Har testa mme uten kumelk! Nutramigen.

Jeg har ikke lukta på nutramigen, men althera lukter nesten ingenting, og gulpen lukter heller ikke. Med nan og småfolk mme som vi testa i starten stinka melka og gulpen (nan var klart verst!)
Vi testa først nan så reagerte vi på all gulpinga, så testa vi småfolk sin og det var bedre et par dager, så tulbake til start. Så fikk vi en boks althera med helsesøster og vi fikk en ny baby uten overdreven skriking, gulping og bæsjing etter måltidene. Så fikk vi innkallelse til sykehuset og de tok prikktest og spurte oss ut om mating, om hun sitter eller ligger og om gulpinga og bæsjinga. Fikk vite hun har kumelksproteinallergi (var på sykehuset i november), og at hun kan vokse der av seg allerede innen ett år, og det er vanlig at de i allefall vokser det av seg innen skolealder. Vi skal då ny innkallelse i februar, og da skal vi teste grøt med kumelksprotein på forhånd. Der kvir jeg meg til for det er ikke gøy å se at hun blir dårlig, men krysser fingrene for at hun ikke blir det! :)

Jeg supplerte mm/mme første måneden, men siden hun aldri tok puppen så orket jeg ikke pumpe meg og prøve å få hun til å spise av meg etter en måned.

Håper dere finner ut av det og får set på resept dersom dere trenger større mengder :) legen sendte inn søknad til helfo..eller nav kanskje..husker ikke..og vi fikk brev i posten om at det var godkjent :)
hvordan synes du den althera smaker? For Nutramigen smaker direkte vondt! :eek:
Tviler på at vi får det på blå resept sålenge det ikke er bevist allergi, og sålenge hun hovedsaklig får mm. Da er det jo ikke store mengdene det er snakk om at vi trenger. Det blir noe annet om jeg mister melken og vi trenger kun mme!
Bra dere fant ut av hva som var galt, ikke noe gøy når de små blir så syke. Syntes selv det var så ekkelt hver gang hun fikk blod i avføringa etter å ha fått mme :(
 
Det er så mange merker hehe, vet bare av nestle jeg:) Holle er økologisk ser jeg, det er flott:)
Jeg syntes det var så mange forskjellige tilsetningsstoffer i den Sinlac grøten, så ville heller gi henne et renere produkt ;) I Holle-grøten er det kun f.eks. rismel og b-vitamin :) Hun likte den veldig godt iallfall, men tarmen var ikke helt klar for å fordøye grøt. Så vi prøver på nytt om en måned, da er hun 6 måneder!
 
Jeg syntes det var så mange forskjellige tilsetningsstoffer i den Sinlac grøten, så ville heller gi henne et renere produkt ;) I Holle-grøten er det kun f.eks. rismel og b-vitamin :) Hun likte den veldig godt iallfall, men tarmen var ikke helt klar for å fordøye grøt. Så vi prøver på nytt om en måned, da er hun 6 måneder!

Det blir Holle her også, sett på produktene ders, ser veldig bra ut. Vet du om de selger Holle på Life helsekost?
 
jo takk, jeg fullpumper så på reise er det litt av et styr å passe på at jeg har nok flasker og melk med til turen og uforutsette hendelser ;)

Da er du enda flinkere :) flott med morsmelk! :) jeg slutta for det rant i stie strømmer og ble utslitt av å ikke kunne være borte fra pumpa så lenge. Hadde jeg bodd nærmere sykehuset skulle jeg gitt til melkebanken. Jeg var egentlig godt fornøgd med puppene mine, men nå er de små igjen..hehe..
 
Jeg har gitt fie sviskesaft i mme...siden hun ike syns kunn sviskesaft var noe særlig, og det gir jeg henne siden hun blir litt hard i magen av grøten....i dag kjøpte jeg sinlak sin grøt uten gluten og laktose og utn kumelksproteiner...for hun liker ikke smaken på nestle sin grøt...så jeg prøvde den istede, men var ikke så begeistret for den heller....

Tror bare hun ikke er spesielt gla i grøt i det store og det hele....meeen øvelse gjør mester :)
 
Det blir Holle her også, sett på produktene ders, ser veldig bra ut. Vet du om de selger Holle på Life helsekost?
Ja det er der jeg har kjøpt det;) liker å vite at det er minst mulig tilsatt i grøten, så kan man heller tilsette frukt og smaker selv! :)
 
Hmm..interessant..vi tok i allefall prikktest. Jeg hadde jo hørt noe om at babyer ikke kunne ha allergi eller kanskje det var at det ikke kunne påvises.. I allefall så tenkte ikke jeg på allergi før helsestasjonen begynte å snakke om det, og legen sendte oss til sykehuset. De sa i allefall at hun har fått påvist kumelkproteinallergi og at vi bare må vente en stund og prøve å gi mat med melk med noen måneders mellomrom. De ville også følge opp på sykehuset så ikke hun skal bli underernært/feilernært når vi skal gi annet enn mme og grøt.

Jeg aner ikke om det er arvelig med kumelkproteinallergi. Vi har ikke det. Jeg tåler ikke laktose, men det er jo intoleranse bare. Jeg spiser ofte ting jeg vet jeg ikke tåler, blir dårlig i magen og gjør det samme neste gang fristelsen blir for stor ;-p

Jeg skal spørr neste gang vi er på sykehuset dersom jeg husker det ang det legen din sa om at det ikke kunne påvises før barnet er 3 år. Syns det er rart de sier hun har det dersom det ikke er sikkert før 3 år..

