Har tenkt på navn..

*Huldra*

Forumet er livet
Desemberskattene 2014
Og tenker bare guttenavn, da er sikker på det er enda en gutt. Jeg tenker mye på Theodor, syntes det var veldig fint forrige gang også med yngste. Samboer synes Theodor er så vanlig, han har jo tre bekjente i nyere tid som har kalt guttene sine for det. Men jeg kjenner ingen!

Merker at han er veldig glad i spesielle navn han mannen min, så da må jeg tenke litt utenfor boksen, men vil jo ikke at det skal høres ut som ungen kommer fra et annet land når vi er helnorske(med noen prosenter brite-blod). Men så tenkte jeg på Benedict.. Synes liksom det er litt kult, men vet ikke om det bare ser ut som skrivefeil av benedicte(men vi har jo ingen relasjon til det navnet), eller om alle tror vi er blitt religiøse, med tanke på paven.

Høres det helt latterlig ut?
 
Last edited:
Vi har og bare tenkt på guttenavn denne gangen :P så blir spennende å se :P

babyjente 27 Juli ♡
 
Er sikker på gutt, men har nesten ingen guttenavn!! Bare masse jentenavn!


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Er sikker på gutt, men har nesten ingen guttenavn!! Bare masse jentenavn!


Sent from my iPhone using BV Forum
Hehe, er vel det som er når man allerede har fått samme kjønn før.. At man går jo tom til slutt :p Mange av de andre navnene jeg synes er fine, som feks Ulrik, er jo allerede brukt av noen vi kjenner.. Og det er så dumt :(
 
Mannen forkasta vertfall Benedict. Han syntes det hørtes alt for jentete ut.. Men kan han liksom klandre meg? Det er vel det nærmeste jeg kommer til en jente :P
 
Vår ska hete Liam Alexander, så får bli Line Alexandra då hvis d blir jente :P haha neida..


Sent from my iPad using BV Forum
 
Mannen forkasta vertfall Benedict. Han syntes det hørtes alt for jentete ut.. Men kan han liksom klandre meg? Det er vel det nærmeste jeg kommer til en jente :p
Benedict er kult synes jeg :D Han er forresten gått av som Pave og nåværende heter Francis. :p
 
Vi har hvertfall et forslag til navn om det blir jente. Det blir to fornavn på henne i såfall og er et norskt norrønt navn satt sammen med et gammelt Italiensk/latisnk navn. Regner med mange kanskje synes det høres ut som en dårlig kombinasjon, men det klinger overraskende bra.

Og skulle hun ikke passe til det har jeg flere urnorske navn klar :p

Men om det blir gutt. oj, da må jeg tenke litt tror jeg. :)
 
Vår ska hete Liam Alexander, så får bli Line Alexandra då hvis d blir jente :P haha neida..


Sent from my iPad using BV Forum
Veldig fint navn det da :) har dere dobbelt navn på jenta også?


To gutteklumper født 08&13 og lilleklump termin 01.12.14 :) <3
 
Veldig fint navn det da :) har dere dobbelt navn på jenta også?


To gutteklumper født 08&13 og lilleklump termin 01.12.14 :) <3

Ja ho heter Kine Victoria :) og d navnet fant vi og veldig tidlig og hadde ingen guttenavn :P mannen e skråsikker på gutt denne gangen og var skråsikker på jente sist, så ul blir spennende! :D

babyjente 27 Juli ♡
 
Jeg har en del navn på begge, men jeg liker best jentenavnene jeg har funnet :P Må lete litt til på guttenavn :) Problemet mitt er å få med mannen... Vi har litt ulik smak da han liker best "ordinære" navn som Ole, Erik, Kristian osv. og jeg vil ha et navn som er litt mer spesielt :) Må finne en fin mellomting, tror jeg :p

Hvordan blir dere enige om navn? Skriver dere begge lister og ser om dere har noe felles eller skriver du liste og så stryker han de han ikke liker? Eller bare snakker dere om ulike navn og finner ut sammen ett eller flere dere liker? :)
 
Vi får diskutere navn i morga... Når mannen endelig vet at han skal bli far!!!! hahaha! Steike det har vært vanskelig å ikke si noe... GLEDER meg til han kommer hjem i morgen! :D

Fra tidligere så har vi vært veldig uenig i navn. Spent på kordan vi skal løse det der :-P

Skal dere si navnet til folk før barnet er født??
 
