Har svangerskapene deres vært forskjellige?

lille<3

Blir kjent med forumet
Hvordan har svangerskapene vært for dere som har to eller flere barn? Like eller ulike? Og har det hatt sammenheng med kjønn?

Jeg har hatt to forskjellige svangerskap. Første fikk jeg bekkenløsning og svangerskapsforgiftning og la på meg 36 kilo. I andre svangerskapet var jeg frisk som en fisk og la på meg 10 kilo. Jenter begge gangene❤

Har to jenter og svangerskapene var identiske. Dette svangerskapet er også helt likt, så tenker jeg får enda en jente.

Med nr 1 kasta jeg opp bare jeg tenkte på mat, måtte få væskebehandling i uke 8. Masse vondt og ekstremt trøtt. Gikk ned 7kg.
Med nr 2 var jeg småkvalm innimellom bare, litt småvondt av og til. Var en drøm å gå gravid da. Vekta holdt seg lik.
Denne gang er jeg ganske kvalm igjen, kaster opp minimum fem ganger om dagen. Også er jeg så syyyykt trøtt hele tiden! Foreløpig 1 kg i minus.
De to første er gutter, har guttefølelse denne gang også :)

De 2 første svangerskapene har vært like. Hadde ingen symptomer på graviditet bortsett fra uteblitt mens. Ikke antydning til kvalme e.l.
Har fått 2 jenter :)
Denne gangen har jeg vært kvalm, nyrebekkenbetennelse og flere UVI'er. Helt ulikt de 2 andre gangene. Men fortsatt så er jeg overbevist om jente denne gangen å ;)

Første og andre svangerskap var veldig like. Nå var førstemann 6-7 mnd gammel når jeg ble gravid igjen så bekkenet var vondt fra begynnelsen istedenfor å komme i ca. uke 20. Litt småkvalm i begynnelsen og litt sliten men klarte fint å jobbe, gå turer og være sosial.

Dette svangerskapet er helt ulikt. Kjempetøft! Er kvalm konstant, hodepine/migrene anfall, svartner for meg ofte, urolige bein, strekk i beina ofte og mye svimmel. Jeg er helt håpløst ferdig, ligger bare på sofaen og har ikke vært sosial på 9 uker :p orker ikke dele den gode nyheten for det høres rett og slett for slitsomt ut :p
En liten luring i magen med andre ord! :)

De to første svangerskapene var ganske like, litt mindre kvalm med nummer to bare :happy: Følte meg i god form begge gangene!

Denne gangen har jeg det HELT annerledes :sorry: Sliter med sterk kvalme, trøtthet, restless legs, null energi... Ligger stortsett rett ut :oops::rolleyes:

Har fått gutt første gang, jente andre gang, og mest sannsynlig jente nå også... Så ingen sammenheng med kjønn her ;)

To første var ganske så like, fin form osv :) begge gutt, ganske likt denne gangen også bortsett fra intens hodepine flere ganger pr uke, og konstant fysen på noe godt :) tror det blir jente, men kan ha noe med at det er sju år siden sist ;)

Første: kasta opp i noen uker, men bare på morgen og formiddag og var ellers frisk og fin hele svangerskapet med unntak av noen anfall med blodtrykksfall.

Andre: hyperemesis første halvdel av svangerskapet, lå rett og og som ei venninne sa en dag her "du var så blek at du var helt blå!". Da det ga seg hadde jeg jo ligget rett ut i flere mnd, så da kom bekkenet for fullt og var på det verste så ille at jeg slet med å gå, snu meg i senga, løfte selv de letteste ting osv.

Begge er gutter!

Denne gangen har jeg vært mindre kvalm, og kun kasta opp et par ganger. Men er mye mer hormonell i humøret denne gangen da.... vet ikke hva som gjemmer seg i magen enda.....

Back
Topp