ORIGINAL: Greit!
ORIGINAL: Glad70
ORIGINAL: Greit!
ORIGINAL: Glad70
En liten tur ja, men jeg fikk svidd av endel penger likevel.[;)]
Først og fremst så kjøpte jeg ny pc. Den gamle begynner å bli sliten, batteriet her helt slutt, og jeg har faktisk slitt hull i s-tasten![:o]
Jeg tenkte litt på Ihne, så jeg tok med 3 års kløne-forsikring.[8D] Egentlig mest med tanke på de to små her da. Vi har vanligvis pc'ene liggende i stua, og det har gått bra så langt, men man vet jo aldri.[8D]
Isabelle trengte et par til med votter, og jeg fant Reima TEC + votter med 30% rabatt hos Reflex. De hadde 50% på alle Reima TEC dressene også, så jeg slo til og kjøpte en som jeg håper passer til Isabelle neste vinter. Vesla har en i str. 98 å arve, så hun trenger ikke ny neste vinter.
Kjøpte med et par sorte Claire-gensere til 49 kroner stk. også (til Isabelle).
Vesla fikk ikkeno'. Men hun trenger ikke heller, hun har mer enn nok.
Hmmmmm, mon tro om de har dette tilbudet i alle Reflex-butikker?Jeg skulle ha kjøpt vinterdress til lillebror til neste vinter. Blir litt trasig å arve storesøster sin som er veldig rååååsa [8D]
Det vet jeg igrunnen ikke noe om, jeg har ikke sett noen reklame e.l., jeg så bare tilfeldigvis plakatene øverst på veggen hvor de hadde Reima-dressene. Denne butikken er en tidligere Fru Lyng-butikk (Ski Storsenter), men nå heter det jo uansett Reflex, så det skulle vel ikke ha noen betydning. Den Reflex-butikken vi har her i by'n har faktisk sluttet med Reima.
Jeg skjønner godt at du ikke vil la lillebror arve den råååååsa dressen.[;)] Jeg trodde faktisk ikke du var sånn veldig rosa-fan? Har du begynt å kjøpe mer nøytrale dresser og sånt nå eller, p.g.a. lillebror?
Du har rett, jeg er ikke akkurat så veldig råååååsa (bare litt)! Reimadressen som frøkena nå bruker er ensfarget mørkegrå, veldig unisexfarge [;)] Hun har den typiske "jente-looken" via lue, votter og sko [;)]
Men jeg kjøpte også en Reflex-vinterdress før jul, og den har typisk jenteprint/farge (brun med lilla snegler). Jeg kunne jo ha kjøpt guttemodellen, men slik ble det ikke denne gangen [8D] Har tenkt litt på å kjøpe guttemodellen til lillebror, som han kan bruke neste vinter. Men er litt usikker, da jeg ikke har noe erfaring med disse Reflex-dressene. Det jeg vet er at de er litt tynnere enn Reima sine, og betraktelig billigere [8|]
Vi har Reflex sine vinterdresser til jentene nå i vinter. For når jeg så at de som passet til Isabelle kostet 1700 kroner syntes jeg det var veldig dyrt... Jeg tenkte derfor at i år prøver vi Reflex sine. Vi har endel andre klær fra Reflex (regntøhy og ulltøy osv.) som vi har vært fornøyd med. Isabelle hadde dessuten parkdress (vår/høst) fra Reflex sist sesong, og den funket fint. Det er jo alltids en liten kvalitetsforskjell, f.eks. har Reima trykknapper, mens Reflex bruker borrelåser. Ingen stor sak, men disse borrelåsene har en tendens til å klistre litt i foret når barna skal ta på dressen selv f.eks. Jeg prøver derfor å passe på å lukke glidlåsen når den ikke er i bruk, og å lukke borrelåsene også før vask, og før man evt. putter dressen i en pose sammen med ulltøy. Jeg vil vel ikke si at trykknappene alene kan forsvare prisforskjellen, i hvertfall.[;)]
Så langt har vi vært fornøyd med dressene fra Reflex, jentene har vært tørre og varme. Nå vet jeg ikke hvordan det er hos dere, men i vår barnehage går de ikke ut hvis det er noe særlig kaldere enn -10 tror jeg. Kanskje litt kaldere på "stor" avdeling, om det er sol og vindstille f.eks. Småbarnsavdelingen her er i grunnen ikke så flinke til å gå ut om vinteren, så dressen til vesla er minimalt brukt.[&:] (jeg måtte kjøpe ny dress til henne fordi den minste Reima vinterdressen vi hadde etter Isabelle var altfor stor for henne[8D]).
Isabelle vil ikke ha på ull, i hvertfall ikke gensere. Det hjelper ikke om det er bomull inni, hun sier det KLØR![:@] Derfor spurte jeg i barnehagen om det holdt med de klærne hun har, eller om vi burde kjøpe et ekstra lag, en fleecedress f.eks. Hun jeg spurte sa i hvertfall at hun var varm nok med det hun hadde, altså som regel en tynn bomullsgenser/strømpebukse, hel strikket ulldress fra Reflex og Reflex vinterdress.
Så jeg ville igrunnen ikke være betenkt over å bruke Reflex dresser også neste vinter, men siden jeg nå altså kom over Reima til halv pris så kjøpte jeg en likevel. Vesla har jo også en Reima-dress å arve neste vinter, da får begge "like".
Nå var jeg jo så ekstremt heldig at jeg kom over Reflex vinterdresser på halv pris på senhøsten, eller var det 40% rabatt, jeg husker ikke helt akkurat nå, men det ble i hvertfall grisebillig. Dresser til begge to for 6-700 kroner tror jeg.[:D]