje ikke alle fikk det med seg [;)]

Helt enig med deg chriz. De sier virus når de egentlig ikke vet hva det er som er galt. Jeg får prøve miksturen noen dager. Hjelper det ikke, kontakter jeg fastlegen. Han pleier stort sett å henvise til barneavd på sykehuset hvis han er i tvil. Bedre det enn å bare si at det er virus. Men men. Legen på legevakta i går sa hvertfall at han hørte noe "ulyder" i høyre lunge.

lyder i lungen??? da ville ej kontakta fastlegen min. jenta mi fikk ventoline. men ej syns ikke den hjelper så godt som flutide (astmamedesier) siden broren har så brukte ej hannes å det hjalp på slimet ho hadde i halsen!!!

lyder i lungen??? da ville ej kontakta fastlegen min. jenta mi fikk ventoline. men ej syns ikke den hjelper så godt som flutide (astmamedesier) siden broren har så brukte ej hannes å det hjalp på slimet ho hadde i halsen!!!

Ja legen på legevakta sa så. Syns jo det var litt rart at de ikke tok røntgen av lungene jeg da. Siden det er så kort tid siden han hadde RS-virus. Mistenker du at det kanskje kan være astma? Hmmm, det har ikke jeg tenkt på.
Tror jeg får ta en telefon til fastlegen i morgen jeg [&:]

Back
Topp