Har vært hos jm...

1rosa+1til?

Elsker forumet
Ja da har jeg kommet hjem fra jordmor. Alt sto bra til og jeg har gått opp 3 kg siden jeg ble gravid... Vi snakka litt om matvaner og div, for at jeg skal slippe å gå opp så mye i gr... Jeg ble oxo sykemeldt resten av svangerskapet grunnet mine tidligere sa'er... Siden hun vil jeg skal ha full ro i svangerskapet... Så da skal vi søke om svangerskaps penger.. Noe jeg var litt i mot.... Men jeg må jo bare høre på hva jm og legen sier... Så da skal jeg gå hjemme hele tia... Hun har oxo meld meg på forsterket helsestasjon. og blir fulgt opp i hue og rumpa :D og det er supert... Hun melde oss oxo på svangerskaps kurs og vanngymping for gravide hehe... Så utrolig mye moro vi skal få være med på :D Så utrolig mye moro å glede seg til hihi...

Så nå er jeg helt i 100 :D denne gangen skal det gå så utrolig bra :D

Har oxo kjøpt litt baby tøy i dag hehe. De hadde 50 til 70% på masse vis av fine nøytrale klær...

Så nå har vi : God og tykk kjøre dress, to bodyer, en fleece dress, 4 sokker, og en sparke bukse, to smukker, smukke snor, bamse med natta sang og en liten rangle... (noe har vi fått fra før da)

hihi klarer ikke å la være vettu hihi

dytte

så bra!!!
Sikkert lurt å høre på JM og lege ang å ta det med ro. Veiktigste nå er å ta vare på seg selv og den lille spiren!
Ser du har masse å glede deg til, så da er det bare å nyyyyyyte tiden!
GRATULERER

Takk takk <3 Ja masse fint å glede seg til <3

Så godt at du blir tatt godt vare på av jordmoren din :)
Ser ut som du får et flott svangerskap [:D] Gratulerer!!

Ja fått verdens herligste jm <3

Jeg har nettopp fått innvilget 100% svangerskapspenger til jeg går i permisjon. Jeg ble rådet det av jordmor og lege på sykehuset slik at jeg har større sjans til å beholde den lille.
Jeg var også litt i mot. Hva skulle jeg finne på da liksom?!
Men jeg kjenner i ettertid det er bra. Jeg får fort vondt i magen og må sette meg ned hvis jeg går tur, i tillegg til blødninger. Så jeg får signaler hele tida som sier at jeg må ta det med ro.
Så tror det kan være greit å høre på hva de sier, for de vet hva de snakker om.
Fint å bli med på masse kurs å sånn da! Det er spennende.

Denne gangen skal det gå kjempebra[:)]

ORIGINAL: litjpi

Jeg har nettopp fått innvilget 100% svangerskapspenger til jeg går i permisjon. Jeg ble rådet det av jordmor og lege på sykehuset slik at jeg har større sjans til å beholde den lille.
Men jeg kjenner i ettertid det er bra. Jeg får fort vondt i magen og må sette meg ned hvis jeg går tur, i tillegg til blødninger. Så jeg får signaler hele tida som sier at jeg må ta det med ro.

ja det er kjempe fint å få være med på så mye :D

Ja jeg vil jo gjerne at lille baby skal overleve... Så får bare håpe sjefen godtar dette da... Er jo i prøvetia mi :S jeg blir jo borte i over ett år i alle fall... Men men... Nav får bare betale meg, så vi overlever... Sjefen har jo ikke lov til å sparke meg føre jeg kommer tilbake... Men skjønner godt hennes frustrasjon... Skal ringe henne i morra og avtale et møte med henne...