Synes leger sier så mye forskjellig, akkurat som helsesøstre:confused: men om de små kan ta prikketest, noe min lege sa de ikke kunne, så må de jo greie og gjøre det på Emmeth også. Spent på og se når vi får time i posten:)
 
jo takk, jeg fullpumper så på reise er det litt av et styr å passe på at jeg har nok flasker og melk med til turen og uforutsette hendelser ;)

Du er kjempe flink er du:D:D:D:D:D
 
Da er du enda flinkere :) flott med morsmelk! :) jeg slutta for det rant i stie strømmer og ble utslitt av å ikke kunne være borte fra pumpa så lenge. Hadde jeg bodd nærmere sykehuset skulle jeg gitt til melkebanken. Jeg var egentlig godt fornøgd med puppene mine, men nå er de små igjen..hehe..
Melka renner jo i strie strømmer i starten så skjønner godt at det var vanskelig! Lettere å gå over til pumping etter tre måneder når produksjonen har stabilisert seg;) men er litt stress å passe på å pumpe hver 3.-4.time hele dagen!
 
Jeg har gitt fie sviskesaft i mme...siden hun ike syns kunn sviskesaft var noe særlig, og det gir jeg henne siden hun blir litt hard i magen av grøten....i dag kjøpte jeg sinlak sin grøt uten gluten og laktose og utn kumelksproteiner...for hun liker ikke smaken på nestle sin grøt...så jeg prøvde den istede, men var ikke så begeistret for den heller....

Tror bare hun ikke er spesielt gla i grøt i det store og det hele....meeen øvelse gjør mester :)
Prøv Hipp sin grøt, eller småfolk;) du kan jo også tilsette fruktmos i grøten!
 
Synes leger sier så mye forskjellig, akkurat som helsesøstre:confused: men om de små kan ta prikketest, noe min lege sa de ikke kunne, så må de jo greie og gjøre det på Emmeth også. Spent på og se når vi får time i posten:)

Ja det blir spennende! Du må oppdatere :)
 
Ja det er der jeg har kjøpt det;) liker å vite at det er minst mulig tilsatt i grøten, så kan man heller tilsette frukt og smaker selv! :)

Det er jeg så enig i:) Takk for tipset:)
 
Takk takk, men de siste dagene har jeg bare pumpet meg én gang på dagen og han har ellers fått pupp:p
åh, så heldig du er! Er ikke vits å prøve og amme engang her :( Men idag ville hun ha puppen til frokost i senga selv om hun var våken, det var kos da :rolleyes: Synd jeg var så grisetrøtt at jeg duppa av mens hun spiste, og at det fortsatt er vondt å amme pga såret :oops:
 
åh, så heldig du er! Er ikke vits å prøve og amme engang her :( Men idag ville hun ha puppen til frokost i senga selv om hun var våken, det var kos da :rolleyes: Synd jeg var så grisetrøtt at jeg duppa av mens hun spiste, og at det fortsatt er vondt å amme pga såret :oops:

Uff da! Hvordan går det m såret, har du prøvd og rense m lunken kamillete? Det er desifiserende. Vil hu ikke amme i det hele tatt når hu er våken? Jeg prøver alt jeg kan. Han har mer ro m flasken og skal snakke mye innimellom han pupper, men han gjør det i det minste nå. Så håper han fortsetter litt m det;) Er utrolig kos og amme, er det:rolleyes: men hu ammer på natta?
 
Uff da! Hvordan går det m såret, har du prøvd og rense m lunken kamillete? Det er desifiserende. Vil hu ikke amme i det hele tatt når hu er våken? Jeg prøver alt jeg kan. Han har mer ro m flasken og skal snakke mye innimellom han pupper, men han gjør det i det minste nå. Så håper han fortsetter litt m det;) Er utrolig kos og amme, er det:rolleyes: men hu ammer på natta?
det gror, er nå ei sprekk med et tynt hudlag på, så det er ikke åpent sår lenge! Men er jo fortsatt ubehagelig da! Joda, ammer til gangs på natta, 4 ganger i natt og hun fikk frokost av meg, og da var hun jo våken :) Prøvde å legge henne til i formiddag når hun var rolig og fornøyd og hun kosa seg ei lita stund og supa litt men mista så interessen totalt, så går ikke an å amme henne mett akkurat :p
 
Emmeth er og litt sånn nå, skal skravle, smile og le selvom han ammer, så går litt i surr, men vil så gjerne amme og tar mye mindre tid enn og sitte med den pumpa hele tia, for har så mye annet og gjøre enn og ha tid til det, så håper jeg kan fortsette med og bare pumpe en gang på kvelden. Får da ut 150 ml og regner med han spiser såpass når han ammer også, kommer mye mer melk fra puppa enn fra flasken! Du er virkelig knallflink som pumper deg:D Veit hvor tidskrevende det er. Åh, bra det har begynt og gro, men må nok regne med at det er sårt og vondt ei lita stund til, viktigste er at det har begynt og gro:)
 
Her er det nok ikke aktuelt å gå tilbake til amming på dagtid. Går overraskende greit å fullpumpe, må bare organisere det litt;) har egentlig ikke noe mål om å gjenninføre amming på dagen, hun er jo vanskelig å gi flaske så orker ikke tenke på hvordan det er å amme henne:p Sålenge jeg får amma på natta er jeg fornøyd med det! :):D
 
Back
Topp