Har tele2 lov til dette?

Bleiemos

Forumet er livet
Så nettopp den nye reklamen deres. Der sa de noe sånt som at "XXXX er en omgjengelig type, og bruker telefonen mye. Desverre for han, så bruker han Telenor! Ved å bytte til Tele2 kan han spare så mye som 5600(eller hva det nå var...) kroner i året!"

Altså, selv om det de sier er fakta, så mener jeg at det ikke er lov å bruke konkrete konkurrenter i en reklame... Stemmer ikke det?

tror det er slik at hvis det faktisk er FAKTA, så er det lov.. samme som den reklamen mellom 1880 og 1881..

Tydeligvis har de lov til det... Har jo sett den 1888 reklamen også, der en ringer 1881 og en ringer 1888.. Hvor det tar myyyyye lenger tid hos 1881..

Det er 100% lovlig, men jeg mener som jeg alltid har gjort: Å sverte navngitte konkurrenter er å skyte seg selv i foten, det blir ofte sett på som "slag under beltestedet".

Jfr paragraf 3 i mfl; § 3. Presentasjon og dokumentasjon av markedsføring

Markedsføring skal utformes og presenteres slik at den tydelig framstår som markedsføring.

Påstander i markedsføring om faktiske forhold, herunder om ytelsers egenskaper eller virkning, skal kunne dokumenteres. Dokumentasjonen skal foreligge på annonsørens hånd når markedsføringen skjer.

Så lenge de ikke farer med løgn tror jeg de står fritt til å navngi så mange konkurrenter de bare orker!

Ja stemmer jo det med den nr.opplysnings reklamen også ja.. Ja men da er jo den grei, selv om jeg er enig med deg Kal-El at de skyter seg selv litt i foten.. Bare lurte siden Tele2 har bæsja på leggen med disse reklamene sine før...

ORIGINAL: Labambie

Tydeligvis har de lov til det... Har jo sett den 1888 reklamen også, der en ringer 1881 og en ringer 1888.. Hvor det tar myyyyye lenger tid hos 1881..
Mhm, eller viasat reklamen der de sier "du som har riksTV og må betale for tv2, bytt til oss" (ikke ordrett, men det er budskapet)

ORIGINAL: Bleiemos

Ja stemmer jo det med den nr.opplysnings reklamen også ja.. Ja men da er jo den grei, selv om jeg er enig med deg Kal-El at de skyter seg selv litt i foten.. Bare lurte siden Tele2 har bæsja på leggen med disse reklamene sine før...

En av hovedgrunnene til at jeg hater Apple, er fordi de alltid har åpent gjort narr av Microsoft i reklamene sine, navngitt. Det er dårlig etikette mener jeg. Klarer man ikke å markedsføre / presentere sitt eget produkt som bra uten å slenge dritt om andres produkter har man et seriøst problem mener jeg. Et bra produkt burde klare å stå på egne føtter, uten å tråkke på andres føtter.

ORIGINAL: langtidssniker

på 1881 blir de opplært til å hale ut tiden. altså være trege..

'
(inside information)

Jeg haler ikke ut tiden for å si det sånn.. Hehe! Og vi har heller ikke sagt at vi skal være raskest (Sånn som 1888 sier de skal være) Vi kan hjelpe deg med nesten alt er vårt budskap.. Og det er vel bedre og bekrefte istedenfor å gi feil info eller?? Syns bare den reklamen 1888 har er teit.. Latterlig flaut å være dem spør du meg.. [8D]

Back
Topp