Har symptomene dine forandret seg?

Persillebrille

Elsker forumet
Assistert-jentene
Himmelbarn
Septemberbarna 2019
Novemberbarna 2021
Hvordan?

I dag forsvant mine ømme pupper 9+2. Har vært siden 7+0.
Var kvalm et par uker, en uke uten kvalme, en uke med kvalme, i ettermiddag har kvalmen gitt seg og sulten tatt overhånd.
Luktesansen har vært plagsomt sterk, nå i ettermiddag har den mildnet.

Vil bare se om flere opplever det. Jeg er fortsatt er litt på tuppa og redd.
 
Jepp, 9+4 i dag, og kvalmen har roa seg gradvis, no er den nesten vekke... Ikkje særlig ømme pupper lenger heller. Syns det er skuuummelt! :wtf:
 
Mine kommer å går. Blir jo sprø av dette men puppene er ofte ømme den endrer seg ikke :)
 
Er bare trett, i natt våknet jeg av at jeg måtte seriøst tisse å da strøyk jeg meg over magen av en eller annen grunn å da kjente jeg livmora nesten rett nedenfor navelen :eek: så blæra var nok meget full.
 
Jeg har vært mindre kvalm de siste dagene. Er 9+3 i dag. Har også vært mindre sulten, så jeg begynte selvfølgelig å bli nervøs. Heldigvis alt bra i magen på UL i dag ❤️
 
Jeg har vært mindre kvalm de siste dagene. Er 9+3 i dag. Har også vært mindre sulten, så jeg begynte selvfølgelig å bli nervøs. Heldigvis alt bra i magen på UL i dag ❤️
9+3 her og! Våknet uten kvalme, mindre pupper og normal luktesans. Begynte å blø i kveld. Dro til en gyn som slapp oss inn etter stengetid. Alt vel med den lille:love7 Blødningen er ufarlig, kommer fra livmorhalsen, enten hormonell eller bakteriell blødning.
 
9+3 her og! Våknet uten kvalme, mindre pupper og normal luktesans. Begynte å blø i kveld. Dro til en gyn som slapp oss inn etter stengetid. Alt vel med den lille:love7 Blødningen er ufarlig, kommer fra livmorhalsen, enten hormonell eller bakteriell blødning.
Skal de sjekke bakterier?
 
Mine symptomer først forsvant i uke 6,7 dager senere kvalm kom tilbake. Har vært kvalm til uke 10kanskje,puppene ble ikke øme,de begynt å vokse og rundt uke 11 ble litt vondt. Veldig rart graviditet hvis du spør meg :)
 
Jeg er fortsatt veldig trøtt.. Men kvalmen er ikke Like ille nå.
Fortsatt kresen på mat. Og har begynt å kjenne det i bekkenet.
 
9+3 her og! Våknet uten kvalme, mindre pupper og normal luktesans. Begynte å blø i kveld. Dro til en gyn som slapp oss inn etter stengetid. Alt vel med den lille:love7 Blødningen er ufarlig, kommer fra livmorhalsen, enten hormonell eller bakteriell blødning.
Åh, så ekkelt med så mange skumle endringer. Men supert at du fikk dratt på UL og at alt var bra ❤️ Det er fryktelig slitsomt å være så redd og usikker for at det skal gå galt hele tiden.
 
Er det bare jeg som ikke synes at magen vokser noe særlig? Er fortsatt kvalm og litt ømme pupper, men mye mindre trøtt. Og det som er værst er jo at jeg ikke føler magen blir større. Går fortsatt med slimfitt jeans og ikke synes det er noe ubehagelig. Var mye mer ubehag for 3-4 uker siden, da måtte jeg kneppe opp bukse. Ligge på magen på gulvet er heller ikke noe problem. I dag satt seg en liten en på ryggen mens jeg lå på magen, og jeg kjente ingenting da heller. Bekymrer meg for at babyen har sluttet å vokse. Har noen det slikt men var på ul og fikk bekreftet at fosteret vokser fint?
 
Er forresten 11 uker på vei
 
Er det bare jeg som ikke synes at magen vokser noe særlig? Er fortsatt kvalm og litt ømme pupper, men mye mindre trøtt. Og det som er værst er jo at jeg ikke føler magen blir større. Går fortsatt med slimfitt jeans og ikke synes det er noe ubehagelig. Var mye mer ubehag for 3-4 uker siden, da måtte jeg kneppe opp bukse. Ligge på magen på gulvet er heller ikke noe problem. I dag satt seg en liten en på ryggen mens jeg lå på magen, og jeg kjente ingenting da heller. Bekymrer meg for at babyen har sluttet å vokse. Har noen det slikt men var på ul og fikk bekreftet at fosteret vokser fint?
Jeg har gått ned i vekt etter at jeg ble gravid og boksene mine passer helt fint enda. Magen buler kanskje litt mer enn tidligere, men tror det er mest fordi jeg er oppblåst. Tror du kan ta det rolig, det er mange som ikke merker noe særlig til magen før de er misnt 20 uker på vei.
 