Huff, skjønner at din situasjon blir litt ekkel. Men sånn er det, og sjefen din kan ikke sparke deg på det grunnlaget. Håper virkelig det ordner seg for deg og dere finner en løsning. [:)]

ORIGINAL: nadja1986

ORIGINAL: litjpi

ja det er kjempe fint å få være med på så mye :D

Ja jeg vil jo gjerne at lille baby skal overleve... Så får bare håpe sjefen godtar dette da... Er jo i prøvetia mi :S jeg blir jo borte i over ett år i alle fall... Men men... Nav får bare betale meg, så vi overlever... Sjefen har jo ikke lov til å sparke meg føre jeg kommer tilbake... Men skjønner godt hennes frustrasjon... Skal ringe henne i morra og avtale et møte med henne...

om hun spør om du kan slutte i jobben si nei... da mister du alt av rettigheter...

humm. da får jeg håpe sjefen er snill og god... er så redd for hva som vil skje... har virkelig ikke råd til å miste pengene mine... og har ikke råd til å ike få inn penger hver mnd[X(]

humm. da får jeg håpe sjefen er snill og god... er så redd for hva som vil skje... har virkelig ikke råd til å miste pengene mine... og har ikke råd til å ike få inn penger hver mnd[X(]

huff ja.. krysser for det nadja..

Håper dere begge har greie og snille sjefer.

Så bra at du blir ordentlig tatt vare på, Nadja=). Det er godt å høre. Denne gangen skal det gå bra;), så da er det like greit at du får gå hjemme. Blir kjedelig, men man finner jo alltid på noe[:)].
Pluss at du kan være masse her! hehe.

Stor klem fra Jay

takk takk jaybird...

Ja jeg håper sjefen er i det gode humøret når jeg kommer... gruer meg helt sykt[:'(][X(][8|] håper hun tar det pent og vil skrive under de papirene jeg må ha, sånn at jeg kan levere de til nav...

takk takk jaybird...

Ja jeg håper sjefen er i det gode humøret når jeg kommer... gruer meg helt sykt[:'(][X(][8|] håper hun tar det pent og vil skrive under de papirene jeg må ha, sånn at jeg kan levere de til nav...

Uansett så har du i hvertfall penger gjennom resten av svangerskapet og i permisjonstiden;). Og det er jo nesten 2år! Man må se positivt på en hver situasjon, tenker jeg=).

sjefen kan jo nekte å skrive under? eller er det noe hun er forpliktet til? jeg har jo bare jobbet for henne i en mnd[8|][X(]

sjefen kan jo nekte å skrive under? eller er det noe hun er forpliktet til? jeg har jo bare jobbet for henne i en mnd[8|][X(]

Tror ikke hun kan nekte. men kjenner ikke til dette. Hmmm... Nav har sikkert svaret (eller ikke). Nav er litt rar. Men jeg tror ikke hun kan si nei, hun kan jo heller ikke sparke deg fordi du er gravid. Så blir litt samme greie.

Men går svangerskapspenger ut av jobbens lommer, eller navs lommer?

det går ut av navs sin lomme hehe... men saken er jo det at vi skulle skrive kontrakt så fort jeg kom fra sykemeldinga, som går ut om en uke... men brått så fikk jeg ikke lov av jm og jobbe noe mere [:(] så da lurer jeg på hva rettihetene mine blir da...

jeg har ikke råd til å leve på dagpenger... siden den satsen er for lav... så får se hva sjefen sier når jeg ringer ho i morra... får be om et møte etter hun ar tengt litt på saken...

det går ut av navs sin lomme hehe... men saken er jo det at vi skulle skrive kontrakt så fort jeg kom fra sykemeldinga, som går ut om en uke... men brått så fikk jeg ikke lov av jm og jobbe noe mere [:(] så da lurer jeg på hva rettihetene mine blir da...

jeg har ikke råd til å leve på dagpenger... siden den satsen er for lav... så får se hva sjefen sier når jeg ringer ho i morra... får be om et møte etter hun ar tengt litt på saken...

Au, den svir om du ikke har skrevet kontrakt. Jeg håper hun er såpass gem at hun ikke gjør noe stort ut av den saken!

Back
Topp