Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
ORIGINAL: Dollface
så langt har vi heldigvis ikke kommet ennå [:D]
her er det store mysteriet hvordan nissen visste at han var hos mormor på mandag.. (kalenderpakka hans dukket nemlig opp mandag morgen på kjøkkenbordet hos mormor [:D]) og det er igrunn komplisert nok for en laaaang stund framover [:D]
ORIGINAL: Macka
ha,ha,ha.. Nissen har sine hjelpere overalt, som informere videre til nissen. Kanskje??[:D]
her er det store mysteriet hvordan nissen visste at han var hos mormor på mandag.. (kalenderpakka hans dukket nemlig opp mandag morgen på kjøkkenbordet hos mormor [:D]) og det er igrunn komplisert nok for en laaaang stund framover [:D]

ORIGINAL: Kittekat
Jeg kommer til å være ærlig, men å ikke nevne alle detaljer. Synes at det er unødvendig å lære dem at barn kommer med storken.
For eksempel at når en mamma og en pappa er veldig glade i hverandre, så koser de. Etcetera, etcetera.
Ordet "tiss" er jo ikke akkurat spesielt "farlig" å si til barn, det er jo det de bruker selv. Sjelden barn kaller tissen sin for "penis" og "vagina".[8D]
ORIGINAL: Macka
ha,ha,ha.. Nissen har sine hjelpere overalt, som informere videre til nissen. Kanskje??[:D]
"Mamma ringte nissen skjønner du og sa at du skulle sove hos mormor.."
Fiffig det der, at nissen har mobiltelefon.. gleder meg til han spør om HAN kan ringe nissen [8D]

ORIGINAL: Bleiemos
"Tjaaa.. du skjønner det at mamma var på fest hun, og hun dro med seg hjem den første og den beste karen hun fant.. og VIPS, ni mnd senere; der var du!!!" [8D]
Nei altså.. Her han han ikke kontakt med faren i det hele tatt, ble gravid med han etter kun ca 1-2 mnd sammen. Blir nok til at jeg sier noe sånt som at "Når to voksne er veldig glade i hverandre, og er kjærester, så kan de lage babyer. Da smelter et et pittelite rompetroll fra mannen sammen med et egg i magen til mammaen, og det blir til en baby"... ettelleranna slik..
Rekner forøvrig med at den dagen spørsmålet kommer vil det være fremfor MANGE folk, og jeg kommer til å bli sprutrød og si at "dette kan vi snakke om når vi kommer hjem", og så bruker jeg reste av dagen til å håpe han har glemt det..[8D]
ORIGINAL: Maryan84 og Skravlemor
Her er jeg dønn ærlig[8D][8D]
Begynte med å fortelle att pappaen brukte tissen sin til å plante ett frø inn i mammaen, slik att det kunne vokse seg til en baby.
Nå har vi en bok som heter: da emma ble emma, og den tar for seg hele prossesen.
Den leser vi ofte, hun er mest forundret over forklaringen på hvordan en baby arver litt likheter fra mammaen sin og litt fra pappaen sin. Dette med nakenhet og selve baby-makingen virker det som om hun syntes er helt greit... naturligste ting i verden[:)]
Hun er snart 4 år, og krever svar på alt. Og svar skal hun få... jeg har ikke tenkt å lyve til mine barn[;)]
ORIGINAL: Windy
Svar helt naturlig og rolig:
Mamma og pappa var glade i hverandre, og når voksne er det så vil de kose seg sammen.
Da puttet pappa tissen sin inni tissen til mamma.
Ut av tissen til pappa kom det mange frø. I magen til mamma lå et egg. Et frø klarte å komme fram til egget og de blandet seg.
Det skjedde noe magisk og dette ble til DEG!
Så du er litt fra mamma og litt fra pappa.
:)
Helt trygt, og akuratt det som skjer. Barn kan trygt høre dette uten at det "skader" de på noen måte.
He-he... må fortelle min fetter og kusine's reaksjoner på dette. Begge var 5 år da de spurte tante (men med 4 år's mellomrom..)
Kusine svarte: ÆSJ!! Og jeg som så gjerne ville ha barn!!!
Fetter svarte: Hmm.. det hørtes fint ut.
;)
Min datter spurte om dette da vi holdt på med sprøyter til prøverøret. Vi svarte som skrevet over.
Hun svarte: da må jeg gjøre sånn når jeg blir voksen for jeg vil ha barn!
Samtidig insistrerte hun på: men hvordan ble jeg og broren min laga?
Etter det spm 3 ganger, forklarte jeg på en enkel måte om prøverør :) Akurat som om hun visste at hun ikke ble laget på vanlig måte.
ORIGINAL: Maryan84
Her er jeg dønn ærlig[8D][8D]
Begynte med å fortelle att pappaen brukte tissen sin til å plante ett frø inn i mammaen, slik att det kunne vokse seg til en baby.
Nå har vi en bok som heter: da emma ble emma, og den tar for seg hele prossesen.
Den leser vi ofte, hun er mest forundret over forklaringen på hvordan en baby arver litt likheter fra mammaen sin og litt fra pappaen sin. Dette med nakenhet og selve baby-makingen virker det som om hun syntes er helt greit... naturligste ting i verden[:)]
Hun er snart 4 år, og krever svar på alt. Og svar skal hun få... jeg har ikke tenkt å lyve til mine barn[;)]