Er det bare jeg som ikke synes at magen vokser noe særlig? Er fortsatt kvalm og litt ømme pupper, men mye mindre trøtt. Og det som er værst er jo at jeg ikke føler magen blir større. Går fortsatt med slimfitt jeans og ikke synes det er noe ubehagelig. Var mye mer ubehag for 3-4 uker siden, da måtte jeg kneppe opp bukse. Ligge på magen på gulvet er heller ikke noe problem. I dag satt seg en liten en på ryggen mens jeg lå på magen, og jeg kjente ingenting da heller. Bekymrer meg for at babyen har sluttet å vokse. Har noen det slikt men var på ul og fikk bekreftet at fosteret vokser fint?
Jeg har flatere mage enn for litt siden. Det var en stund jeg gikk med åpen buksesmekk. Ikke nå lenger. Kjenner ingenting når jeg ligger på magen. Var på ul mandag, 9+6 og alt var fint. Er 10+3 i dag. Bare bestill en privat ul. Det er så verdt pengene!
Er mindre kvalm, spiser masse mer den siste uka, likevel er magen mindre. Men det hadde ingenting å si på mandagen som var:) er mer utmattet enn trøtt. Men livet er en såpeopera akkurat nå, så det kan forklare utmattelsen.
 
Er det bare jeg som ikke synes at magen vokser noe særlig? Er fortsatt kvalm og litt ømme pupper, men mye mindre trøtt. Og det som er værst er jo at jeg ikke føler magen blir større. Går fortsatt med slimfitt jeans og ikke synes det er noe ubehagelig. Var mye mer ubehag for 3-4 uker siden, da måtte jeg kneppe opp bukse. Ligge på magen på gulvet er heller ikke noe problem. I dag satt seg en liten en på ryggen mens jeg lå på magen, og jeg kjente ingenting da heller. Bekymrer meg for at babyen har sluttet å vokse. Har noen det slikt men var på ul og fikk bekreftet at fosteret vokser fint?
Ikke la deg bekymre pga oss som allerede synes magen har vokst litt. Det er vel strengt tatt vanligere at magen IKKE vokser så tidlig, for fosteret er jo virkelig ikke stort enda. Sist kunne jeg såvidt se en bump i uke 15 eller så, men det tok laaang tid før jeg fikk ordentlig mage. Så jeg tenker at hvordan magen vokser så tidlig kan ikke si noe som helst om hvordan fosteret har det :)
 
Takk for svar, alle sammen. Prøver å tenke positivt, selv om det ikke er lett. Det er ikke selve magestørrelsen jeg tenker mest på, men det at det var mer ubehag å ha vanlig bukse før enn det er nå. Kjenner ingenting med slimfitt selv om det var nokså ubehahelig for noen uker siden. Og når jeg ligger på magen på gulvet og noen setter seg oppå så bør det vel kjennes at det er noe der, i magen? Bryster blir mindre ømme for hver dag også denne uke. Og trøttheten forsvant helt og plutselig. Skal ta nipt på mandag og blir da sjekket med ul først. Gruer meg veldig. Åååhhhrrr... Beklager for negativiteten, er bare så bekymret. Har drømt om denne babyen i så mange år...
 
Takk for svar, alle sammen. Prøver å tenke positivt, selv om det ikke er lett. Det er ikke selve magestørrelsen jeg tenker mest på, men det at det var mer ubehag å ha vanlig bukse før enn det er nå. Kjenner ingenting med slimfitt selv om det var nokså ubehahelig for noen uker siden. Og når jeg ligger på magen på gulvet og noen setter seg oppå så bør det vel kjennes at det er noe der, i magen? Bryster blir mindre ømme for hver dag også denne uke. Og trøttheten forsvant helt og plutselig. Skal ta nipt på mandag og blir da sjekket med ul først. Gruer meg veldig. Åååhhhrrr... Beklager for negativiteten, er bare så bekymret. Har drømt om denne babyen i så mange år...
Ikke uvanlig i det hele tatt, spør du meg :) Jeg sjekket dagboken min fra sist svangerskap, og da skrev jeg at ligamentsmertene og ømheten i magen ble borte rundt uke 10. Jeg gikk med de samme buksene (slimfit) helt til magen poppet rundt uke 15. Dessuten roer økningen av HCG seg rundt denne tiden, så det er veldig vanlig at symptomene roer seg :) Skjønner veldig godt at det er skummelt da, men jeg tror virkelig ikke du har noe å bekymre deg for ❤️
 
Takk for svar, alle sammen. Prøver å tenke positivt, selv om det ikke er lett. Det er ikke selve magestørrelsen jeg tenker mest på, men det at det var mer ubehag å ha vanlig bukse før enn det er nå. Kjenner ingenting med slimfitt selv om det var nokså ubehahelig for noen uker siden. Og når jeg ligger på magen på gulvet og noen setter seg oppå så bør det vel kjennes at det er noe der, i magen? Bryster blir mindre ømme for hver dag også denne uke. Og trøttheten forsvant helt og plutselig. Skal ta nipt på mandag og blir da sjekket med ul først. Gruer meg veldig. Åååhhhrrr... Beklager for negativiteten, er bare så bekymret. Har drømt om denne babyen i så mange år...
Heilt vanlig! Den oppblåstheten dei fleste har i starten roer seg ofte rundt uke 10 (eg har same opplevelsen). Og da blir magen flatere fram til livmora kommer opp av bekkenet. Den ligger nede i bekkenet i alle fall fram til uke 12-13, så før det kan du ikkje kjenne noko til den med å klemme på magen (her er det så klart variasjon, livmora vokser fortere hos fleirgangsfødende). Så prøv å slappe av og nyt at du kan gå med vanlige klær litt til ;)
 
Back
Topp