Vi får diskutere navn i morga... Når mannen endelig vet at han skal bli far!!!! hahaha! Steike det har vært vanskelig å ikke si noe... GLEDER meg til han kommer hjem i morgen! :D

Fra tidligere så har vi vært veldig uenig i navn. Spent på kordan vi skal løse det der :-P

Skal dere si navnet til folk før barnet er født??
Så spennende :) du er flink som orker holde deg :p gleder meg til å høre reaksjonen :) ang navn, vi har alltid sagt det tidligere, men med yngstemann fikk vi mye negative tilbakemeldinger, husker spesielt ei venninne av sambo som bare lo og lo, og sa at vi kødda med henne. Jeg ble ordentlig provosert når vi gang på gang gjentok at det ikke var tull, og ikke lo med. Så er usikker om vi kommer til å si noe, derimot tror jeg mine foreldre hadde godt av tiden på å vende seg til navnet.. De var heller ikke fan ;)


Sent from my iPad using BV Forum
 
Så lenge man selv og partneren liker navnet,syns jeg ikke man skal ta så mye hensyn til om andre syns det er litt sært,gammeldags eller annet dem måtte synes. Med mindre navnet er til sjenanse for barnet når det blir eldre og senere voksen såklart.
Men det er min personlige mening da ;)

Her har jeg rundt 7-8 jente og kun 2 guttenavn klart på favoritt listen..gutter er alltid så utrooolig vanskelig for meg hva gjelder navn ! (Mye anet også vel å merke :p )
Er enig med deg, jeg mener at det er jo personligheten som gjør navnet.. :) ikke omvendt. Jeg er vrtfall sånn at jeg kan synes et navn er kjempe fint, men så møter jeg en idiot ved det navnet, så får jeg jo negative assosiasjoner til det.. Og omvendt :) så jeg er veldig åpen når det kommer til navn egentlig.. :)


Sent from my iPad using BV Forum
 
Så spennende :) du er flink som orker holde deg :p gleder meg til å høre reaksjonen :) ang navn, vi har alltid sagt det tidligere, men med yngstemann fikk vi mye negative tilbakemeldinger, husker spesielt ei venninne av sambo som bare lo og lo, og sa at vi kødda med henne. Jeg ble ordentlig provosert når vi gang på gang gjentok at det ikke var tull, og ikke lo med. Så er usikker om vi kommer til å si noe, derimot tror jeg mine foreldre hadde godt av tiden på å vende seg til navnet.. De var heller ikke fan ;)


Sent from my iPad using BV Forum

haha, ja eg skjønner ikke kor eg tar tålmodigheten fra. Sprukket til en venninne da, så får ut litt der ;-)

Å jøss, lo dei??? Så dårlig gjort da! :-O

Eg tenker eg vil holde det hemmelig. Liker ikke når folk bruker navnet på noen som ikke har hørt navnet selv :P
 
Og tenker bare guttenavn, da er sikker på det er enda en gutt. Jeg tenker mye på Theodor, syntes det var veldig fint forrige gang også med yngste. Men vi gikk for Melvin der, samboer synes Theodor er så vanlig, han har jo tre bekjente i nyere tid som har kalt guttene sine for det. Men jeg kjenner ingen!

Merker at han er veldig glad i spesielle navn han mannen min, så da må jeg tenke litt utenfor boksen, men vil jo ikke at det skal høres ut som ungen kommer fra et annet land når vi er helnorske(med noen prosenter brite-blod). Men så tenkte jeg på Benedict.. Synes liksom det er litt kult, men vet ikke om det bare ser ut som skrivefeil av benedicte(men vi har jo ingen relasjon til det navnet), eller om alle tror vi er blitt religiøse, med tanke på paven.

Høres det helt latterlig ut?

Eldstemann heter Nicholas.(og det var vel og en pave eller sankt av noe slag :p helt tilfeldig, jeg lover;) )


Det første som slo meg når eg leste dette var at du kan kalle han Valentin :-) hihihi kjempe søtt! <3
 
Så spennende :) du er flink som orker holde deg :p gleder meg til å høre reaksjonen :) ang navn, vi har alltid sagt det tidligere, men med yngstemann fikk vi mye negative tilbakemeldinger, husker spesielt ei venninne av sambo som bare lo og lo, og sa at vi kødda med henne. Jeg ble ordentlig provosert når vi gang på gang gjentok at det ikke var tull, og ikke lo med. Så er usikker om vi kommer til å si noe, derimot tror jeg mine foreldre hadde godt av tiden på å vende seg til navnet.. De var heller ikke fan ;)


Sent from my iPad using BV Forum
Nå lurer jeg jo på hva navnet er, men har forståelse for at du kanskje ikke vil si :D

Jeg er litt redd den reaksjonen selv for navnet vi tenker på til en evt jente er sammensatt av et urnorsk og et seriøst italiensk navn. :p

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app
 
Back
Topp