Har vært hos jordmor:-)

Nr 3 i april?

Glad i forumet

Hadde min første time til jordmor i dag og det var så koselig. Jeg går til samme jordmor som jeg hadde sist svangerskap. Hun fylte ut helsekort, satt termin til 16. september (men den endres på ord. UL), sendte henvisning til duotest, pratet litt om videre oppfølging og hva jeg ønsket meg eller forventet av henne. Ellers så var mitt BT litt høyt og hun ønsket jeg skulle gå til legen å få en sykemelding. Jeg hadde selv tenkt å gå til legen for å spørre om en sykemelding pga føler meg så sliten og energiløs. Jeg har time til legen senere i dag, så er spent på om hun er enig! Jeg syntes det var så godt når jordmor ønsket en sykemelding på meg fordi jeg har vært så redd for å ikke bli trodd... 

Skal tilbake til jordmor når jeg er 15 uker

Godt du er fornøyd da =) 
Håper du får slappet av litt!

Gøy :)

Hva er en duotest?

Så fint med så koselig jordmor da

Fragle1 skrev:
Gøy :)

Hva er en duotest?

En genetisk test for å se om det er genetiske feil på fosteret. De tar blodprøve og sammenlikner resultatene fra den med en UL i uke 12-13, og da kan de gi antakelser på hvor sannsynlig det er at barnet er friskt eller ikke. Det er en test jeg får pga jeg blir 38 år og det er større sannsynlighet for ett barn med genetiske feil etter passert 38 år. Håper du forstod, vanskelig å forklare...  

Åja, stemmer! Venninna mi tok også en sånn test. Frisk og fin jente på to år! :)

*Twixie* skrev:
Så fint med så koselig jordmor da

Back
Topp